Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Albergen

Het kabinet dropt een azc in Albergen en negeert het bestemmingsplan van de lokale politiek.

Denkt het kabinet nou echt dat een oplossing is?  300 mensen. Dat ligt nu al buiten te slapen in ter Apel. Dus is dit weer korte termijn visie. Volgende week zijn ze weer een hotel nodig en een week later weer een hotel enz. enz. 

En krijgen de horeca, winkeliers e.d.  ook compensatie wegens gemiste inkomsten van toerisme? Want dat is nu ook afgebrokkeld. 

Peiling

Kan het kabinet zomaar plekken aanwijzen zonder overleg met gemeentes
111 stemmen
58%
42%

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 09:02

Nee totaal onverantwoord, dit is alleen maar pappen en nathouden. Want volgende week of de week erop zitten ze gewoon weer met dezelfde situatie.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 09:04

Het verdient geen schoonheidsprijs. Mensen op straat laten slapen ook niet.

Welke alternatieven zijn er volgens jullie als iedereen NIMBY roept?

Er werd al sinds april met de gemeente Tubbergen overlegd over deze locatie. En intussen stapelen de aanmeldingen in Ter Apel zich op omdat er totaal geen doorstroming is.

Wat mij betreft liever deze -niet zo fraaie- stap van het Rijk dan dat er in de herfst en winter nog mensen buiten moeten slapen in Ter Apel. 

Het toerisme dat afbrokkeld door zo'n AZC? In mijn woonplaats komen de toeristen nog met busladingen tegelijk aan, ook met een AZC binnen de bebouwde kom. Maak je daar niet druk om.

Laten we vooral niet vergeten dat het hier over mensen gaat. Mensen in nood. Niet om een schuur legkippen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 09:07

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 09:04:

Het verdient geen schoonheidsprijs. Mensen op straat laten slapen ook niet.

Welke alternatieven zijn er volgens jullie als iedereen NIMBY roept?

Terugsturen naar waar ze vandaan kwamen. We hebben nu al een groot tekort aan huizen, we kunnen die mensen dus nergens laten.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 09:09

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 09:07:

[..]

Terugsturen naar waar ze vandaan kwamen. We hebben nu al een groot tekort aan huizen, we kunnen die mensen dus nergens laten.

Dat dacht ik al.

Ik ben voor het opvangen van asielzoekers maar ik vind dit niet kunnen. Ik denk dat het het draagvlak, wat toch al lastig is, om zeep helpt. Ik vind het net zoiets als mensen in de problemen opnemen in je huis terwijl je het daar als huisgenoten onderling niet over eens bent. En de relatie tussen Rijk en gemeenten zal er ook niet beter op worden. Het Rijk legt de gemeenten allerlei taken op zonder genoeg geld mee te sturen en dat heeft het vertrouwen al erg aangetast. En nu dwingen ze ze AZC’s te vestigen. 
Het enige wat je kunt hopen is dat de praktijk heel anders is dan de angst vooraf en dat de mensen het dan gewoon gaan vinden. Bij de meeste AZC’s gaat dat zo. Maar ik ben bang dat het probleem principiëler zal zijn. En dat snap ik ook. 

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 09:07:

[..]

We hebben nu al een groot tekort aan huizen, we kunnen die mensen dus nergens laten.

We hebben nu al een groot tekort aan personeel, we kunnen die mensen dus goed gebruiken.

('t Is maar net hoe je ernaar kijkt.) 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 09:13

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 09:09:

[..]

Dat dacht ik al.

Tja ik ben voor eerst problemen oplossen die er al zijn en niet nieuwe problemen erbij te maken. Want het is niet zo dat de toestroom opdroogt dus we draaien nu in kringetjes.

Blomke82

Blomke82

17-08-2022 om 09:13 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 17-08-2022 om 09:10:

[..]

We hebben nu al een groot tekort aan personeel, we kunnen die mensen dus goed gebruiken.

-knip, desinformatie/stemmingmakerij 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 09:15

Mija schreef op 17-08-2022 om 09:10:

Ik ben voor het opvangen van asielzoekers maar ik vind dit niet kunnen. Ik denk dat het het draagvlak, wat toch al lastig is, om zeep helpt. Ik vind het net zoiets als mensen in de problemen opnemen in je huis terwijl je het daar als huisgenoten onderling niet over eens bent. En de relatie tussen Rijk en gemeenten zal er ook niet beter op worden. Het Rijk legt de gemeenten allerlei taken op zonder genoeg geld mee te sturen en dat heeft het vertrouwen al erg aangetast. En nu dwingen ze ze AZC’s te vestigen.
Het enige wat je kunt hopen is dat de praktijk heel anders is dan de angst vooraf en dat de mensen het dan gewoon gaan vinden. Bij de meeste AZC’s gaat dat zo. Maar ik ben bang dat het probleem principiëler zal zijn. En dat snap ik ook.

Daar ben ik ook bang voor. Tegelijkertijd: wat is het alternatief? Onze samenleving is inmiddels zo gepolariseerd, een forse groep is ontzettend anti immigratie, anti niet westerse mens, anti moslim geworden (de mening van Battle Royal en andere forummers illustreert dat goed), dat ik niet meer weet hoe dit verder moet.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 09:17

Schommelstoel schreef op 17-08-2022 om 09:10:

[..]

Ja je zou zeggen dat dat probleem nu dan wel opgelost zou zijn aangezien er nu al zoveel zijn.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 09:18

Blomke82 schreef op 17-08-2022 om 09:13:

[..]

[Quote verwijderd]

Bron?

https://nieuwscheckers.nl/azcs-niet-vol-met-mensen-uit-veilige-landen/

In 2019 ging het om minder dan 7% van de asielzoekers. Ik heb nu geen tijd om recenter cijfers te zoeken. Maar aangezien jij zo stellig bent, heb je die vast wel voor handen. Zo nee, dan ben je bezig met stemmingmakerij.

Ach ja, gemeente Tubbergen. Wat de boer niet kent vreet ie niet. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 09:34

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 09:15:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Tegelijkertijd: wat is het alternatief? Onze samenleving is inmiddels zo gepolariseerd, een forse groep is ontzettend anti immigratie, anti niet westerse mens, anti moslim geworden (de mening van Battle Royal en andere forummers illustreert dat goed), dat ik niet meer weet hoe dit verder moet.

Euh waar haal je dit uit? Ik wijs alleen even op het huizenprobleem. Dat kun je gewoon niet meer ontkennen, tis ook niet dat volk er rijen dik staan om er een paar in huis te nemen zodat ze in elk geval niet buiten hoeven te slapen of wel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.