Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Agressieve meerderen in het publieke domein ( Van Nieuwkerk, Degeneres, etc)

Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 06:59:

BNNVara twijfelt aan spijtbetuiging Van Nieuwkerk en gaat met DWDD-presentator in gesprek.

https://www.volkskrant.nl/a-bc010201

Die spijtbetuiging valt ook niet serieus te nemen, want anders had hij zijn gedrag in het verleden wel al aangepast.

Maar ik twijfel ook aaj de intenties van BNNVara bij deze berichtgeving, aangezien zijn gedrag bij velen bekend was en er niks aan werd gedaan. Ook zij lijken nu vooral hun eigen hagje te willen redden. To little to late.

Ze kunnen beter met de medewerkers van zijn huidige programma’s spreken. Dan weet je of hij veranderd is of niet. 
Iedereen wist er toen van en dan gaan ze nu onderzoek doen? 

Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 06:59:

BNNVara twijfelt aan spijtbetuiging Van Nieuwkerk en gaat met DWDD-presentator in gesprek.

https://www.volkskrant.nl/a-bc010201

BNN vara kan beter naar zichzelf kijken

Ik had eerlijk gezegd al moeite met de tweede verklaring vooral vanwege onderstaande zin:

'Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven en dat het zelfs collega’s ziek heeft gemaakt, dat spijt me enorm.’

Ten eerste gebruikt hij 'we' waarbij ik het gevoel krijg dat hij de schuld probeert te delen. 'Kennelijk' vind ik klinken alsof hij zich niet in het beeld herkent een beetje zoals 'als jij dat zegt'. En het ergste vind ik nog wel 'een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven' waarmee het hele feit wordt gepresenteerd als een vorm van onkunde is. Iemand een onveilig gevoel bezorgen door diegene en plein public uit te kafferen is toch echt iets anders dan niet in staat zijn iemand zich veilig te laten voelen. 

Jillz schreef op 21-11-2022 om 10:04:

Ik had eerlijk gezegd al moeite met de tweede verklaring vooral vanwege onderstaande zin:

'Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven en dat het zelfs collega’s ziek heeft gemaakt, dat spijt me enorm.’

Ten eerste gebruikt hij 'we' waarbij ik het gevoel krijg dat hij de schuld probeert te delen. 'Kennelijk' vind ik klinken alsof hij zich niet in het beeld herkent een beetje zoals 'als jij dat zegt'. En het ergste vind ik nog wel 'een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven' waarmee het hele feit wordt gepresenteerd als een vorm van onkunde is. Iemand een onveilig gevoel bezorgen door diegene en plein public uit te kafferen is toch echt iets anders dan niet in staat zijn iemand zich veilig te laten voelen.

Dat viel mij ook al op. Ik vond het heel bagatelliserend overkomen. 

Hij moet zeggen; ik ben inderdaad een klootzak. En zeker onder grote druk wordt ik nog meer een arrogante klootzak   

en dan in therapie gaan om te kijken of er wat te verbeteren valt
Maar ja iemand met narcistische trekjes vind dat hij recht heeft op zijn eigen gedrsg

April2021 schreef op 21-11-2022 om 09:17:

Ze kunnen beter met de medewerkers van zijn huidige programma’s spreken. Dan weet je of hij veranderd is of niet.
Iedereen wist er toen van en dan gaan ze nu onderzoek doen?

Nee, daar was de nieuwe directeur Suzanne Kunzeler al mee begonnen las ik. Met gesprekken hierover althans. Zij zit er pas sinds dit jaar, dus zij krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

Ik blijf erbij dat het probleem is dat grensoverschrijdend gedrag niet wordt aangepakt door de hoogste functionarissen. Als de top zijn verantwoordelijkheid niet neemt en kiest voor wegkijken in plaats van aanpakken zullen onderzoeken, vertrouwenspersonen en 'loketten' het tij niet kunnen keren. In dit geval moet Frans Klein vertrekken bij de NPO, en dat moet de norm worden.

absor schreef op 21-11-2022 om 11:14:

Hij moet zeggen; ik ben inderdaad een klootzak. En zeker onder grote druk wordt ik nog meer een arrogante klootzak

en dan in therapie gaan om te kijken of er wat te verbeteren valt
Maar ja iemand met narcistische trekjes vind dat hij recht heeft op zijn eigen gedrsg

Ik denk dat het vooral over de laatste zin gaat. Hij, de grote man, moet altijd alles regelen en staat onder grote druk. Hij zal vast vinden dat dit erbij hoort, dat hij soms iedereen de tering scheldt als iedereen weer iets van hem wil of van die stomme dingen aandraagt. Ook zal hij van mening zijn dat iedereen op een gouden plek zit bij hem en het maar voor lief moet nemen. 

Evaluna schreef op 21-11-2022 om 11:36:

[..]

Ik denk dat het vooral over de laatste zin gaat. Hij, de grote man, moet altijd alles regelen en staat onder grote druk. Hij zal vast vinden dat dit erbij hoort, dat hij soms iedereen de tering scheldt als iedereen weer iets van hem wil of van die stomme dingen aandraagt. Ook zal hij van mening zijn dat iedereen op een gouden plek zit bij hem en het maar voor lief moet nemen.

Dat weten we natuurlijk ook niet echt. Hij schijnt ook enorm angstig te zijn, het kan ook overcompensatie zijn. Of het arrogantie of narcisme is, of dat er iets heel anders aan dit gedrag ten grondslag ligt, dat is alleen maar gissen voor ons.

Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 11:52:

[..]

Dat weten we natuurlijk ook niet echt. Hij schijnt ook enorm angstig te zijn, het kan ook overcompensatie zijn. Of het arrogantie of narcisme is, of dat er iets heel anders aan dit gedrag ten grondslag ligt, dat is alleen maar gissen voor ons.

Ja of gewoon een naar karakter

Lexus

Lexus

21-11-2022 om 12:30 Topicstarter

Jillz schreef op 21-11-2022 om 10:04:

Ja het klinkt allemaal niet oprecht gemeend. Bovendien had hij een voor het verschijnen van het artikel een maand gehad om te reageren en is daar herhaalde malen om gevraagd. Hij reageerde nooit.

Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 11:52:

[..]

Precies. Er worden hier diagnoses gesteld. Dat kan helemaal niet. En dat MvN alleen verantwoordelijk is is ook onzin. In dat licht kan ik de opmerking dat mensen straatjes aan het schoonvegen zijn nog wel een beetje begrijpen.

Natuurlijk is/was hij fout. Maar niet hij alleen en als de Vara probeert hem te slachtofferen en anderen uit de wind te houden zijn ze heel erg fout bezig.

Herfstappeltaart schreef op 21-11-2022 om 12:59:

[..]

Precies. Er worden hier diagnoses gesteld. Dat kan helemaal niet. En dat MvN alleen verantwoordelijk is is ook onzin. In dat licht kan ik me opmerking dat mensen straatjes aan het schoonvegen zijn nog wel een beetje begrijpen.

Natuurlijk is/was hij fout. Maar niet hij alleen en als de Vara probeert hem te slachtofferen en anderen uit de wind te houden zijn ze heel erg fout bezig.

Wat bedoel je hiermee te zeggen? "Anderen deden het ook, dus het is niet zo erg"?

Poezie schreef op 21-11-2022 om 13:02:

[..]

Wat bedoel je hiermee te zeggen? "Anderen deden het ook, dus het is niet zo erg"?

Nee dat bedoel ik niet en dat staat er ook niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.