Nieuws en actueel
willem1959
31-10-2021 om 22:53
Aantal inwoners van Nederland blijft groeien
Januari t/m september 2021 steeg het aantal inwoners in Nederland met 90.000 van wie 78.000 uit het buitenland. Hoe lang houden we dit nog vol? Als het zo doorgaat, wordt het 120.000 (resp. 104.000) dit jaar. Een miljoen inwoners erbij in pakweg 8-9 jaar tijd.
En onze linkse partijen maar volhouden dat de woningnood niet komt door immigratie.
Deze aanwas zet onze verzorgingsstaat steeds meer onder druk. Hoop dat onze politici zich dat ook realiseren.
https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/37230ned/table?ts=1635717137256
Doemijdieglazenbol
09-10-2022 om 20:36
ik heb ook een oplossing voor de drukte; alle 80+ niet meer behandelen bij ziekte. Die leveren toch niets meer op, leggen zware druk op de zorg en ik heb het vermoeden dat ze aardig wat woonoppervlakte bezet houden. Het zijn er ruim 750k. Zet heus wel zoden aan de dijk. Daarbij, ze zijn sowieso al ongelukkig (hoog antidepressiva gebruik), dus we doen ze er gewoon een plezier mee.
En verder pleit ik voor een ontmoedigingsbeleid op voortplanten. Laten we eerlijk zijn; de meeste mensen kunnen het ouderschap helemaal niet aan (zie dit forum) en de meeste kinderen zijn maar matig getalenteerd. Ik zou gerichte voortplanting suggereren. Potentiële ouders laten zich volledig doorlichten en alleen bij uitzonderlijk talent en weinig gebreken, wordt voortplanting toegestaan. Werklozen worden uiteraard sowieso uitgesloten.
(Voor de mensen die twijfelen; ik meen dit niet serieus)
Miraval
09-10-2022 om 20:42
Ik vind dit een gevaarlijke discussie... want nee het is niet de schuld van "de buitenlanders" maar feit is wel dat er een aantal statushouders ontslag nemen na toekenning van een woning. Dus daar moet je gericht op die personen handelen.
Feit is ook dat Nederland steeds voller wordt. Hoeveel inwoners kunnen we in totaal aan in Nederland? Hoe ver wil je de bevolking laten groeien? Huizen zijn er niet, er is nauwelijks mogelijkheid om huizen bij te bouwen, er is overal personeel tekort, en de stikstofproblemen maken het er ook niet beter op.
Maar zodra je zegt dat er iets aan de immigratie gedaan moet worden, op Europees niveau welteverstaan, dan word je ook makkelijk neergezet als vreemdelingenhater... we houden ons vast aan verdragen uit de jaren 50 van de vorige eeuw. Wordt het niet eens tijd om deze verdragen te herzien? Het piept en het kraakt aan alle kanten in Nederland en veel landen in Europa... feit is dat het op deze manier niet door kan blijven gaan.
BrightEchidna89
09-10-2022 om 20:47
Doemijdieglazenbol schreef op 09-10-2022 om 20:36:
ik heb ook een oplossing voor de drukte; alle 80+ niet meer behandelen bij ziekte. Die leveren toch niets meer op, leggen zware druk op de zorg en ik heb het vermoeden dat ze aardig wat woonoppervlakte bezet houden. Het zijn er ruim 750k. Zet heus wel zoden aan de dijk. Daarbij, ze zijn sowieso al ongelukkig (hoog antidepressiva gebruik), dus we doen ze er gewoon een plezier mee.
En verder pleit ik voor een ontmoedigingsbeleid op voortplanten. Laten we eerlijk zijn; de meeste mensen kunnen het ouderschap helemaal niet aan (zie dit forum) en de meeste kinderen zijn maar matig getalenteerd. Ik zou gerichte voortplanting suggereren. Potentiële ouders laten zich volledig doorlichten en alleen bij uitzonderlijk talent en weinig gebreken, wordt voortplanting toegestaan. Werklozen worden uiteraard sowieso uitgesloten.
Had je bijna een like gegeven, maar toen las ik je laatste zin.
In grove lijnen komt het namelijk overeen met waarvoor ik al ruim twintig jaar pleit.
En neen, ik die discussie niet opnieuw aan.
redbulletje
09-10-2022 om 22:19
Het is vooral de schuld van het wanbeleid hier. Mensen worden praktisch uitgenodigd om misbruik van het sociale vangnet te komen maken. Er zijn alleen rechten en geen plichten. De rechten kunnen ze ook nog laten verdedigen van ons belastinggeld. Dat hele vluchtelingenwerk is een scam waar een paar mensen ontzettend rijk van worden maar wat ons land met de puinhopen opzadelt.
Daglichtlamp
09-10-2022 om 22:22
Het is een heel ongenuanceerd stukje in het AD. Er had op zijn minst wederhoor plaats kunnen vinden. Ik denk dat er namelijk meer aan de hand is. Op het moment dat asielzoekers een status krijgen en zelfstandig gaan wonen veranderd er namelijk nog al wat. Veel van hun hebben eerst jaren in een of meerdere asielziekercentra gewoond. Daar mochten ze niet inburgeren. Daar hadden ze heel weinig invloed op hun eigen leven. Nu worden ze opeens geconfronteerd met een inburgerplicht, met sancties als ze hun examens niet tijdig halen. Met dragen van financiële verantwoordelijkheid voor zichzelf.
redbulletje
09-10-2022 om 22:25
Moeten ze niet eerst een inburgering doen en de taal leren voor ze statushouder mogen worden dan?
Daglichtlamp
09-10-2022 om 22:29
redbulletje schreef op 09-10-2022 om 22:25:
Moeten ze niet eerst een inburgering doen en de taal leren voor ze statushouder mogen worden dan?
Nee, ooit is bedacht dat inburgeren pas 'mag' als ze erkend zijn als vluchteling. Overigens geldt wel voor andere immigranten dat ze al voordat ze naar Nederland komen examen moeten doen.
Miraval
09-10-2022 om 22:44
Daglichtlamp schreef op 09-10-2022 om 22:22:
Het is een heel ongenuanceerd stukje in het AD. Er had op zijn minst wederhoor plaats kunnen vinden. Ik denk dat er namelijk meer aan de hand is. Op het moment dat asielzoekers een status krijgen en zelfstandig gaan wonen veranderd er namelijk nog al wat. Veel van hun hebben eerst jaren in een of meerdere asielziekercentra gewoond. Daar mochten ze niet inburgeren. Daar hadden ze heel weinig invloed op hun eigen leven. Nu worden ze opeens geconfronteerd met een inburgerplicht, met sancties als ze hun examens niet tijdig halen. Met dragen van financiële verantwoordelijkheid voor zichzelf.
Nou dan kunnen ze daar al gelijk winst halen. In het opvangcentrum al beginnen met een taalcursus verplicht. Dat gaat ook de verveling tegen en ik zou ook pleiten voor het mogen werken met een tijdelijke BSN om zo de integratie te bevorderen.
willem1959
09-10-2022 om 22:49
Miraval schreef op 09-10-2022 om 20:42:
Ik vind dit een gevaarlijke discussie... want nee het is niet de schuld van "de buitenlanders" maar feit is wel dat er een aantal statushouders ontslag nemen na toekenning van een woning. Dus daar moet je gericht op die personen handelen.
Feit is ook dat Nederland steeds voller wordt. Hoeveel inwoners kunnen we in totaal aan in Nederland? Hoe ver wil je de bevolking laten groeien? Huizen zijn er niet, er is nauwelijks mogelijkheid om huizen bij te bouwen, er is overal personeel tekort, en de stikstofproblemen maken het er ook niet beter op.
Maar zodra je zegt dat er iets aan de immigratie gedaan moet worden, op Europees niveau welteverstaan, dan word je ook makkelijk neergezet als vreemdelingenhater... we houden ons vast aan verdragen uit de jaren 50 van de vorige eeuw. Wordt het niet eens tijd om deze verdragen te herzien? Het piept en het kraakt aan alle kanten in Nederland en veel landen in Europa... feit is dat het op deze manier niet door kan blijven gaan.
Vergeet niet dat de gemeente Utrecht vanaf augustus zes weken lang vrijwel alle sociale huurwoningen die vrijkwamen versneld heeft gereserveerd voor statushouders. En eenmaal in een woning hebben ze recht op een uitkering en toeslagen.
De vraag is dus, hoe gaan we al die uitkeringen en toeslagen betalen en hoe gaan we die mensen aan huizen helpen?
Wat die verdragen betreft, drs. Hans Janmaat merkte dat ruim 25 jaar geleden al op. Herzie die verdragen..
https://youtu.be/cM9QCls5ajQYumi
09-10-2022 om 23:02
Doemijdieglazenbol schreef op 09-10-2022 om 20:36:
Volgens het Trimbos en Zorg voor beter, hebben vrouwen in de leeftijdscategorie 25-34 jaar de grootste kans op een depressie. Heb je voor deze (nog grotere) groep ook een idee, om ze een plezier te doen?
Doemijdieglazenbol
09-10-2022 om 23:22
Yumi schreef op 09-10-2022 om 23:02:
[..]
Volgens het Trimbos en Zorg voor beter, hebben vrouwen in de leeftijdscategorie 25-34 jaar de grootste kans op een depressie. Heb je voor deze (nog grotere) groep ook een idee, om ze een plezier te doen?
Heb jij de laatste regel van mijn betoog ook gelezen? En depressie is gewoon echt een kutprobleem, ongeacht leeftijd. Ergens in mijn achterhoofd zit het feitje dat 1 op de 9 ouderen AD gebruikt. En eerlijk; in mijn nabije omgeving ken ik ook een aantal ouderen die zelf niet meer wilden, maar vonden dat ze daar zelf niet over mochten beslissen. Dus die ploeterden doodongelukkig voort. Maar goed; ik was dus niet serieus met mijn verhaal, want ik ben er tegen dat dit officieel beleid wordt.
Ik denk overigens wel dat het punten zijn om over na te denken. En te praten met de omgeving. Maar het beleid dat ik daar betoog is in mijn ogen even absurd als migranten als absolute oorzaak van het probleem zien, zoals eerder in dit topic vooral gebeurde.
ik heb overigens best ideeen waarom de groep jonge vrouwen zo’n groot risico loopt, maar daar is de afgelopen weken al voldoende over gepubliceerd en een heel andere discussie
Geronimo3
09-10-2022 om 23:34
willem1959 schreef op 09-10-2022 om 22:49:
[..]
Vergeet niet dat de gemeente Utrecht vanaf augustus zes weken lang vrijwel alle sociale huurwoningen die vrijkwamen versneld heeft gereserveerd voor statushouders. En eenmaal in een woning hebben ze recht op een uitkering en toeslagen.
De vraag is dus, hoe gaan we al die uitkeringen en toeslagen betalen en hoe gaan we die mensen aan huizen helpen?
Wat die verdragen betreft, drs. Hans Janmaat merkte dat ruim 25 jaar geleden al op. Herzie die verdragen..
https://youtu.be/cM9QCls5ajQ
De Nederlandse overheid is erg goed om het naturalisatieproces zoveel mogelijk te vertragen en te rekken. Door elke keer te roepen dat de vrije huizen naar statushouders gaan, denk jij dat het de schuld is van asielzoekers maar het betekent eigenlijk dat de Rutte (VVD) al 10 systematisch weigert om het huizen tekort aan te pakken.
Er zouden hier ook veel minder migranten naar toe komen als we niet systematisch, arme landen, zo arm mogelijk houden om onze welvaart te bekostigen.
In hun landen dumpen we al ons schadelijk afval, we overspoelen de markten met onze producten om de locale markten te verdringen en zo alles in eigen zakken te steken.
Daarnaast is Nederland niet overvol, de Randstad is overvol omdat de helft van onze bevolking daar perse wil wonen. Op het platteland is er nog steeds vergrijzing, zijn de huizen goedkoper en heeft iedere bewoner meer ruimte, misschien moet er gewoon gestopt worden met bouwen in de Randstad.
willem1959
10-10-2022 om 10:50
Geronimo3 schreef op 09-10-2022 om 23:34:
[..]
De Nederlandse overheid is erg goed om het naturalisatieproces zoveel mogelijk te vertragen en te rekken. Door elke keer te roepen dat de vrije huizen naar statushouders gaan, denk jij dat het de schuld is van asielzoekers maar het betekent eigenlijk dat de Rutte (VVD) al 10 systematisch weigert om het huizen tekort aan te pakken.
Er zouden hier ook veel minder migranten naar toe komen als we niet systematisch, arme landen, zo arm mogelijk houden om onze welvaart te bekostigen.
In hun landen dumpen we al ons schadelijk afval, we overspoelen de markten met onze producten om de locale markten te verdringen en zo alles in eigen zakken te steken.
Daarnaast is Nederland niet overvol, de Randstad is overvol omdat de helft van onze bevolking daar perse wil wonen. Op het platteland is er nog steeds vergrijzing, zijn de huizen goedkoper en heeft iedere bewoner meer ruimte, misschien moet er gewoon gestopt worden met bouwen in de Randstad.
Natuurlijk is Nederland overvol. Dat er hier en daar nog een groen weiland is wil niet zeggen dat het gewoon teel te vol is. Hoe gaan we onze verzorgingsstaat redden als er alleen maar mensen bijkomen die die verzorgingsstaat misbruiken?
Miraval
10-10-2022 om 11:56
Geronimo3 schreef op 09-10-2022 om 23:34:
[..]
Dus de oplossing is het platteland maar volbouwen? Blijven bouwen totdat er echt geen ruimte meer is? Tot hoeveel inwoners wil je het laten komen dan? Het feit dat er nu niet gebouwd kan worden ligt grotendeels aan de stikstofproblemen. Lijkt mij niet alleen de schuld van Rutte maar roept zo lekker want hij is VVD.
En ja westerse landen roven die landen leeg om hun grondstoffen. Maar die landen zelf zijn vaak ook zo corrupt als het land groot is. De rijken daar zijn zoveel rijker dan de armen die malen er niks om dat de helft van hun eigen bevolking geen vreten heeft. Waarom doen die regeringen daar dan zelf ook niks aan? En hoeveel ontwikkelingshulp komt er van de rijke oliestaten naar de arme landen? Want Saoudi Arabië is niet bepaald een arm land... daar wordt naar mijn weten niet veel aan opvang gedaan voor mensen uit oorlogsverleden e.d.
Het gaat in zoveel landen zo enorm fout en wij hebben in Europa goede basis voorzieningen voor iedereen. Natuurlijk willen mensen hierheen komen. Maar beter zou het zijn om te zorgen dat de eigen landen de boel eerlijker zouden verdelen en niet vasthouden aan een of ander streng geloof wat de rechten van de helft van hun eigen bevolking totaal niet respecteert. Ik geloof dat Europa te klein is om alle inwoners van die landen te voorzien van onderdak, voedsel en een sociaal verzekeringsstelsel.
Daglichtlamp
10-10-2022 om 15:08
Miraval schreef op 09-10-2022 om 22:44:
[..]
Nou dan kunnen ze daar al gelijk winst halen. In het opvangcentrum al beginnen met een taalcursus verplicht. Dat gaat ook de verveling tegen en ik zou ook pleiten voor het mogen werken met een tijdelijke BSN om zo de integratie te bevorderen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Je ziet ook aan de Oekraïners die gelijk fulltime mogen werken, dat een groot gedeelte dat ook gewoon doet. Zolang mensen passief en afhankelijk houden (en ook nog veel te vaak verhuizen) maakt het gewoon heel lastig om daarna vlot een zelfstandig leven op te bouwen. De opvang moet echt anders.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.