Nieuws en actueel
Miraval
31-08-2021 om 08:13
2 zussen uit huis gezet door woningstichting
Vol verbazing las ik het verhaal van 2 zussen die uit hun (ouderlijke) woning gezet dreigen te worden na het overlijden van hun moeder in december.
Kennelijk is dat het beleid van woningstichtingen in Nederland. Overlijden de ouders dan hebben de (volwassen) kinderen die nog in het huis wonen geen recht op overname van het huurcontract en komen ze dus op straat te staan. In dit geval gaat het om 2 nog schoolgaande zussen die samen zeggen wel de huurkosten te kunnen betalen.
Waar moeten zij heen? Er is geen urgentie voor hen en met de krapte op de woningmarkt duurt het misschien 10 jaar eer ze in aanmerking kunnen komen voor een sociale huurwoning. Studentenwoningen zijn ook haast niet verkrijgbaar. Ik vind het beleid stuitend hierin. Kan dit niet gewoon anders gergeled worden?
DownrightChinchilla41
03-09-2021 om 19:40
Hanke321 schreef op 03-09-2021 om 19:36:
O ja, en omdat de service flats voor ouderen structureel de nek om zijn gedraaid, zitten tig ouderen in een huis dat niet meer geschikt is. Maar ja, we vinden ouderenzorg te duur. Dus dat jongeren daardoor tot hun 35 bij ouders moeten blijven wonen, is niet 't probeer mvan de overheid.
In mijn omgeving zijn die verzorgingshuizen allemaal met de sloopkogel bewerkt en staan daar hele dure koop eengezinswoningen.
Leuk voor gemeentekas. Minder fijn voor minima
Daar wordt toch amper of geen rekening mee gehouden. Dan zeggen ze zo leuk ahh niet klagen de lonen stijgen mee, ja fijn met huurtoeslag. Wat je aan de ene kant meer krijgt halen ze aan de andere kant van je toeslag af, dus financieel ga je er niet op vooruit. Alles stijgt behalve je inkomen (ja op papier/loonstrook). Hoe hoger de huur des te langer ben je met een minimum inkomen afhankelijk van huurtoeslag.
Er zijn hier gewoon veel dingen erg krom geregeld, wat de zussen betreft, de huurprijzen, toeslagen en de verdeling van woningen.
Vivaldi
03-09-2021 om 19:44
PinkFlower schreef op 03-09-2021 om 19:34:
[..]
Statushouders zou me een zorg zijn, als.mijn buren zich maar gedragen vind ik het helemaal prima. Wie of wat ze ook zijn.
Maar drugsdealers zijn gewoon criminelen, ik wil niet tussen wat voor criminelen dan ook wonen.
En junkies maar ook bv alcoholisten zorgen in 99% van de gevallen regelmatig voor flink wat overlast. Ik wil geen overlast hebben van mijn buren.
Ik heb het best een tijdje rechtgepraat voor mezelf: "Ach, het zijn geen rare mensen," "Ach, ze bedoelen het goed," "Ach..."
De drugsverslaafde naast me praatte urenlang tegen de koelkast (zei 'ie dan zelf: "Heb je me nog gehoord?"), ik was er met mijn depressies eindelijk eens de meest normale 🤣. Maar ik kreeg er gewoon geen rust. Tegenwoordig wordt de verantwoordelijkheid daarvoor echter ook bij jezelf gelegd. Iets met hutjes op de hei.
Ik denk dat weinig mensen continue feesten oké vinden voor zichzelf.
Wat mijn punt naar Julali is (is ook weer niet te begrijpen, denk ik) dat anno nu die probleemgevallen zich centraliseren. Die wonen in de goedkoopste, kleinste huisjes. Dat was totaal anders toen ik in 1997 voor het eerst op mezelf ging, ook in zo'n klein huisje. Ik weet niet of ze zich dat beseft vanuit haar riante villa aan het water, doch zonder geldboom.
NinjeTurtle
03-09-2021 om 19:47
Vivaldi schreef op 03-09-2021 om 19:33:
[..]
En jouw ervaring is leidend.
Jij moet met al jouw ervaringen wel 300 zijn inmiddels.
En max 1 uur per dag hier maar he.
Iets van 1228277 aanslagen per seconde en 227161 pagina's per minuut lezen
DownrightChinchilla41
03-09-2021 om 19:49
NinjeTurtle schreef op 03-09-2021 om 19:47:
[..]
Zo daar zou je werk in moeten vinden, dan hoef je zeker niet in een huurwoning te wonen 😜
DownrightSpoonbill69
03-09-2021 om 19:54
NinjeTurtle schreef op 03-09-2021 om 19:47:
[..]
En tussen het werk door ook nog
Regendrup.
03-09-2021 om 19:57
Sophia_! schreef op 03-09-2021 om 17:02:
Als iedereen dat soort opmerkingen nou eens zou negeren is de lol er des te sneller af.
Eens. Maar lijkt niet helemaal door te dringen.
DownrightSpoonbill69
03-09-2021 om 20:00
Nou ik ben blij hoor dat er tenminste nog iemand tussen de junks wilt wonen en gun haar enorm die ontzettend fijn ervaring die ze zoekt. Wereldwonder
MMcGonagall
03-09-2021 om 20:10
Bij de beschrijving van mijn eerste huisje, tig pagina’s geleden, de 35 vierkante meter voor 1100 euro, had ik nog niet vermeld dat dat op steenworp afstand was van een AZC. Ook werden er regelmatig drugs verhandeld in ons portiekje. Maar goed, we waren nog jong en waren blij met het stulpje. Onze vrienden woonden allemaal in particuliere huur, een stel boven een uienschuur (dat is erger dan een drugsdealer voor je deur), en een stel in een bovenwoning waar de voorkamer een halve meter lager lag dan de achterkamer.
Dat AZC was zo erg niet, maar die mensen hadden natuurlijk helemaal nog geen status. Ik ken trouwens best veel voormalig statushouders, hartstikke leuke mensen, niets mis mee.
NinjeTurtle
03-09-2021 om 20:25
Regendrup. schreef op 03-09-2021 om 19:57:
[..]
Eens. Maar lijkt niet helemaal door te dringen.
Is inderdaad waar.
Ik zal zwijgen. Het helpt namelijk toch niks, wanneer je fantasie maar groot genoeg is.
Ik ga het topic uit mijn lijst halen
Miraval
03-09-2021 om 20:29
Zo jammer... ik had het met de beste bedoelingen geopend maar het ontspoort compleet.
DownrightSpoonbill69
03-09-2021 om 20:32
Miraval schreef op 03-09-2021 om 20:29:
Zo jammer... ik had het met de beste bedoelingen geopend maar het ontspoort compleet.
Kan jij niks aan doen ❤️
Regendrup.
03-09-2021 om 20:40
Dat ligt niet aan jou hoor.
En ik snap heel goed dat mensen blijven reageren op bepaalde posts. Maar het is echt uitzichtloos. De negeerknop doet heel veel!
Maar omdat er mensen blijven reageren, zie ik de reacties dus nog steeeeeds omdat ze steeds gequote worden. Heel vervelend want op die manier blijf je er mee geconfronteerd worden én krijgt diegene steeds meer voer en zal de lol ook steeds groter worden.
MMcGonagall
03-09-2021 om 21:13
Ik vond het wel een aardig topic, moet ik zeggen. Ik had geen idee dat er zoveel mensen anders denken dan ik. In mijn omgeving heb ik meer gelijkgestemden. En opmerkelijk dat ik ten aanzien van het asielbeleid juist weer een stuk linkser lijk te zijn dan mensen die zichzelf links noemen (type NIMBY).
CompetentSparrow79
03-09-2021 om 21:33
MMcGonagall schreef op 03-09-2021 om 21:13:
[..]
Ik vond het wel een aardig topic, moet ik zeggen. Ik had geen idee dat er zoveel mensen anders denken dan ik. In mijn omgeving heb ik meer gelijkgestemden. En opmerkelijk dat ik ten aanzien van het asielbeleid juist weer een stuk linkser lijk te zijn dan mensen die zichzelf links noemen (type NIMBY).
Ik vond het ook een aardig topicje, jammer alleen dat niet populaire meningen ongewenst zijn.
Miraval
03-09-2021 om 21:52
Iedereen mag van mening verschillen natuurlijk daar is niks mis mee maar er werd wel echt op de man gepost en er was bij sommigen ook totaal geen ruimte voor enige nuance.
Zoveel mensen zoveel wensen maar ik denk dat we het er uiteindelijk allemaal wel mee eens zijn dat er iets moet veranderen aan het woningbeleid in Nederland. Er moeten veel veel meer woningen bijkomen EN er moet meer ruimte komen voor het menselijk aspect in schrijnende gevallen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.