Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 19:09

Nose schreef op 03-09-2021 om 19:06:

[..]

Nou dan naar rot ik ga niet tussen de junks zitten. Gelukkig willen mensen zoals jij het wel. Probleem opgelost.

Lekker makkelijk praten toch vanuit je villa aan het water.. Ik zou zeggen ga er eerst zelf even tussen wonen en kijken of je er dan nog zo over denkt.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 19:11

Tover-Feetje schreef op 03-09-2021 om 19:08:

[..]

Ik zal de statushouders buiten beschouwing laten maar ga jij lekker met je kinderen tussen de drugsdealers en junkies wonen.

Geweldige oplossingen heb jij.
Ik heb er tussen gewoond, meid het was genieten

We worden weer in een hokje geduwd hier omdat we dat niet willen. Tis nooit goed he 😬

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

03-09-2021 om 19:12

Nose schreef op 03-09-2021 om 19:09:

[..]

Hou toch op zeg. Lijkt me niet meer dan logisch dat iemand niet vrijwillig tussen de junks gaat zitten. En zeker niet een gezin. Prima hoor dat de moraal ridders dat wel willen maar ik snap heel goed dat niet iedereen dat prettig vind. Lees het boek eens de moeder van David S

Waar zeg ik in vredesnaam dat mensen tussen de verslaafden moeten willen wonen? Lijkt me vanzelfsprekend dat dat onprettig kan zijn.

Ik vind dat er hier een rotsfeer hangt en dat er in cirkeltjes onzin verkondigd wordt. En toch blijf ik lezen. Daar sloeg mijn reactie op.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 19:12

Koralinde schreef op 03-09-2021 om 19:12:

[..]

Waar zeg ik in vredesnaam dat mensen tussen de verslaafden moeten willen wonen? Lijkt me vanzelfsprekend dat dat onprettig kan zijn.

Ik vind gewoon dat er hier een rotsfeer hangt en dat er in cirkeltjes onzin verkondigd wordt.

Dat leek dan zo omdat je er op reageerde. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

03-09-2021 om 19:15

Nose schreef op 03-09-2021 om 19:12:

[..]

Dat leek dan zo omdat je er op reageerde.

Dan had ik wel geciteerd. Maargoed haha zo zie je maar dat zelfs zo'n luchtige opmerking tussendoor nog weer tot gedoe kan leiden in een topic als dit.

Tover-Feetje schreef op 03-09-2021 om 18:42:

[..]

Vivaldi schrijft dat ze eenzaam is, dat een gemixte woonvorm mooi zou zijn omdat je dan elkaar kunt helpen.
Dat met gestrekte been er in gaan is echt onnodig.
Natuurlijk heeft niet iedere jongere tijd/zin om een helpende hand aan een buurtbewoner te bieden maar ze zijn er wel hoor.

Ik heb 12 jaar voor mijn buurvrouw gezorgd.

Bij mij in de buurt zijn 't juist de pensionada' s die buren helpen met klussen. 

Vivaldi

Vivaldi

03-09-2021 om 19:19

Julali schreef op 03-09-2021 om 19:02:

Er is meerdere keren genoemd in dit topic dat je natuurlijk niet tussen de drugsdealers, junkies en statushouders terecht wil komen. Ik vind het zo rot om te lezen als verschillende groepen MENSEN zo worden weggezet.

Gewoon niet ok, nooit.

Wederom enorm uit z'n verband getrokken.

Dat Staat Er Niet.

Yolo schreef op 03-09-2021 om 19:09:

[..]

Lekker makkelijk praten toch vanuit je villa aan het water.. Ik zou zeggen ga er eerst zelf even tussen wonen en kijken of je er dan nog zo over denkt.

Dat heb ik jarenlang gedaan.

Nog niet alles gelezen. Maar wat ik zie is dat door allerlei factoren er te weinig betaalbare huurwoningen zijn, door perverse prikkels van vele kanten.
De doorgeslagen decentralisatie van landelijk naar gemeentelijk, het afstoten van volkshuisvesting als noodzakelijke collectieve voorziening en het weigeren een stop te zetten op absurde speculaties en abjecte winsten op grond geschikt voor woning zijn de eigenlijke redenen.
  Die grote fout lopende ontwikkelingen zijn zo lastig te keren en zo moeilijk in 1 keer te overzien dat er een dynamiek onstaat waarin we naar elkaar gaan wijzen. Zo lopen de echte schuldigen lachend weg terwijl wij hier elkaar uitmaken voor empathieloos of uitvreter. 
Door decentralisatie hebben gemeentes geen belang bij inwoners met een laag inkomen. Die kosten hen alleen maar geld. Veel makkelijker om dan toestemming te geven die huizen in de verkoop te gooien en dure huurwoningen neer te zetten. Die sociaal zwakke mensen donderen maar op naar elders, niet meer hun probleem. En cashen vervolgens, via de ozb.

Woningbouwverenigingen worden door de centrale overheid gebruikt als melkkoe. Ipv te investeren in nieuwbouw moeten ze één of andere absurde belasting betalen. Die is ingesteld nadat diezelfde verenigingen opeens hun sociale bestemming mochten loslaten en met hun vermogen gingen speculeren. Die excessen hebben tot een veel te sterkere tegenbeweging geleid vanuit de centrale overheid. Waardoor ze de taak die ze oorspronkelijk hadden niet meer goed kunnen uitoefenen. Iets met kind en badwater.

Daarnaast zijn zowel gemeenten als investeringsmaatschappijen spekkoper tav grond bestemd voor woningbouw,  speculeren, doorverkopen en nogmaals speculeren is gewoon geworden (kijk maar naar Utrecht, dat gebied vlak bij de ikea en einde van de europalaan, waar de Karwei zat). Waardoor betaalbaar bouwen niet meer mogelijk is.

Vivaldi

Vivaldi

03-09-2021 om 19:33

Julali schreef op 03-09-2021 om 19:30:

[..]

En jouw ervaring is leidend.

Jij moet met al jouw ervaringen wel 300 zijn inmiddels.

Julali schreef op 03-09-2021 om 19:02:

Er is meerdere keren genoemd in dit topic dat je natuurlijk niet tussen de drugsdealers, junkies en statushouders terecht wil komen. Ik vind het zo rot om te lezen als verschillende groepen MENSEN zo worden weggezet.

Gewoon niet ok, nooit.

Statushouders zou me een zorg zijn, als.mijn buren zich maar gedragen vind ik het helemaal prima. Wie of wat ze ook zijn.

Maar drugsdealers zijn gewoon criminelen, ik wil niet tussen wat voor criminelen dan ook wonen. 

En junkies maar ook bv alcoholisten zorgen in 99% van de gevallen regelmatig voor flink wat overlast. Ik wil geen overlast hebben van mijn buren.

[..]

Ja tuurlijk. Jij hebt alles gedaan in het leven blijkbaar. 

[..]

Maar nu niet meer? Zonde zeg, dat je zomaar die fijne mensen hebt achtergelaten.

O ja, en omdat de service flats voor ouderen structureel de nek om zijn gedraaid, zitten tig ouderen in een huis dat niet meer geschikt is. Maar ja, we vinden ouderenzorg te duur. Dus dat jongeren daardoor tot hun 35e bij ouders moeten blijven wonen, is niet 't proleem van de overheid.

In mijn omgeving zijn die verzorgingshuizen allemaal met de sloopkogel bewerkt en staan daar hele dure koop eengezinswoningen.

Leuk voor gemeentekas. Minder fijn voor minima.

Hanke321 schreef op 03-09-2021 om 19:36:

O ja, en omdat de service flats voor ouderen structureel de nek om zijn gedraaid, zitten tig ouderen in een huis dat niet meer geschikt is. Maar ja, we vinden ouderenzorg te duur. Dus dat jongeren daardoor tot hun 35e bij ouders moeten blijven wonen, is niet 't proleem van de overheid.

In mijn omgeving zijn die verzorgingshuizen allemaal met de sloopkogel bewerkt en staan daar hele dure koop eengezinswoningen.

Leuk voor gemeentekas. Minder fijn voor minima.

Minima en letterlijk iedereen die niet rijk is.😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.