Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

Miraval

Miraval

03-09-2021 om 18:45 Topicstarter

Poezie schreef op 03-09-2021 om 18:41:

Ik vind het eigenlijk wel mooi als 40ers en 50ers 1 dag per week van hun baas vrij krijgen om in de ouderenzorg te helpen.

Zeker is dat een mooie gedachte... en wie compenseert die baas dan voor die ene dag per week? Of moet dat uit zijn zakken komen?

Tover-Feetje schreef op 03-09-2021 om 18:42:

[..]

Vivaldi schrijft dat ze eenzaam is, dat een gemixte woonvorm mooi zou zijn omdat je dan elkaar kunt helpen.
Dat met gestrekte been er in gaan is echt onnodig.
Natuurlijk heeft niet iedere jongere tijd/zin om een helpende hand aan een buurtbewoner te bieden maar ze zijn er wel hoor.

Ik heb 12 jaar voor mijn buurvrouw gezorgd.

Maar waarom die focus op jongeren dan? Juist als je ouder bent heb je meer tijd voor dit soort dingen.

Miraval schreef op 03-09-2021 om 18:45:

[..]

Zeker is dat een mooie gedachte... en wie compenseert die baas dan voor die ene dag per week? Of moet dat uit zijn zakken komen?

Zie je hoe onzinnig het is om dit soort dingen te bedenken voor anderen?

Vivaldi

Vivaldi

03-09-2021 om 18:48

Tover-Feetje schreef op 03-09-2021 om 18:42:

[..]

Vivaldi schrijft dat ze eenzaam is, dat een gemixte woonvorm mooi zou zijn omdat je dan elkaar kunt helpen.
Dat met gestrekte been er in gaan is echt onnodig.
Natuurlijk heeft niet iedere jongere tijd/zin om een helpende hand aan een buurtbewoner te bieden maar ze zijn er wel hoor.

Ik heb 12 jaar voor mijn buurvrouw gezorgd.

Exact. Ik zeg niet wat een ander moet doen. Ik zeg überhaupt niet wat móet.

Ik zou wel in zo'n 50+ complex willen - ben ik geholpen met mijn eenzaamheid en ik kan ouderen helpen. Maar dat mag dus niet.

En nee, dat is niet hetzelfde als lukraak bij ouderen aanbellen. Een kennis heeft in dat complex gewoond met haar moeder en zei: "Ik voelde me er heel veilig."

Als ik dan terugdenk aan bepaalde forummers hier die vinden dat je klein moet wonen, zeg ik nog maar eens: die woningen zijn er bijna niet voor alleenstaande volwassenen.

Vivaldi

Vivaldi

03-09-2021 om 18:51

Poezie schreef op 03-09-2021 om 18:45:

[..]

Maar waarom die focus op jongeren dan? Juist als je ouder bent heb je meer tijd voor dit soort dingen.

Lees effe terug, anders.

Jongeren moeten apart want leeftijdsgrens.

Ouderen moeten apart want leeftijdsgrens.

En waar gaan alleenstaanden heen?

Dat helpt niet echt bij een woningmarkt die toch al muurvast zit. 

Citeer nog even waarin ik spreek voor anderen. 

Poezie schreef op 03-09-2021 om 18:45:

[..]

Jij kwam zelf met de jongeren....
Vivaldi had het over een gemixte vorm.

Vivaldi schreef op 03-09-2021 om 17:24:

ik zou een woonvorm waarin dat gemixt is mooi vinden. Je hebt hier jongerenwoningen, 50+ woningen, maar vrijwel niets voor de alleenstaande volwassene.
Ik ben eenzaam, de oudjes hoor ik vaak over eenzaamheid, ik ben bijna jaloers op hun bingo en sjoelen.
Mix zo'n vorm en je kunt elkaar helpen.
(Eigenlijk heet dat een flat, maar die heb je weer niet op het platteland).
Maar goed, leeftijdsgrenzen blokkeert ook weer.

Ik vind dit een oprecht en best een verdrietig bericht, dat Vivaldi zich zo eenzaam voelt.
Nergens lees ik dat zij vindt dat men voor elkaar moet zorgen, ze zou het mooi vinden en je kunt elkaar helpen.

Vivaldi

Vivaldi

03-09-2021 om 18:57

Precies, zo bedoel ik het.
Een kennis van mij heeft een tijd voor haar moeder gezorgd (inwonend) in zo'n complex. Die kennis heeft zelf een psychiatrische stoornis en kon hier nog aardig functioneren, tegelijkertijd hielp ze (ook in coronatijd) ouderen met boodschappen enzo.
Win-win.
En ik stel nergens dat dat móet.

Rot dat je je zo eenzaam voelt 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 18:58

Vivaldi schreef op 03-09-2021 om 18:30:

[..]

Volgens mij heb ik dat ergens geschreven, want het is mij overkomen dat ik niet meer in mijn eigen huisje kon zijn.

Voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen statushouders. Op mijn nieuwe adres had ik statushouders als buren, vijf kinderen, ik hoorde ze bijna nooit.

Mijn vorige woning was een 48 m2 woning en als daar dan boven je zo'n 8 mensen feesten, is dat een takkeherrie. En no way José dat ik ooit weer in zo'n klein huisje ga wonen. In onsdorp is het een gegeven dat in dat soort huisjes tegenwoordig veel overlast is.

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor 😘 Maar Julali deed zo dramatisch in haar bericht en ik kon het niet vinden. 

@Vivaldi: sorry, je hebt gelijk!
Ik sloeg op tilt omdat er hier veel te doen is over de huisvesting van jongeren bij ouderen. Die jongeren moeten dan van alles gaan doen en organiseren met ouderen. Als ze daar niet mee akkoord gaan krijgen ze gewoonweg de woonruimte niet. Het is niet zo dat je voorrang krijgt op zo'n woning, je moet er al je inschrijftijd voor inleveren.

Voor alleenstaanden is er sowieso vrijwel niets te krijgen. Je moet dan maar bij je ouders blijven wonen.

Er is meerdere keren genoemd in dit topic dat je natuurlijk niet tussen de drugsdealers, junkies en statushouders terecht wil komen. Ik vind het zo rot om te lezen als verschillende groepen MENSEN zo worden weggezet. 

Gewoon niet ok, nooit. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 19:06

Julali schreef op 03-09-2021 om 19:02:

Er is meerdere keren genoemd in dit topic dat je natuurlijk niet tussen de drugsdealers, junkies en statushouders terecht wil komen. Ik vind het zo rot om te lezen als verschillende groepen MENSEN zo worden weggezet.

Gewoon niet ok, nooit.

Nou dan naar rot ik ga niet tussen de junks zitten. Gelukkig willen mensen zoals jij het wel. Probleem opgelost. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

03-09-2021 om 19:07

Zeldzaam frustrerend topic is dit geworden! Ik snap ook niet waarom ik het mezelf na al die blz nog steeds aandoe om mee te blijven lezen, pure zelfkastijding

Julali schreef op 03-09-2021 om 19:02:

Gewoon niet ok, nooit.

Ik zal de statushouders buiten beschouwing laten maar ga jij lekker met je kinderen tussen de drugsdealers en junkies wonen.

Geweldige oplossingen heb jij.
Ik heb er tussen gewoond, meid het was genieten 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 19:09

Koralinde schreef op 03-09-2021 om 19:07:

Zeldzaam frustrerend topic is dit geworden! Ik snap ook niet waarom ik het mezelf na al die blz nog steeds aandoe om mee te blijven lezen

Hou toch op zeg. Lijkt me niet meer dan logisch dat iemand niet vrijwillig tussen de junks gaat zitten. En zeker niet een gezin. Prima hoor dat de moraal ridders dat wel willen maar ik snap heel goed dat niet iedereen dat prettig vind. Lees het boek eens de moeder van David S

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.