Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

Vivaldi

Vivaldi

03-09-2021 om 16:35

Yolo schreef op 03-09-2021 om 16:31:

[..]

Nee te veel om te herhalen

Laat je niet uit de tent lokken.

Hij zei klaar te zijn met de zusjes.

Nou. Regels zijn regels, en klaar is klaar. 

BlueHeart schreef op 03-09-2021 om 16:25:

[..]

Ik hoop het want ik heb je gestaft want dit is gewoon laag en onder de gordel.

Je staft maar. Ik zei niks gemeens. Dat doe ik express niet. Gedachten zijn vrij en niet strafbaar. Jij hebt vast ook een niet zo leuke mening nu over mij. Mag hoor. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

03-09-2021 om 16:37

Waarschuwing: graag weer ontopic ipv elkaar aanspreken over uitspraken in een ander topic.

oke ontopic: Ik ben dus wel benieuwd wat er straks met de meiden gaat gebeuren. Ik hoop dat ze uiteindelijk mogen blijven.

In het artikel staat ook dat ze met een wetswijziging bezig zijn voor dit soort situaties. Mooi dus.

Uit het artikel van RTV oost:
Toch is er goed nieuws, want er volgt een wetswijziging, stelt Aedes: 'Samen met de overheid werken we aan een wetswijziging voor schrijnende gevallen onder huurders, waardoor kinderen van wie de ouders overlijden langer in de woning kunnen blijven wonen.'

Miraval

Miraval

03-09-2021 om 16:53 Topicstarter

PinkFlower schreef op 03-09-2021 om 16:49:

oke ontopic: Ik ben dus wel benieuwd wat er straks met de meiden gaat gebeuren. Ik hoop dat ze uiteindelijk mogen blijven.

In het artikel staat ook dat ze met een wetswijziging bezig zijn voor dit soort situaties. Mooi dus.

Toch is er goed nieuws, want er volgt een wetswijziging, stelt Aedes: 'Samen met de overheid werken we aan een wetswijziging voor schrijnende gevallen onder huurders, waardoor kinderen van wie de ouders overlijden langer in de woning kunnen blijven wonen.'

Kijk dat is heel goed nieuws! Goed dat dit dus aan de aandacht gebracht werd en hopelijk kunnen dit soort situaties zich in de toekomst niet meer voordoen. 

Voor de rest... een eindeloze discussie waarin ik me verder niet meer ga mengen.

Ik hoop dat de meisjes uiteindelijk beiden goed terecht komen! En dat geldt eigenlijk voor iedereen die in zo'n situatie terecht komt.

Ik ben benieuwd wat ze met 'kinderen' bedoelen. Volgens mij ben je officieel geen kind meer als je 18+ bent. 

Julali schreef op 03-09-2021 om 16:55:

Ik ben benieuwd wat ze met 'kinderen' bedoelen. Volgens mij ben je officieel geen kind meer als je 18+ bent.

Je blijft altijd een kind van.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 16:57

Ik denk ook dat alle ophef heeft geholpen voor deze meiden!! Top toch

_melon schreef op 03-09-2021 om 16:56:

[..]

Je blijft altijd een kind van.

Dan zou de nieuwe wetswijziging voor iedereen gelden. Ik denk niet dat ze dat bedoelen. 

Waarom denk je dat ouders financieel verantwoordelijk blijven tot kinderen minimaal 21 zijn? Flauw om het nu op hun leeftijd te gooien als verdere argumenten op zijn.

Julali schreef op 03-09-2021 om 16:57:

[..]

Dan zou de nieuwe wetswijziging voor iedereen gelden. Ik denk niet dat ze dat bedoelen.

Voor elk kind wat nog bij de ouders thuis woont inderdaad. Zo lastig is het allemaal niet Julali, doe niet zo onnozel.

Ik gok dat ze bedoelen kinderen van de vrouw die is overleden dus hun moeder. Tenminste.. ik denk dat ze het zo bedoelen 

Sophia_!

Sophia_!

03-09-2021 om 17:02

Als iedereen dat soort opmerkingen nou eens zou negeren is de lol er des te sneller af. 

PinkFlower schreef op 03-09-2021 om 16:49:

Ik vind het goed dat er eens serieus naar gekeken wordt want deze zussen zijn niet de eerste die "slachtoffer" worden van de starre regels.
Ik vrees alleen dat deze wetswijziging niets extra's gaat brengen want wat is langer?
Dat kan nooit de 10 jaar wachttijd zijn die je minimaal nodig hebt om een fatsoenlijke woning toegewezen te krijgen.
Uiteindelijk kan de woningbouw je gewoon in die studio 3 hoog achter stoppen omdat er nu eenmaal niets anders op (redelijk) korte termijn beschikbaar is.

@Julali, dat is niet genuanceerd.
Je kan niet pretenderen de menselijke aspecten mee te laten wegen om vervolgens nooit een uitzondering op de regels te willen maken.
Dat is tegenstrijdig!

Vivaldi

Vivaldi

03-09-2021 om 17:06

Er moet mijns inziens inderdaad ook iets gedaan worden aan de gehele woningmarkt. Als thuiswonende kinderen geen woning kunnen krijgen, zitten ze straks op hun 30e nog thuis, gaat een ouder dood.... hoef je er niet weg.
Hoewel het wel een mooi natuurlijk doorschuifsysteem zou zijn 🤣

Nou.
Probleem opgelost. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.