Nieuws en actueel
Miraval
31-08-2021 om 08:13
2 zussen uit huis gezet door woningstichting
Vol verbazing las ik het verhaal van 2 zussen die uit hun (ouderlijke) woning gezet dreigen te worden na het overlijden van hun moeder in december.
Kennelijk is dat het beleid van woningstichtingen in Nederland. Overlijden de ouders dan hebben de (volwassen) kinderen die nog in het huis wonen geen recht op overname van het huurcontract en komen ze dus op straat te staan. In dit geval gaat het om 2 nog schoolgaande zussen die samen zeggen wel de huurkosten te kunnen betalen.
Waar moeten zij heen? Er is geen urgentie voor hen en met de krapte op de woningmarkt duurt het misschien 10 jaar eer ze in aanmerking kunnen komen voor een sociale huurwoning. Studentenwoningen zijn ook haast niet verkrijgbaar. Ik vind het beleid stuitend hierin. Kan dit niet gewoon anders gergeled worden?
Vivaldi
03-09-2021 om 14:52
Julali schreef op 03-09-2021 om 14:46:
[..]
Inderdaad ja en na een paar dagen word je gewoon weer op je werk verwacht. Deze meiden hebben acht maanden gekregen en dan ook nog een andere woning toegewezen gekregen, dat is echt al zoveel meer dan hoe het meestal gaat.
Wat heeft dat vetgedrukte voorbeeld over een kamer leegruimen ermee te maken?
Vivaldi
03-09-2021 om 14:53
Nose schreef op 03-09-2021 om 13:42:
[..]
Ik ga er verder niks van zeggen want dat mag niet maar ik denk er het mijne van.
Net gelezen.
Inderdaad, dingen verzwijgen.
Sjiek.
PinkFlower
03-09-2021 om 15:11
BlueHeart schreef op 03-09-2021 om 12:34:
[..]
Zo jaloers ofzo?
Op jou? Ja ontzettend.
Ik lees je nog maar even hier op het forum maar zou voor geen goud met je leven willen ruilen. Al woonde je in een villa en ik een huurflat 3 hoog achter.
En nu ga ik bijlezen want ik doe even wat nuttigs en jullie gaan als een malle zitten schrijven 🤣
PinkFlower
03-09-2021 om 15:18
Julali schreef op 03-09-2021 om 14:46:
[..]
Inderdaad ja en na een paar dagen word je gewoon weer op je werk verwacht. Deze meiden hebben acht maanden gekregen en dan ook nog een andere woning toegewezen gekregen, dat is echt al zoveel meer dan hoe het meestal gaat.
Ook deze meiden moesten na een paar dagen weer werken hoor.
Het is heel vervelend dat het uitruimen van een kamer in een verzorgingshuis zo snel moet maar grote verschillen: 1. Je woont daar niet zelf, het is niet je eigen thuis waar je met veel verdriet uit moet verkassen.
2. Als je ouder al zo oud is ben je zelf ook vaak al een stuk volwassener en kun je het iets beter aan en zit het overlijden van een ouder iets meer in de lijn der verwachting dan als je 18/19 bent.
DownrightChinchilla41
03-09-2021 om 15:33
BlueHeart schreef op 03-09-2021 om 14:30:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar met die zusjes, ongeacht van wat ik wel of niet vind zal er toch niks veranderen.
Het lijkt wel of die zusjes jou iets misdaan hebben ofzo.. Heb je echt geen inlevingsvermogen?
Rachel.
03-09-2021 om 15:38
Julali schreef op 03-09-2021 om 12:09:
Maar vinden jullie dan echt dat woningen van de sociale woningbouw in principe van generatie op generatie overgedragen moeten worden?
Niet moet, maar wel dat die mogelijkheid er is...
Er zijn genoeg mensen die miss ng wat extra tijd willen om iets goes voor hun zelf te vinden of situaties waar het plots zo is dat de hoofdhuurder overlijd, dat je nog wat extra tijd hebt om rustig een goede plek voor jezelf te vinden zonder dat je opgejaagd wordt omdat daar een datum aan vast zit..
Nu zullen er een paar situaties zijn waar mensen er al zoveel jaar wonen die idd niet weg willen als hun moeder of vader er niet meer is..
Nogmaals niet moet, maar wel dat die mogelijkheid er is.
Zo voorkom je ook dat mensen snel keuzes moeten maken en moeten blijven oververhuizen tot ze iets prettigs hebben waar ze willen blijven..
Sommige mensen wonen al jaren in dat huis.
Rachel.
03-09-2021 om 15:43
we gaan het hier allemaal niet zo eens worden hoor juliali want kweet dat jij natuurlijk ook een tegenargument hebt en zo gaan we heen en weer
Tover-Feetje
03-09-2021 om 15:46
Julali schreef op 03-09-2021 om 10:47:
[..]
Dat begrijp ik. Ik ben ook zeker niet voor het stomweg toepassen van regeltjes zonder daarbij oog te hebben voor de mensen achter de cijfers en contracten.
BlueHeart schreef op 03-09-2021 om 11:10:
[..]
Jij doet nou net of ik die wetten en regels zelf heb bedacht, ja het is allemaal heel kut maar we kunnen nou eenmaal niet steeds de regels aanpassen vanwege persoonlijke omstandigheden.
Julali schreef op 03-09-2021 om 11:24:
[..]
Heel hard, maar ik ben het hiermee eens. Er is zoveel ellende in de wereld. Heel veel mensen maken zeer heftige dingen mee, dat is onderdeel van het leven. Als er voor al die mensen andere regels zouden gelden, dan werkte het systeem helemaal niet meer. En het is al zo slecht
Julali, wat is het nou?
Je spreekt jezelf zo vaak tegen, niet alleen in dit topic, dat dit iedere keer weer de discussie vertroebelt
Tover-Feetje
03-09-2021 om 15:48
Rachel. schreef op 03-09-2021 om 15:43:
we gaan het hier allemaal niet zo eens worden hoor juliali want kweet dat jij natuurlijk ook een tegenargument hebt en zo gaan we heen en weer
"We" hoeven het ook helemaal niet eens te worden.
Maar het zou wel handig zijn voor de discussie als je een standpunt inneemt en niet continu tegenstrijdige berichten plaatst.
Daar wordt het allemaal niet geloofwaardiger op
MMcGonagall
03-09-2021 om 15:48
De coulance in deze casus is het gunnen van extra tijd en aanbieden van andere woonruimte. Een ander zou waarschijnlijk dolblij zijn met deze geste, waar hij in principe geen recht op heeft volgens de regels.
We gaan het hier niet eens worden, maar ik vind dat de woningbouwvereniging zeker oog heeft gehad voor de verdrietige omstandigheden.
PinkFlower
03-09-2021 om 15:50
Yolo schreef op 03-09-2021 om 15:33:
[..]
Het lijkt wel of die zusjes jou iets misdaan hebben ofzo.. Heb je echt geen inlevingsvermogen?
Ja zo gemeen van die zusjes. Beetje verdrietig zijn omdat je moeder plotseling is overleden en je je huis ook nog eens uit moet daardoor. Wat onredelijk en vals 🙈
Rachel.
03-09-2021 om 15:53
Tover-Feetje schreef op 03-09-2021 om 15:48:
[..]
"We" hoeven het ook helemaal niet eens te worden.
Maar het zou wel handig zijn voor de discussie als je een standpunt inneemt en niet continu tegenstrijdige berichten plaatst.
Daar wordt het allemaal niet geloofwaardiger op
Ja precies ik begrijp je, zo krijg je dus eindeloze discussies.
Julali
03-09-2021 om 15:59
Tover-Feetje schreef op 03-09-2021 om 15:46:
[..]
[..]
[..]
Julali, wat is het nou?
Je spreekt jezelf zo vaak tegen, niet alleen in dit topic, dat dit iedere keer weer de discussie vertroebelt
Misschien omdat ik een genuanceerde visie heb? Ja, je moet naar de mens kijken, maar nee je kunt niet bij elk overlijden in de omgeving mensen voor eeuwig in een huis laten wonen, omdat het zo zielig is.
Mensen gaan dood, dat is heel erg, maar het is wel een gegeven waar we allemaal mee moeten dealen.
Vivaldi
03-09-2021 om 16:00
Rachel. schreef op 03-09-2021 om 15:38:
[..]
Niet moet, maar wel dat die mogelijkheid er is...
Er zijn genoeg mensen die miss ng wat extra tijd willen om iets goes voor hun zelf te vinden of situaties waar het plots zo is dat de hoofdhuurder overlijd, dat je nog wat extra tijd hebt om rustig een goede plek voor jezelf te vinden zonder dat je opgejaagd wordt omdat daar een datum aan vast zit..
Nu zullen er een paar situaties zijn waar mensen er al zoveel jaar wonen die idd niet weg willen als hun moeder of vader er niet meer is..
Nogmaals niet moet, maar wel dat die mogelijkheid er is.
Zo voorkom je ook dat mensen snel keuzes moeten maken en moeten blijven oververhuizen tot ze iets prettigs hebben waar ze willen blijven..
Sommige mensen wonen al jaren in dat huis.
Ik vind overdracht van generatie op generatie een heel andere discussie / situatie. In de praktijk zal dat namelijk nauwelijks voorkomen. De meeste mensen zijn eerder het huis uit dan hun ouders overlijden; wonen allang op zichzelf.
In de tijd dat ik uit huis ging, werd er "15 miljoen mensen" gezongen. Nu is het "17 miljoenen mensen." Plus meer gebroken gezinnen. Kortom, veel minder mogelijkheden op de woningmarkt.
Daar moet naar gekeken worden. En dat probleem is niet ineens weg als die dames uit huis geknikkerd worden.
Vivaldi
03-09-2021 om 16:01
MMcGonagall schreef op 03-09-2021 om 15:48:
De coulance in deze casus is het gunnen van extra tijd en aanbieden van andere woonruimte. Een ander zou waarschijnlijk dolblij zijn met deze geste, waar hij in principe geen recht op heeft volgens de regels.
We gaan het hier niet eens worden, maar ik vind dat de woningbouwvereniging zeker oog heeft gehad voor de verdrietige omstandigheden.
Heb je Jinek gekeken?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.