Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

02-09-2021 om 22:21

PinkFlower schreef op 02-09-2021 om 22:17:

[..]

Hier in de stad is ook zo'n woongemeenschap. Ze hebben ook een gezamenlijke tuin. Nieuwe mensen moeten motiveren waarom ze daar willen wonen (ik wil een dak boven mijn hoofd is niet genoeg). Ze delen veel samen, eten geregeld samen.

Hoe het exact gaat weet ik niet maar een kennis had eens op een huis daar gereageerd en mocht op gesprek komen. Ze mocht niet komen want ze mocht geen kat meenemen.

Daar moet je ook van houden. Gezellig af en toe als ik er zin in zou hebben, maar het zou zeker geen verplichting moeten zijn.

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 22:30

Nose schreef op 02-09-2021 om 22:07:

[..]

Oké nou vooruit dan

Nee nee, ho, verhuizen en nogmaals verhuizen hoort erbij. En nog een keer. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

02-09-2021 om 22:31

Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 22:30:

[..]

Nee nee, ho, verhuizen en nogmaals verhuizen hoort erbij. En nog een keer.

Dan mag ik nu deze wel gebruiken toch ?  my 

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 22:32

Yolo schreef op 02-09-2021 om 22:31:

[..]

Dan mag ik nu deze wel gebruiken toch ?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-09-2021 om 22:33

Yolo schreef op 02-09-2021 om 22:31:

[..]

Dan mag ik nu deze wel gebruiken toch ? my

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

02-09-2021 om 22:33

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

02-09-2021 om 22:34

Nose schreef op 02-09-2021 om 22:33:

[..]

Kijk maar uit straks vind ik het nog lekker 😜😂

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-09-2021 om 22:37

Yolo schreef op 02-09-2021 om 22:34:

[..]

Kijk maar uit straks vind ik het nog lekker 😜😂

Ik woon met mijn gezin in een semi bungalow. Ben ik nu goed bezig met het oog op de toekomst (beneden slapen en douchen) of pik ik nu een woning in van een bejaard koppel (die weer geen gebruik zullen maken van de 3 slaapkamers boven).
Hmm. Lastig dit.

Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 21:58:

Als je huurt heb je niks te willen. Dat mag alleen als je koopt. Pas dan werk je hard, namelijk. En heb je het heel zwaar.

Wat een flauwekul, die verontwaardiging. Sociale woningbouw is een voorziening om te zorgen dat mensen met lagere inkomens ook kunnen wonen. Vanwege de schaarste aan dat soort woningen is het helemaal niet gek om passend toe te wijzen. Ik vind ook dat de doorstroming makkelijker gemaakt moet worden. Ik ken best veel ouderen die helemaal niet zo nodig in hun ruime eengezinswoning willen blijven zitten, maar verhuizen betekent meestal een gelijke of hogere huur voor veel minder ruimte, plus kosten voor het verhuizen.

Verder is de tegenstelling die jij zo nodig wilt maken tussen woningeigenaars en huurders misplaatst. Er zijn zat mensen die kromliggen voor hun hypotheek en die onvoldoende vermogen of inkomen hebben om dat om te toveren in het paleisje waarvan jij denkt dat ze hebben.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-09-2021 om 22:48

MMcGonagall schreef op 02-09-2021 om 22:39:

[..]

Wat een flauwekul, die verontwaardiging. Sociale woningbouw is een voorziening om te zorgen dat mensen met lagere inkomens ook kunnen wonen. Vanwege de schaarste aan dat soort woningen is het helemaal niet gek om passend toe te wijzen. Ik vind ook dat de doorstroming makkelijker gemaakt moet worden. Ik ken best veel ouderen die helemaal niet zo nodig in hun ruime eengezinswoning willen blijven zitten, maar verhuizen betekent meestal een gelijke of hogere huur voor veel minder ruimte, plus kosten voor het verhuizen.

Verder is de tegenstelling die jij zo nodig wilt maken tussen woningeigenaars en huurders misplaatst. Er zijn zat mensen die kromliggen voor hun hypotheek en die onvoldoende vermogen of inkomen hebben om dat om te toveren in het paleisje waarvan jij denkt dat ze hebben.

Hou toch op zeg!! Sociale huur pfff nou dat bestaat niet meer hoor met die prijzen. En vergeet niet dat de scheefhuurders wel willen doorstromen maar nergens heen kunnen. Lekker makkelijk om zo neerbuigend te doen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-09-2021 om 22:49

_melon schreef op 02-09-2021 om 22:39:

Ik woon met mijn gezin in een semi bungalow. Ben ik nu goed bezig met het oog op de toekomst (beneden slapen en douchen) of pik ik nu een woning in van een bejaard koppel (die weer geen gebruik zullen maken van de 3 slaapkamers boven).
Hmm. Lastig dit.

Nee ook jij krijgt straf. Zelfkastijding please 

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 22:49

@ MMcGonagall 

Ho ho, ik denk niks over anderen en ik heb de koop versus huur er niet bijgehaald. Sterker nog, ik heb meermalen gevraagd wat dat te maken heeft met het topic. Ik spiegel de flauwekul die een aantal hier op huurders afvuurt. 

Nose schreef op 02-09-2021 om 22:48:

[..]

Hou toch op zeg!! Sociale huur pfff nou dat bestaat niet meer hoor met die prijzen. En vergeet niet dat de scheefhuurders wel willen doorstromen maar nergens heen kunnen. Lekker makkelijk om zo neerbuigend te doen.

‘Die prijzen’, over wat voor prijzen heb je het dan? Ik denk dat er nog heel wat huurders rond of onder 600 euro betalen en vaak krijgen ze daar ook nog toeslag voor. Als je de ‘pech’ hebt net iets teveel te verdienen, kun je alleen maar vrije sector huren of iets kleins kopen. Er zitten dus heel veel huiseigenaren in een duurder klein huisje terwijl iemand met een lager inkomen een groter huis kan huren.

Ik doe over niemand neerbuigend en je zult mij niet horen zeggen dat veelverdieners de harde werkers zijn (en weinigverdieners ‘dus’ niet).

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

02-09-2021 om 23:02

MMcGonagall schreef op 02-09-2021 om 22:59:

[..]

‘Die prijzen’, over wat voor prijzen heb je het dan? Ik denk dat er nog heel wat huurders rond of onder 600 euro betalen en vaak krijgen ze daar ook nog toeslag voor. Als je de ‘pech’ hebt net iets teveel te verdienen, kun je alleen maar vrije sector huren of iets kleins kopen. Er zitten dus heel veel huiseigenaren in een duurder klein huisje terwijl iemand met een lager inkomen een groter huis kan huren.

Ik doe over niemand neerbuigend en je zult mij niet horen zeggen dat veelverdieners de harde werkers zijn (en weinigverdieners ‘dus’ niet).

Weet je wat ook krom is dat ik hier mijn uppie meer dan 600 euro huur betaal met een minimuminkomen, en mijn buren die hier meer dan 20 jaar wonen en een eigen bedrijf hebben veel minder huur betalen.. 

Ze kijken alleen naar het inkomen als je een woning gaat huren, daarna kun je miljonair worden maakt niks uit en je kunt gewoon blijven wonen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.