Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

2 zussen uit huis gezet door woningstichting

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 19:52

Julali schreef op 02-09-2021 om 19:44:

[..]

Je hebt woongemeenschappen waar je met kinderen mag wonen, niks illegaals aan. Probeer buiten je eigen kader te denken, zo ben ik altijd aan woonruimte gekomen.

En werk? Dan zoek je ander werk, in Limburg staat ook een ziekenhuis (als je verpleegkundige bent) en in Drenthe zit ook een transportbedrijf (voor de vrachtwagenchauffeur), even iets verder kijken dan je neus lang is kan wonderen doen voor je kansen.

Hoe gaat dat in dat hoofd van jou?

En dat moet allemaal omdat jij het niet kunt verkroppen dat iemand ergens huurt wat jou niet schikt? 

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 19:53

MMcGonagall schreef op 02-09-2021 om 19:45:

[..]

Die meisjes uit de OP hadden vervangende woonruimte aangeboden gekregen en dat afgewezen. Ik vind dat je blij moet zijn als je op zo jonge leeftijd al een sociale huurwoning kunt krijgen, en dan niet teveel eisen moet stellen. In normale, minder verdrietige, omstandigheden, hadden ze nog even moeten wachten, en de meeste leeftijdsgenoten wonen op 10 vierkante meter met gedeelde kdt.

Inderdaad, na de dood van je moeder moet je niet zeuren over 10 m2. Wegwezen, zul je. 

Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 19:49:

[..]

Misschien moet je iets meer out of the box denken?

Jij wilt gewoon volwassenen die al jaren ergens wonen en waarbij hun kinderen uitvliegen bijvoorbeeld, ineens anti-kraak laten wonen, omdat ze het niet in hun hoofd moeten halen om teveel ruimte in te nemen.

Doorstromen, doorstromen.

Dat wil ik uiteraard niet. Je weet zelf wel wat passend voor je is. Ouderen kunnen misschien juist weer een leuk, wat kleiner appartement in het stadscentrum kopen, dat is vaak te klein voor gezinnen en te duur voor jongeren. Ouderen maken graag uitstapjes en vinden het fijn om onder de mensen te zijn, dus de stad kan voor hen een goede plek zijn. 

Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 19:52:

[..]

Hoe gaat dat in dat hoofd van jou?

En dat moet allemaal omdat jij het niet kunt verkroppen dat iemand ergens huurt wat jou niet schikt?

Huh?? Het gaat toch niet om mij? Ik vind het allemaal prima, maar anderen zijn niet blij met hun woonsituatie, dus die zullen iets moeten verzinnen om de situatie voor zichzelf te verbeteren. 

Het is natuurlijk een beetje raar om Limburg en Drenthe aan te raden, daar is juist weinig werk. In Zeeland zou je nog wel een kans kunnen maken.
Het probleem met bijv onderwijspersoneel in Amsterdam is dat mensen die benaderd worden, nu in ‘de provincie’ voor een appel en een ei leuk wonen en in Amsterdam heb je voor 1000 euro een meterkast. De grote steden zijn tegenwoordig voor de happy few of mensen die het niet erg vinden om tot hun 35e een huis te delen. Dat is niet per se heel erg, in randgemeenten van grote steden kun je nog best wel wat betaalbaars vinden.

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 19:59

Julali schreef op 02-09-2021 om 19:54:

[..]

Dat wil ik uiteraard niet. Je weet zelf wel wat passend voor je is. Ouderen kunnen misschien juist weer een leuk, wat kleiner appartement in het stadscentrum kopen, dat is vaak te klein voor gezinnen en te duur voor jongeren. Ouderen maken graag uitstapjes en vinden het fijn om onder de mensen te zijn, dus de stad kan voor hen een goede plek zijn.

Even teruglezen, dan. Jij vindt dat twee mensen niet in een eengezinswoning mogen blijven.

Mijn ouders wonen sinds 1975 in hun huurhuis; de kinderen niet meer. Mijn ouders hebben een lage huur, willen helemaal niet verhuizen, al helemaal niet maar de stad, en van welk geld moeten zij nog kopen? En waar-o-waarom moeten zij verkassen omdat anderen kinderen willen? 

Hoe simpel denk jij? 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

02-09-2021 om 20:01

MMcGonagall schreef op 02-09-2021 om 19:56:

Het is natuurlijk een beetje raar om Limburg en Drenthe aan te raden, daar is juist weinig werk. In Zeeland zou je nog wel een kans kunnen maken.
Het probleem met bijv onderwijspersoneel in Amsterdam is dat mensen die benaderd worden, nu in ‘de provincie’ voor een appel en een ei leuk wonen en in Amsterdam heb je voor 1000 euro een meterkast. De grote steden zijn tegenwoordig voor de happy few of mensen die het niet erg vinden om tot hun 35e een huis te delen. Dat is niet per se heel erg, in randgemeenten van grote steden kun je nog best wel wat betaalbaars vinden.

Dat is wel erg want de leefbaarheid van de steden komt ernstig onder druk te staan zonder middenklasse. 

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 20:02

Julali schreef op 02-09-2021 om 19:55:

[..]

Huh?? Het gaat toch niet om mij? Ik vind het allemaal prima, maar anderen zijn niet blij met hun woonsituatie, dus die zullen iets moeten verzinnen om de situatie voor zichzelf te verbeteren.

Wie zijn niet blij met hun woonsituatie?
Ik lees alleen maar waarom mensen moeten verkassen omdat jij vindt dat ze niet te groot mogen wonen. Jij, daarentegen, mag dat wel.

Julali schreef op 02-09-2021 om 19:54:

[..]

Ouderen maken graag uitstapjes en vinden het fijn om onder de mensen te zijn, dus de stad kan voor hen een goede plek zijn.

Je vindt het volgens mij heel prettig om iedereen in overzichtelijke boxjes te stoppen.  Alle jongeren zijn hetzelfde en nu houden ook alle ouderen an uitstapjes en onder de mensen zijn.

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 20:07

Vergeet de bingo niet. En sjoelen. 

Vivaldi schreef op 02-09-2021 om 20:07:

Vergeet de bingo niet. En sjoelen.

Ik ben gek op bingo. Moet ik nu een bejaardenwoning gaan huren?

Vivaldi

Vivaldi

02-09-2021 om 20:13

_melon schreef op 02-09-2021 om 20:10:

[..]

Dat hangt af van hoeveel m2 dat is. Als je alleen bent, is een kamer groot genoeg. Of anti-kraak. Goed genoeg. 

_melon schreef op 02-09-2021 om 20:10:

[..]

Beetje de regels naar je hand zetten als je nog niet oud genoeg bent. Het leven is tenslotte totaal maakbaar

DifferentSwan96

DifferentSwan96

02-09-2021 om 20:22

julali, jij bent niet goed, joh. 

Julali schreef op 02-09-2021 om 19:55:

[..]

Ik dacht dat jij een timer had waardoor je maar 1 uur kon forummen? 🤨

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.