Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

1971

Moxxie schreef op 19-06-2022 om 14:40:

[..]

Egaal bruin worden was een reden, maar ook omdat we opeens bedachten dat wij ook lekker comfortabel en vrij in ons blote bovenlijf wilden liggen, zonder dat (soms natte) bikinitopje. En als er mensen waren die het te bloot vonden dan was dat jammer, die konden zelf hun topje aanhouden maar hadden niets van een ander te vinden. In die zin was het wel een verworvenheid, want topless zonnen werd normaal terwijl je je borsten daarvoor altijd 'moest' bedekken.

Smeren deden we uit zo'n oranje pot Lancaster, met een donkerbruine pasta zonder beschermingsfactor die ook van die ellendige vlekken maakte in je bikini, dus hup, de helft uittrekken scheelde alweer 😂. En ja, in die tijd had je ook wel glurende viespeukies hoor, die zijn van alle tijden, daar ontkom je toch niet aan. Als er geen blote borsten zijn gluren ze wel naar decolletés in topjes, mooie billen in broekjes en lange blote benen.

Precies.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

20-06-2022 om 06:23

Valdemar schreef op 19-06-2022 om 13:29:

[..]

Recent nog las ik een interview met een oncoloog die stelde dat zonnecrèmes de slechtste bescherming boden tegen huidkanker omdat ze mensen een vals gevoel van veiligheid gaven. Hij pleitte er vooral voor om het gezond verstand te gebruiken en de zon te mijden tijdens de warmste uren van de dag.

Man naar mijn hart. Weet je toevallig nog waar je dit interview gelezen hebt? Zou het ook wel willen lezen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

20-06-2022 om 14:18

Helena71 schreef op 20-06-2022 om 06:23:

[..]

Man naar mijn hart. Weet je toevallig nog waar je dit interview gelezen hebt? Zou het ook wel willen lezen.

Goed moest het even opzoeken want het was toch langer geleden dan ik dacht. 
Correcties alvast: het was geen oncoloog, maar een huidkanker expert (wat dat ook mogen zijn), en het was een artikel en geen interview. 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220330_95795769

Omdat het achter een betaalmuur zit, hierbij het fragment waarnaar ik verwees:

‘We smeren al goed, maar dat is niet voldoende’, licht Boone toe. ‘Eigenlijk is het zelfs de minst effectieve maatregel, omdat het een vals gevoel van veiligheid creëert.’ Zo’n 55 procent van de ondervraagden denkt dat ze langer in de zon mogen zitten met zonnecrème op.

‘Beschermende kleding, zonne­brillen en algemeen vermijdend gedrag bieden nog steeds de beste bescherming. Zowel­ voor kinderen als voor volwassen’, benadrukt Boone. ‘Over het algemeen zijn de preventiemaatregelen best goed gekend, maar die kennis leidt niet tot goed gedrag. Vandaar het belang van een nationale preventie­campagne.’

Daarnaast heb ik ook een interview met haar teruggevonden van vorig jaar, waarin ze ongeveer dezelfde boodschap geeft. Deze zit niet achter een betaalmuur. 
https://radio2.be/luister/select/de-madammen/brigitte-boonen-van-de-stichting-tegen-kanker-steeds-meer-huidkanker-terwijl-je-je-er-makkelijk-kan-tegen-beschermen

Hoop dat je er iets aan hebt.

nja, maar wat diegene dus eigenlijk zegt is dat smeren nog lang niet genoeg is. Niet dat je het smeren (of zonbescherming in het algemeen) achterwege kunt laten. En dat is wel hoe mensen het op kunnen vatten als alleen de boodschap “smeren is gevaarlijk” blijft hangen. 

Ginevra schreef op 20-06-2022 om 15:59:

nja, maar wat diegene dus eigenlijk zegt is dat smeren nog lang niet genoeg is. Niet dat je het smeren (of zonbescherming in het algemeen) achterwege kunt laten. En dat is wel hoe mensen het op kunnen vatten als alleen de boodschap “smeren is gevaarlijk” blijft hangen.

Het beste is bedekkende kleding dragen. Maar goed, dat is best lastig met zwemmen etc.

Dubbel

GroenTuintje schreef op 20-06-2022 om 19:36:

[..]

Het beste is bedekkende kleding dragen. Maar goed, dat is best lastig met zwemmen etc.

Je hebt van die uv-shirts. Kun je wel mee zwemmen.

Arme Willem, topic gaat helemaal de verkeerde kant op voor m 😝

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

20-06-2022 om 20:36

@Valdemar, dank je wel dat je het wilde opzoeken. 

willem1959

willem1959

20-06-2022 om 23:26 Topicstarter

Meesje schreef op 20-06-2022 om 19:44:

[..]

Je hebt van die uv-shirts. Kun je wel mee zwemmen.

Arme Willem, topic gaat helemaal de verkeerde kant op voor m 😝

Oh, maar dat interesseert mij helemaal niets hoor. Zo gaan discussies nou eenmaal. 

willem1959 schreef op 19-06-2022 om 12:50:

[..]

Groepsdruk? Nooit iets van gemerkt. Als je het niet wilde hield je gewoon je bovenstukje aan. Kom op zeg, groepsdruk. De mensen is nu eenmaal een kuddedier en groepsdruk is een ondefinieerbaar begrip. Waarom lopen nu (bijna) alle jongeren met tattoos? Ook dat is groepsdruk. En waarom wil iedereen na de middelbare school studeren? Ook dat is groepsdruk. En waarom lopen alle vrouwen met een geschoren venusheuvel? Ook dat is groepsdruk. Alles wat we doen is in zekere zin het resultaat van groepsdruk.

Nee, het topless zonnen op de Nederlandse stranden was een verworvenheid. Door vrouwen. Passend in het grotere geheel van vrouwenemancipatie. En niet omdat mannen dat wilden.

Een verworvenheid voor wie Willem? Kun jij mij mansplainen waarom dit een verworvenheid voor mij is?

Je klinkt namelijk een beetje alsof het eigenlijk vooral een verworvenheid voor mannen is.

Ik begrijp dat het vandaag topless dag is in Nederland. En dat nog steeds 16% van de vrouwen topless zont (waarvan het merendeel in de achtertuin dan vermoed ik, aangezien ik dat percentage veel lager in zou schatten, maar ik let er dan ook minder op dan Willem).

Hoe dan ook: Willem, op naar Scheveningen!

willem1959 schreef op 19-06-2022 om 14:26:

[..]

Oh want jij gluurt nooit naar mannen?

Nou nee ,  toen ik er de leeftijd wel voor had  scande ik ook geen strakke speedo slips naar de inhoud om dan tig jaar later te jengelen dat de ballenknijper het heeft afgelegd  tegen het zwemshort.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

21-06-2022 om 12:51

kenfan schreef op 21-06-2022 om 12:38:

[..]

Nou nee , toen ik er de leeftijd wel voor had scande ik ook geen strakke speedo slips naar de inhoud om dan tig jaar later te jengelen dat de ballenknijper het heeft afgelegd tegen het zwemshort.

Het zegt wellicht wat over mij, maar ik gluur dan wel naar mannen. En dan met name naar mannen tussen de 25 en 60. En dan gluren in de breedste zin van het woord. Van gezicht tot voeten. 

Een ding valt standaard op: er zijn nog maar weinig mannen die er echt mannelijk uitzien. En dan heb ik het niet over de inhoud van hun zwemshort. En evenmin over spierballen of dat ze wel/niet knap/aantrekkelijk zijn. Maar simpelweg over appearance, houding, bouw, spiertonus, etc. 
Het merendeel is slappe hap, niet zelden met manboobs. Een krachtige kaaklijn is niet te vinden, de baby faces des te meer.
Echte mannelijke mannen ik zie ze nauwelijks. 
En dan heb ik het nog niet eens over gedrag en slechts over uiterlijk. 

Bevestigt wel het wetenschappelijke onderzoek dat ik pas las. De hoeveelheid testosteron in mannen is de laatste jaren drastisch gedaald. Gemiddeld hebben jonge mannen van in 20/30 dezelfde hoeveelheid testosteron als mannen van 60/70 20 jaar geleden.
Het verklaart een hoop. Een hele hoop. 

Ik blijf ondertussen gluren. Kijken of er zo af en toe een exemplaar tussen zit dat nog wel mannelijkheid uitstraalt. 

Ben benieuwd in welke categorie Willem valt.. 

Helena, vind jij de mannen van tegenwoordig misschien minder mannelijk omdat vbeel mannen zich scheren tegenwoordig. De vriendengroep van mijn zoon zijn eind 20 en zij scheren hun okselhaar, borsthaar en schaamhaar af. Ik vind dit zelf wel een verbetering. Mijn man deed dat de laatste jaren ook.

BTK

BTK

21-06-2022 om 13:52

willem1959 schreef op 19-06-2022 om 14:26:

[..]

Oh want jij gluurt nooit naar mannen?

Kansloos weer dit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.