Media en cultuur
LostJellyfish83
13-05-2022 om 13:15
Ysenda schreef op 13-05-2022 om 08:33:
ik vond België nogal plagiaat..zowel het nummer als de staging. Ik kon niet anders dan steeds 'Dirty Diana!!' zingen. Van Michael Jackson idd.
Ha, nu je het zegt ja! Michael Jackson was toch ook zijn grote voorbeeld?
LostJellyfish83
13-05-2022 om 13:17
Ik las dat Engeland omhoog is geschoten naar plaats 2 bij de bookmakers. Ik vind dat ook wel een goed nummer en een leuke man 😁
Brabeau
13-05-2022 om 18:41
oh nooo 🙈 ik wist dus niet dat er nog een songfestival topic was en heb de hele week gedacht, waarom wordt er hier niet over het Songfestival gekletst 😅 nu heb ik alles gemist. Anyway, groot songfestivalfan hier 👋🏻 ik ga even een hoop terug lezen.
LostJellyfish83
13-05-2022 om 18:46
Brabeau schreef op 13-05-2022 om 18:41:
oh nooo 🙈 ik wist dus niet dat er nog een songfestival topic was en heb de hele week gedacht, waarom wordt er hier niet over het Songfestival gekletst 😅 nu heb ik alles gemist. Anyway, groot songfestivalfan hier 👋🏻 ik ga even een hoop terug lezen.
Mijn fout, sorry!
Ik keek met mijn ogen dicht en dacht dat er nog geen topic was, dus een nieuwe geopend 🥸
Gelukkig ben je er nu, op tijd nog voor de finale!
Brabeau
13-05-2022 om 19:09
Mug schreef op 13-05-2022 om 18:46:
[..]
Mijn fout, sorry!
Ik keek met mijn ogen dicht en dacht dat er nog geen topic was, dus een nieuwe geopend 🥸
Gelukkig ben je er nu, op tijd nog voor de finale!
Ja gelukkig wel (ik blijf me overigens afvragen waarom de kleur van deze emoji veranderd zodra je iets post)
Zweden is mijn favoriet. Helaas kan ze veel beter dan ze donderdag heeft laten zien. Op youtube staan 2 video's van Melodifestvalen en de eerste is echt goed, de tweede, nadat ze gewonnen had, al minder. Volgens mij van alle emoties. (Ik zal zo 2 links plaatsen)
- Voorrondes:
https://youtu.be/Dxo0K1uN_lw- Na de winst:
https://youtu.be/T9ZlI3QQcS8Nederland staat dus morgen tussen het Spanje, Italië en Oekraïne, geen beste plek. Ik denk dat we een beetje in het niet gaan vallen.
LostJellyfish83
13-05-2022 om 19:13
Brabeau schreef op 13-05-2022 om 19:09:
[..]
Ja gelukkig wel (ik blijf me overigens afvragen waarom de kleur van deze emoji veranderd zodra je iets post)
Zweden is mijn favoriet. Helaas kan ze veel beter dan ze donderdag heeft laten zien. Op youtube staan 2 video's van Melodifestvalen en de eerste is echt goed, de tweede, nadat ze gewonnen had, al minder. Volgens mij van alle emoties. (Ik zal zo 2 links plaatsen)
Nederland staat dus morgen tussen het Spanje, Italië en Oekraïne, geen beste plek. Ik denk dat we een beetje in het niet gaan vallen.
Ik vind het zo raar dat de organisatie zelf de volgorde mag bepalen ipv een loting. Daar kun je best wat verschil mee maken.
Zweden vond ik ook goed, zij zal wel hoog eindigen denk ik..
Brabeau
13-05-2022 om 19:18
Mug schreef op 13-05-2022 om 19:13:
[..]
Ik vind het zo raar dat de organisatie zelf de volgorde mag bepalen ipv een loting. Daar kun je best wat verschil mee maken.
Zweden vond ik ook goed, zij zal wel hoog eindigen denk ik..
Ik snap het opzich wel, de show moet ook leuk blijven om naar te kijken. 5 rustige nummers of 5 hysterische nummers achter elkaar kijkt niet lekker weg. Maar om nou 3 uit de top 5 zowat achter elkaar te zetten...
Rondstruiner
13-05-2022 om 21:09
Brabeau schreef op 13-05-2022 om 19:09:
[..]
Nederland staat dus morgen tussen het Spanje, Italië en Oekraïne, geen beste plek. Ik denk dat we een beetje in het niet gaan vallen.
Of misschien valt het juist door de rust op tussen de hektiek
Zweden is ook mijn favoriet.
IrritatingRam15
14-05-2022 om 02:36
Ysenda schreef op 13-05-2022 om 08:33:
ik vond België nogal plagiaat..zowel het nummer als de staging. Ik kon niet anders dan steeds 'Dirty Diana!!' zingen. Van Michael Jackson idd.
Hoe dan, want ik hoor dat echt niet. Helemaal niet.
Het nummer gaat gok ik niet hoog eindigen, maar ik hoor werkelijk waar geen plagiaat.
Hooguit wat influences.
S10 gaat eindigen rond de 10e plek gok ik, ze doet het goed, maar er mist iets in dat nummer en ook in de staging. Wat Duncan wel had (als je een langzaam nummer stuurt) heeft S10 niet, zoals meer ballads dit jaar.
Mijn favorieten:
Moldavïe
https://www.youtube.com/watch?v=bGNT5Uh-WKw (Toen ik deze, de officiële video de eerste keer zag, voelde ik het meteen, deze gaat in mijn top 3, sowieso). https://www.youtube.com/watch?v=93mpIFeQ4f4Zo vrolijk, zo levendig, heerlijk
UK
https://www.youtube.com/watch?v=rbtPxZby4jsIk vind dit totaalplaatje zo goed. Ik hou van hoge mannen stemmen (niet altijd.... kijkt richting andere landen).
Z'n uitstraling, het nummer, de staging (die bij het nummer past), soms doet ie me denken qua zang aan Freddy Mercury.
Echt, mag winnen van mij
Verdere favorieten heb ik eigenlijk amper, ik vind Estland leuk (de cowboy ), Ik vind Oekraïne heel erg okay, maar geen winnaar. Italïe is erg mooi (mits ze niet vals zingen wat ze wel vaak deden), Spanje heeft dat totaalplaatje dat alles lijkt te kloppen maar dat is vooral voor de mensen die stemmen op sexyness. Servïe heeft een heel erg aanstekelijk refrein, maar verder vind ik het nummer meh. Dan hebben we nog de aanstekelijke gimmick Wolven met bananen, gaat redelijk scoren want heeft geen concurrentie in dat genre. En dan nog alle mannen en vrouwen ballads waarvan er veel mooi kunnen zingen en toch doen ze me niks tot weinig of helemaal niks (Ijsland bijvoorbeeld, creepy vibes zelfs die).
Weinig memorabels dit jaar. Iets wat jaren blijft hangen.
IrritatingRam15
14-05-2022 om 03:08
Ik vind in tegenstelling to velen Zweden weinig imponerend. Redelijk nummer, lekker gezongen maar niet meer dan dat. Maar omdat het Zweden is staat het hoog in de odds as usual. Zweden-moe.
IrritatingRam15
14-05-2022 om 03:10
En ze was rete-irritant bij de persconferentie gisteren na de semi-final. Echt, koekoek.
Maar goed, dat krijgen mensen niet mee
Rondstruiner
14-05-2022 om 06:40
lrishCassidy schreef op 14-05-2022 om 03:10:
En ze was rete-irritant bij de persconferentie gisteren na de semi-final. Echt, koekoek.
Maar goed, dat krijgen mensen niet mee
Dat is ook niet relevant natuurlijk, het gaat om wat er op het podium gebeurt.
Ysenda
14-05-2022 om 08:18
Rondstruiner schreef op 14-05-2022 om 06:40:
[..]
Dat is ook niet relevant natuurlijk, het gaat om wat er op het podium gebeurt.
Dat zou je denken maar helaas zo werkt het natuurlijk niet voor de televoters. Vergeet niet dat het ook een jaarlijks terugkerend cult feest is waar de diehard fans het hele jaar mee bezig zijn. En waar veel op buurlanden of eigen land gestemd wordt. Veel oost Europeanen wonen buiten het eigen land, hebben een lokale telefoon en stemmen daarmee gewoon op hun eigen land.
wild-flower
14-05-2022 om 09:04
MIjn favorieten :
Moldavïe
United KIngdom
Estland
België ( vind het niet op Dirty Diana lijken )
Rondstruiner
14-05-2022 om 13:03
Ysenda schreef op 14-05-2022 om 08:18:
[..]
Dat zou je denken maar helaas zo werkt het natuurlijk niet voor de televoters. Vergeet niet dat het ook een jaarlijks terugkerend cult feest is waar de diehard fans het hele jaar mee bezig zijn. En waar veel op buurlanden of eigen land gestemd wordt. Veel oost Europeanen wonen buiten het eigen land, hebben een lokale telefoon en stemmen daarmee gewoon op hun eigen land.
Ja hè hè. Dat weet iedereen.
Ik reageerde op iemand die zei dat een deelnemer irritant zou zijn tijdens de persco. Nou en, denk ik dan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.