Media en cultuur
Brabeau
22-02-2023 om 17:18
Yumi schreef op 22-02-2023 om 10:52:
Eens met BlairW, het gaat niet goed met Wichian en Loes. Ik zag tijdens het vakantie etentje ook die twinkeling... toch zie ik die twee niet bij elkaar blijven. Aantal weken geleden schreef ik al, hij is het niet voor haar.
Ik had gisteren het gevoel dat ze hem zo snel mogelijk de deur uit wou hebben. Het zijn beide mensen die graag de touwtjes in handen hebben, mede door hun verleden. Wichian is (goedbedoeld) erg aanwezig, dat stoort als je zoals Loes samenwonen eigenlijk niet kan combineren met je baan. Wichian zei dat ze niet zo maar vrij kon nemen en hij wel, maar als hij 3 keer per dag contact had was het ook goed. Waarmee hij weer te aanwezig is, en daar zou ik ook gek van worden...
Maar waarom doe je dan mee met dit programma vraag ik me af
Yumi
22-02-2023 om 17:44
Brabeau schreef op 22-02-2023 om 17:18:
[..]
Maar waarom doe je dan mee met dit programma vraag ik me af
Omdat je misschien niet goed kan inschatten, of de combinatie van een drukke baan en een televisieprogramma waarin je gaat samenwonen teveel is? Het hangt er ook vanaf of je nieuwe man/vrouw je de ruimte wil geven die je nodig hebt. Als ik aan het werk ben en een man als Wichian wil 3 keer per dag contact....dan was ik al afgehaakt.
Ik voelde dit ook bij Francois en Wilfred, na het etentje wou Wilfred mee naar Francois rijden omdat hij de volgende dag moest werken. Ik kreeg het gevoel dat hij dat liever niet had en gewoon op tijd naar bed wou. Ook daar speelt het probleem dat de partner die het makkelijkst kan schuiven met zijn werk, wel (meer)wil komen en gaat rijden ondanks de afstand.... terwijl de ander ruimte wil.
Yumi
22-02-2023 om 22:45
Nou wat een aflevering vanavond, denk dat dit wel het seizoen is van het mismatchen en koppels die er de brui aangeven.
Dat Patrick nog langs komt bij Remco en Paula, laat die mensen met rust, verloren tijd ze zijn het eindstation al lang voorbij! Paula zei overigens niets en liet Remco het woord doen, jammer dat Patrick dat zelfs niet zag.
Vond het sneu voor Stephan maar denk dat wij als kijkers al snel zagen dat ook dit het niet gaat worden.
Loes en Wichian, het gaat zoals verwacht. Loes neemt afstand omdat het allemaal teveel is voor haar. Hoop dat ze de ruimte krijgt en dat Patrick wegblijft!
Blijft over 2 koppels waarbij Richelle en Maarten het echt leuk met elkaar hebben en ik denk dat het bij Cathalijne en Laura voor nu goed is maar ik twijfel.
Lexus
22-02-2023 om 23:24
Yumi schreef op 22-02-2023 om 22:45:
Nou wat een aflevering vanavond, denk dat dit wel het seizoen is van het mismatchen en koppels die er de brui aangeven.
Dat Patrick nog langs komt bij Remco en Paula, laat die mensen met rust, verloren tijd ze zijn het eindstation al lang voorbij! Paula zei overigens niets en liet Remco het woord doen, jammer dat Patrick dat zelfs niet zag.
Ik heb me kapot geërgerd. Want een belachelijke 'begeleiding'. Ik had echt het gevoel dat ze gedwongen werden door de productie om dit gesprek te voeren omdat met feed voor het programma nodig heeft, niet omdat ze nou zo begaan zijn met het welbevinden van Remco en Paula.
BlairW
23-02-2023 om 06:49
Nou inderdaad, laat Remco en Paula gewoon met rust zeg. Het is geen match, is dat nou zo moeilijk om toe te geven? Al dat “blijf het proberen”-gewauwel. Dit is niks en gaat het ook niet worden.
Loes en Wichian zie ik ook niet meer goed komen. Had in het begin echt goede hoop. Ze waren echt leuk, hadden ook goede en diepgaande gesprekken. Maar het wordt nu erg oppervlakkig en er is ook geen fysiek contact meer. Loes neemt afstand.
Jammer van Wilfred en François. Had al het idee dat Wilfred meer gevoelens had. Tja, je kan het niet sturen natuurlijk. Het is er of het is er niet. Wel jammer en vond Wilfred er echt verdrietig bij zitten zo.
Richelle en Maarten blijven samen! Die hebben het zo leuk en gezellig, die klikken echt goed.
Cathelijne en Laura vind ik lastig. Ik voel meer een gewone vriendschap dan dat ik echt liefde zie. Maar goed, daar kan ik volledig naast zitten natuurlijk. Ben benieuwd hoe die relatie verder gaat.
Ik had wel wat medelijden met Stephan. Hij zit weer in de friend-zone volgens mij en dat vind ik echt jammer voor hem. ook omdat Patricia wel toe geeft dat ze echt een goede match zijn. Ze passen bij elkaar, zowel innerlijk als uiterlijk. Maar dat gevoel kan je niet afdwingen en volgens mij vind ze dat zelf ook jammer. Heb het idee dat ze het wel ook echt graag had gewild, maar als die vonk niet komt dan houdt het op helaas.
Kersje
23-02-2023 om 11:15
Ik vind Patricia echt een hele leuke vrouw, maar helaas geen match met Stephan. De chemie valt gewoon nooit te voorspellen en is wel nodig voor een goeie match, dat blijkt maar weer. Verwacht ook niet dat dit nog gaat komen, al zie ik wel dat Patricia er moeite voor doet.
Loes en Wichian: hoe zal ik het omschrijven…….Wichian lijkt mij wat verblind en hij vindt Loes leuker dan zij hem. Heeft het al over kinderen samen, maar ziet de rode vlaggen verder helemaal niet.
Daarnaast vind ik Loes ook best een kwetsbaar popje, moe/hoofdpijn/druk, maar vlgs mij zijn dat enkel (onbewuste?) excuses.
Ik bedoel, je kunt druk zijn met werk, maar als je iemand écht leuk vindt dan doe je ook automatisch meer moeite en krijg je juist energie van elkaar, dat mis ik bij Loes. En niet blijven overnachten en daarvoor je hond als excuus gebruiken? En jezelf terugtrekken op je hotelkamer tijdens koppelsweekend, omdat je hoofdpijn hebt, oké, maar dan lijkt mij het licht van een tablet ook niet echt bevordelijk als je knallende koppijn hebt of zie ik dat verkeerd?
De mannen: Wilfred vindt Francois duidelijk veel leuker dan andersom. Jammer, want het leek in eerste instantie best een prima match.
De meiden: Laura vind ik een schatje, puur vooral. Cathelijne is vlgs mij een gecompliceerde vrouw die vooral teveel in zichzelf is gekeerd en moeilijk kan communiceren en daardoor wat bot uit de hoek komt soms. Denk dat Laura daar een hele kluif aan krijgt, al zijn de intenties van Cathelijne niet verkeerd en is ze echt wel gek op Laura. Hoop dat zij het gaan redden samen, maar ik twijfel.
Richelle en Maarten: die 2 hebben het wel leuk samen, beetje kneuterig allemaal, maar pas wel bij hen. Word er wel vrolijk van als ik hen zie.
Paula en Remco: pfffff respect dat ze daar steeds weer zijn en in gesprek blijven gaan met deze zgn expert, ik krijg serieus plaatsvervangende schaamte als ik er naar kijk. Geef gewoon toe dat je gigantisch gefaald hebt qua matchen. Waren zij niet het paar waarvan de experts bij introductie al zeiden ‘zij zijn al jaren getrouwd, maar dat weten zij zelf nog niet (of zoiets)?’ Nou, op 1 punt klopt het, het is een uitgeblust huwelijk van 30 jaar ja
Kersje
23-02-2023 om 16:11
Brabeau schreef op 23-02-2023 om 14:53:
@kersje, let je even op dat je niet spoilert?
Oh sorry, was absoluut niet bewust. Zal ik de mods vragen een deel van mijn post te verwijderen?
Regendrup.
02-03-2023 om 10:05
Lexus schreef op 02-03-2023 om 09:33:
Wat vonden jullie van Stephens reactie op Martijn?
Ach ik vond het zo sneu. Hij werd er echt heel onzeker van. Denk dat hij een hele lieve vent is, die door wat hij in het verleden meegemaakt heeft heel onzeker is.
afrodite05
02-03-2023 om 10:14
Tja, Martijn is inderdaad zo'n haantje, macho, ik hou ook niet zo van dat soort types. Zelf zou ik hem ook uit de weg gaan, en daarnaast in de gaten houden omdat hij wel erg dicht bij mijn vrouw komt. Dat Stephen daar nog extra op reageerde, kwam blijkbaar door iets in zijn verleden. Zolang je niet weet wat dat is (en het is hem goed recht om dat niet publiekelijk te delen), vind ik dat je er niet veel van kan vinden. Of het overdreven of terecht is, bedoel ik.
Lexus
02-03-2023 om 10:32
Ja ik herkende heel erg mijzelf in Stephen: opgegroeid met een narcist (met diagnose) en als er dan iemand is die hetzelfde gedrag vertoont, triggert dat.
Madamecannibale
02-03-2023 om 10:43
Ik denk dat Stephan hele goede mensenkennis heeft en gelijk doorheeft wat voor figuur die Martijn is. Daarnaast zit Stephan al 10 dagen in een rollercoaster dus ik kan me voorstellen dat hij sowieso wat heftiger reageert op dit moment.
Beterlaat2021!
02-03-2023 om 10:46
Ik griezelde weer bij de sexuologe : 'welke naam zou je aan je gevoel geven'? Mijn hemel, wat een gezemel....
Lexus
02-03-2023 om 10:52
Beterlaat2021! schreef op 02-03-2023 om 10:46:
Ik griezelde weer bij de sexuologe : 'welke naam zou je aan je gevoel geven'? Mijn hemel, wat een gezemel....
Dat die vrouw geen rugklachten heeft van het open deuren intrappen zeg. Inderdaad zo'n niet ter zake doend amateurisme.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.