Media en cultuur
Dolfje
10-07-2021 om 16:19
Het musea topic!
Welk museum heb je bezocht en is een aanrader of naar welke tentoonstelling raad je aan om te gaan?
Metallover
26-09-2021 om 07:20
April2021 schreef op 16-09-2021 om 21:39:
Ik ga dit weekend naar Vincent meets Rembrandt in de Noorderkerk in Amsterdam. Helaas is de museumkaart niet geldig.
Ik had hier nog niet van gehoord, laat je nog even weten of het wat was?
April2021
27-09-2021 om 07:34
Metallover schreef op 26-09-2021 om 07:20:
[..]
Ik had hier nog niet van gehoord, laat je nog even weten of het wat was?
Ik twijfel een beetje of ik het kan aanraden of niet. Het is mooi, bewegende lichtprojecties 360 graden om je heen en tegelijkertijd word het verhaal van van Gogh verteld, met ook muziek.
Ik vond het ontspannend, het geluid was niet te hard, juist rustgevend of zo. De projecties echt mooi.
17€ aan de hoge kant voor de ervaring.
irmama
27-09-2021 om 08:09
Dolfje schreef op 17-08-2021 om 15:44:
[..]
Nee ben nog nooit in Hoorn geweest. Dus ik sla het op in Google maps.
Museum 20e eeuw is leuk! Maar neem ook tijd om in Hoorn te kijken, is echt leuk!
Dolfje
27-09-2021 om 08:11
irmama schreef op 27-09-2021 om 08:09:
[..]
Museum 20e eeuw is leuk! Maar neem ook tijd om in Hoorn te kijken, is echt leuk!
Ben alweer thuis en hebben inderdaad door Hoorn gewandeld
irmama
27-09-2021 om 08:26
Dolfje schreef op 27-09-2021 om 08:11:
[..]
Ben alweer thuis en hebben inderdaad door Hoorn gewandeld
😁
Rapa-nui
02-10-2021 om 20:24
Zo ontzettend leuk. Zulke prachtige auto's bewonderd. Bij het Googlen gisteravond op een museum kwam ik het 1e Nederlandse Opel Oldtimer AutoMuseum in Tijnje, Friesland tegen. Het Opel Automuseum heeft een collectie van 65 Opel oldtimers. Daarnaast zijn er Opel naaimachines, fietsen, kinderwagens en koelkasten. Wat een verrassing is dit. Het museum is op zaterdag-en zondagmiddag tot eind oktober open. Tot dan zit mevrouw Van Wijk klaar voor bezoekers die het levenswerk van haar man en haar willen bekijken en daarna een kopje koffie drinken en gezellig een praatje maken.
Joszy
22-10-2021 om 15:14
Is iemand al eens in de Hermitage in Amsterdam geweest? Zo ja, was het de moeite waard?
Ik wil graag het holocaust monument gaan bekijken maar wil er graag iets aan koppelen. Het joods historisch museum en Anne Frank huis ken ik vrij goed, dus iets anders...
Wie heeft een goede tip?
Rondstruiner
22-10-2021 om 16:17
Joszy schreef op 22-10-2021 om 15:14:
Is iemand al eens in de Hermitage in Amsterdam geweest? Zo ja, was het de moeite waard?
Ik wil graag het holocaust monument gaan bekijken maar wil er graag iets aan koppelen. Het joods historisch museum en Anne Frank huis ken ik vrij goed, dus iets anders...
Wie heeft een goede tip?
Ik ben wel in de Hermitage geweest, en vond het zeker de moeite waard. Ik heb wel een museumkaart, dus dat is weer anders dan als je een kaartje moet kopen vind ik. Dan ben ik altijd bang dat mensen het vinden tegenvallen nadat ik heb gezegd dat het leuk is
Ik zag dat ze in de Hermitage nog de tentoonstelling Groepsportretten van de 17e eeuw hebben, die is echt erg leuk met de audiotour van Hans Aarsman erbij. De tentoonstelling over de Romanovs ken ik nog niet (ga ik misschien ook nog heen binnenkort).
Verder was er volgens mij een topic over musea in Amsterdam? Daar heb ik ook nog gereageerd dacht ik. Want er zijn zoveel leuke musea in Amsterdam! Ik ga even zoeken naar dat topic.
Als je van historische grachtenpanden houdt heb je ook nog museum Willet-Holthuysen daar in dezelfde buurt bijvoorbeeld.
Rondstruiner
22-10-2021 om 17:22
Dit topic bedoelde ik:
https://www.viafora.nl/forum/vakantie-en-reizen/amsterdam-herontdekken
April2021
22-10-2021 om 21:30
Ik vind het stadsarchief ook altijd leuk om te bezoeken.
Rembrandthuis ook interessant.
Hermitage is niet mijn favoriet. Ben er ook een beetje verdwaald. Onduidelijke route. Ik heb een museumkaart dus dan maakt het niet uit maar ik vind het duur voor wat het is.
Dolfje
22-10-2021 om 22:51
Ik heb ook een museumkaart en dan vind ik de Hermitage wel leuk om even doorheen te lopen, ben er 2 keer geweest. Zonder kaart zou ik het te duur vinden.
Joszy
23-10-2021 om 07:48
dank voor de reacties! Ik heb ook een museumkaart dus de kosten zijn het probleem niet. Ik ga nog even kijken wat ik ga doen
Metallover
23-10-2021 om 19:07
Joszy schreef op 22-10-2021 om 15:14:
Wie heeft een goede tip?
Verzetsmuseum? Zit tegenover de ingang van Artis.
Joszy
23-10-2021 om 19:34
Verzetsmuseum ken ik ook goed. Ik heb een aantal jaar een baan gehad waarbij ik alle musea af ging die met jodendom / jodenvervolging te maken hadden op zoek naar kleine bruikleen exposities
Uiteindelijk de hermitage bekeken. Echt geen 27 euro waard inderdaad maat best leuk om even doorheen te lopen met museumkaart.
De ridder expo vond ik best interessant maar er waren heel veel kinderen. Eerste deel was ook leuk voor kinderen denk ik, maar tweede deel stuk minder..
Audiotour had hele lange fragmenten met Herman pley, dat vind ik niks.
Maar leuke dag gehad en het holocaust monument was super indrukwekkend!