Media en cultuur
SophieHowl
12-07-2021 om 13:06
Harry en Meghan vervolg deel 7
Hier kunnen we verder praten over ons favoriete koppel, dat nog altijd de headlines haalt, en over de mensen om hen heen.
Laten we ons aan de welbekende forumregels houden
Moderatie-infobericht: In dit topic mag besproken worden wat H&M zelf naar buiten brengen. Berichten uit sensatiezoekende en onbetrouwbare platforms als The Sun, Daily Mail en Daily Express en andere nare speculaties uit het roddelcircuit, blijven vanaf nu achterwege. Ook het gekat naar elkaar moet stoppen. Als dit niet mogelijk blijkt zullen (topic)bans uitgedeeld worden.
HVW23
16-01-2023 om 13:58
Forum Moderator schreef op 16-01-2023 om 13:55:
[..]
Nee, het is de bedoeling dat alleen besproken wordt wat het stel zelf naar buiten brengt.
Dus berichten van Omid Scobie mogen wel.
HVW23 schreef op 16-01-2023 om 13:58:
[..]
Dus berichten van Omid Scobie mogen wel.
Nee, Omid Scobie is niet H&M zelf.
HVW23
16-01-2023 om 14:06
Forum Moderator schreef op 16-01-2023 om 14:03:
[..]
Nee, Omid Scobie is niet H&M zelf.
Dan mag het boek spare dus ook niet meer gequote worden?
HVW23
16-01-2023 om 14:09
En The Sunday Times, The Times, The Guardian, The Independent?
Wel of niet?
En wèlke stukken wel en welke niet?
HVW23 schreef op 16-01-2023 om 14:06:
[..]
Dan mag het boek spare dus ook niet meer gequote worden?
Spare is een biografie door Harry naar buiten gebracht. Een quote uit dat boek mag dus besproken worden.
Fleurtje_5
16-01-2023 om 14:48
Forum Moderator schreef op 16-01-2023 om 14:11:
[..]
Spare is een biografie door Harry naar buiten gebracht. Een quote uit dat boek mag dus besproken worden.
Maar Harry's Spare werd wel geschreven door ghostwritten J.R. Moehringer, net zoals Omib schreef voor Meghan. Toch?
Zullen we deze discussie nu stoppen? De regels lijken me duidelijk. Voor wie dit niet geldt, lijkt het me verstandig om voor de zekerheid niet mee te schrijven, dan kan er ook niks verkeerd gaan.
LostJellyfish83
16-01-2023 om 14:58
Forum Moderator schreef op 16-01-2023 om 14:54:
Zullen we deze discussie nu stoppen? De regels lijken me duidelijk. Voor wie dit niet geldt, lijkt het me verstandig om voor de zekerheid niet mee te schrijven, dan kan er ook niks verkeerd gaan.
Knip, offtopic
SophieHowl
16-01-2023 om 19:05
Even bijgelezen, er is heel wat gebeurd.
Kennis genomen van de gewijzigde regels.
Ben ik in ieder geval niet voor niets Spare aan het lezen
Vraagje: Zijn foto’s van Harry en Meghan nog toegestaan?
SophieHowl
16-01-2023 om 19:12
HVW23 schreef op 16-01-2023 om 14:09:
En The Sunday Times, The Times, The Guardian, The Independent?
Wel of niet?
En wèlke stukken wel en welke niet?
Lijkt me van niet, tenzij ze een ingezonden stuk of interview met Harry en/of Meghan plaatsen.
De Telegraaf valt ook af, die herkauwt altijd de Britse roddelpers.
SophieHowl
16-01-2023 om 22:41
Jeremy Clarkson had vandaag op social media excuses aan Meghan aangeboden.
Op totaal niet overtuigende wijze. Hij opende zijn bericht met een halfslachtig verhaal dat excuses toch nooit genoeg zijn voor hen die erom verzoeken.
Verder was hij vooral excuses voor zichzelf aan het verzinnen.
Per ongeluk/te snel verzonden, en zijn infantiele taalgebruik duidt er ook op dat hij blijkbaar door The Sun/de toezichthouder op de media/zijn andere werkgevers onder druk is gezet om excuses te publiceren.
Inmiddels hebben Harry en Meghan gereageerd; hun woordvoerder heeft People Magazine laten weten dat hij ook in december helemaal geen mail met excuses naar Meghan heeft gestuurd, maar naar Harry.
Wat de vandaag door Clarkson gepubliceerde excuses betreft, stelt de woordvoerder dat Clarkson een historie heeft van artikelen die haatdragend zijn, getuigen van complottheorieën en vrouwenhaat. Tenzij deze artikelen ook “overhaast” geschreven zijn, is er duidelijk sprake van een patroon.
Op hoop van zegen dat deze link wel mag, omdat Harry en Meghan zelf People Magazine gebruiken om te reageren:
https://people.com/royals/meghan-markle-prince-harry-slam-statement-jeremy-clarkson-public-apology-sun-article/