Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Harry en Meghan vervolg deel 7

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophieHowl schreef op 06-10-2022 om 20:36:

Ik vraag me af of de wijzigingen die Harry en Meghan willen aanbrengen in de Netflix-documentaire (een minder aanvallende toon ten opzichte van het koningshuis/Charles?) niet ingegeven worden door de wens om aanwezig te kunnen zijn bij de kroning (ook weer leuk voor in een docu). Als Charles en zijn familie worden afgebrand, zullen er flinke bezwaren zijn tegen de aanwezigheid van de Sussexes.

Geen idee of Charles nog overweegt om Archie en Lilibet tot prins/prinses te verheffen, maar als de Netflix-docu omstreden is, wordt die kans wel nihil.

misschien. ik denk vooral dat ze langzaam doorkrijgen dat ze toch wel erg alleen staan. 

Hamer schreef op 19-10-2022 om 14:10:

River heeft Meghan’s laatste podcast ontleed:

https://youtu.be/OmOo150_lVI

River doet een beetje LadyC na vind ik. Die onverwachte stemverheffingen, dat plots stoppen met praten, dat ladyC-schaterlachje er tussen door. (wat LadyC vooral doet aan het begin van zo'n filmpje) River is een man?

Zeker goed, heel kunstig ook, maar ik heb het afgezet, kan er moeilijk zolang naar luisteren.

Hamer schreef op 19-10-2022 om 21:57:

De nieuwste Taz over onder meer het uitruilprogramma van Sunshine Sachs en het gebrek aan uitnodigingen vanuit Hollywood:

https://youtu.be/Un021yZSLI4

Scherp weer.
En vooral dat stukje over de personen die in Sunshine Sachs zitten. Niet te geloven.

Wat keigoed van Taz.

Hamer schreef op 18-10-2022 om 14:37:

Daniël Craig kreeg dezelfde onderscheiding als de door hem gespeelde James Bond “heeft”, uit handen van prinses Anne.

Grappig vond ik de aankondiging op instagram: “We’ve been expecting you…”. Paleishumor.

https://www.instagram.com/p/Cj2hbH2sL1m/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Daniel Craig krijgt dezelfde eretitel als James Bond https://www.nu.nl/achterklap/6230646/daniel-craig-krijgt-dezelfde-eretitel-als-james-bond.html

FfWdbQ-XkAIT4sR?format=jpg&name=900x900

Mooi hé

Hamer schreef op 18-10-2022 om 00:17:

Voormalig premier John Major heeft geklaagd over een scène in The Crown (afl. 1 van het nieuwe seizoen) die nooit heeft plaatsgevonden (toenmalig prins Charles in de serie klaagt tegenover Major dat hij lang moet wachten op de troon). Netflix had in november eerst het nieuwste seizoen van The Crown willen uitzenden en daarna het materiaal van Meghan en Harry, maar schijnt nu te twijfelen. Ze kunnen zich niet permitteren om nog veel meer abonnees te verliezen.

https://deadline.com/2022/10/prince-harry-meghan-netflix-documentary-delay-the-crown-criticism-1235146831/amp/

Ik snap sowiezo niet dat het is toegestaan om fantasie los te laten op levende royalty's alsof het echt waar is.

Je zou toch geen insinuaties mogen tonen in een serie alleen omdat de mensen smullen van die pulp. Die mensen weten straks niet eens meer wat waar is en wat niet. Had ik dat nou in een geschiedenisboek gelezen of was dat op tv?

Dat is toch smaad en laster?

Als het al een verzonnen verhaal is, maak dan de personages ook verzonnen personages.

Koning Charles is al aan zijn tweede premier toe. 

SophieHowl

SophieHowl

20-10-2022 om 22:00 Topicstarter

Hamer schreef op 20-10-2022 om 16:19:

Musschien kan hij toch nog zijn moeder evenaren; in het aantal premiers  

Een tweede ronde voor Johnson lijkt me ook geen lange termijn beschoren.

Taz over het interview van Meghan in Variety, en de vraag of ze de schrijfster van haar interview in The Cut heeft laten ontslaan. 

https://youtu.be/10NbDOEDqqE

SophieHowl schreef op 20-10-2022 om 22:00:

[..]

Musschien kan hij toch nog zijn moeder evenaren; in het aantal premiers

Een tweede ronde voor Johnson lijkt me ook geen lange termijn beschoren.

Nee dat verwacht ik ook niet. 

SophieHowl

SophieHowl

22-10-2022 om 19:22 Topicstarter

Hamer schreef op 20-10-2022 om 16:19:

560ddb6cf0e16b981aeedac6744fb1a67512aeceb4bc24d7afe0eb5c30fe34fb_1.jpg

SophieHowl schreef op 22-10-2022 om 19:22:

[..]

560ddb6cf0e16b981aeedac6744fb1a67512aeceb4bc24d7afe0eb5c30fe34fb_1.jpg

Leuk bedacht! Er was ook iemand met een webcam op een krop sla en de vraag wie het langer zou uithouden: de krop sla of Liz Truss. De sla heeft gewonnen! 

Nou Meghan heeft Lady C flink tegen de haren ingestreken met dat laatste interview in Variety waarin M zegt dat er “a warmth” was tussen haarzelf en de ander (ze noemt de naam niet naar de bedoelt wijlen de koningin). Lady C heeft haar aantekeningen erbij gepakt van een informatief gesprek dat ze met vrienden van de koningin had en waarvan de koningin wist - aldus Lady C - dat ze dat ging gebruiken om een boek nee te schrijven.

De hoofdpunten:
- prins Philip vertrouwde Meghan op het eerste gezicht al niet maar was te oud en te zwak om veel tegenstand te bieden;
-Harry dreigde de racisme-kaart te trekken als hij niet met Meghan mocht trouwen; de koningin gaf toen ook op;
- de koningin beschreef Meghan als weinig meer dan een een floozy, een strumpet en van de straat, ook de term baked Alaska viel( gerecht heet van buiten en koud van binnen);
- de koningin ergerde zich dat Meghan haar niet beschreef als de koningin, hare majesteit of een combinatie daarvan;
- de koningin wilde niet meer dan één keer solo met Meghan op stap; ze had zich geërgerd dat Meghan die ene keer geen hoed droeg (ondanks instructies) en een verkeerde kleur jurk droeg;
- de koningin ergerde zich dat H en M in hun bericht brutaal waren toen ze schreven dat het woord “Royal” niet exclusief was (ze moesten toen de naam Sussex Royal opgeven;
- de tekst dat H en M “much loved members of the family” bleven is voor tweeërlei uitleg vatbaar: de koningin wilde ermee uitdrukken dat M alle kansen en liefde van de familie had gekregen maar de gangbare interpretatie is uiteraard een andere uitleg. De koningin had hier lol in;
- het werd uiterst pijnlijk gevonden dat Harry zijn stervende grootvader niet is komen bezoeken;
- het werd uiterst pijnlijk gevonden dat Harry zijn stervende grootmoeder niet bezocht;
- het ergerde de koningin dat H en M tussentijds alle uitnodigingen voor bijeenkomsten afsloegen. 

Vanaf circa 39 minuten:

https://youtu.be/5bybYOPZyIw

Hamer schreef op 23-10-2022 om 13:00:

Nou Meghan heeft Lady C flink tegen de haren ingestreken met dat laatste interview in Variety waarin M zegt dat er “a warmth” was tussen haarzelf en de ander (ze noemt de naam niet naar de bedoelt wijlen de koningin). Lady C heeft haar aantekeningen erbij gepakt van een informatief gesprek dat ze met vrienden van de koningin had en waarvan de koningin wist - aldus Lady C - dat ze dat ging gebruiken om een boek nee te schrijven.

De hoofdpunten:
- prins Philip vertrouwde Meghan op het eerste gezicht al niet maar was te oud en te zwak om veel tegenstand te bieden;
-Harry dreigde de racisme-kaart te trekken als hij niet met Meghan mocht trouwen; de koningin gaf toen ook op;
- de koningin beschreef Meghan als weinig meer dan een een floozy, een strumpet en van de straat, ook de term baked Alaska viel( gerecht heet van buiten en koud van binnen);
- de koningin ergerde zich dat Meghan haar niet beschreef als de koningin, hare majesteit of een combinatie daarvan;
- de koningin wilde niet meer dan één keer solo met Meghan op stap; ze had zich geërgerd dat Meghan die ene keer geen hoed droeg (ondanks instructies) en een verkeerde kleur jurk droeg;
- de koningin ergerde zich dat H en M in hun bericht brutaal waren toen ze schreven dat het woord “Royal” niet exclusief was (ze moesten toen de naam Sussex Royal opgeven;
- de tekst dat H en M “much loved members of the family” bleven is voor tweeërlei uitleg vatbaar: de koningin wilde ermee uitdrukken dat M alle kansen en liefde van de familie had gekregen maar de gangbare interpretatie is uiteraard een andere uitleg. De koningin had hier lol in;
- het werd uiterst pijnlijk gevonden dat Harry zijn stervende grootvader niet is komen bezoeken;
- het werd uiterst pijnlijk gevonden dat Harry zijn stervende grootmoeder niet bezocht;
- het ergerde de koningin dat H en M tussentijds alle uitnodigingen voor bijeenkomsten afsloegen.

Vanaf circa 39 minuten:

https://youtu.be/5bybYOPZyIw

Dat zijn goeie hoofdpunten.

Ik weet nog een punt: Tijdens het platina jubileum hield H en M de verjaardag van Lilibit. M had de kinderen van Zara voor het feestje willen strikken. En de queen was uitgenodigd om haar naamgenoot te ontmoeten, maar H en M had hun eigen cameraploeg geregeld. Die ploeg wou de queen er niet bij omdat het een privébezoek was en geen commercieel iets.

Fleurtje_5 schreef op 23-10-2022 om 15:17:

[..]

Dat zijn goeie hoofdpunten.

Ik weet nog een punt: Tijdens het platina jubileum hield H en M de verjaardag van Lilibit. M had de kinderen van Zara voor het feestje willen strikken. En de queen was uitgenodigd om haar naamgenoot te ontmoeten, maar H en M had hun eigen cameraploeg geregeld. Die ploeg wou de queen er niet bij omdat het een privébezoek was en geen commercieel iets.

Het staat er een beetje onduidelijk. Moet zijn: Het was de Queen die de cameraploeg  niet bij het bezoekje wou hebben omdat het een privéaangelegenheid was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.