Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

De Kerst- en Oudejaars Reclames 2022

Ik heb al weer een mooie reclame gezien.   De Lidl borduurt verder op het draadje met de Drentse buurman (Alex Klaassen) en ik kreeg er een beetje kippenvel van. Dat is een goed teken. 
Normaal ben ik helemaal niet van de reclames, maar in deze tijd van het jaar komen er toch wel goed bedachte pareltjes voorbij.


Rondstruiner schreef op 12-12-2022 om 21:27:

Sylvia Witteman noemde deze kerstcommercial van J&B whiskey in haar column, ook een echte tranentrekker en niet wat je op het eerste gezicht denkt.


https://youtu.be/LEshVJ1IECw

Deze snap ik dus niet helemaal. Opa ziet een lippenstift in het tasje van oma en bedenkt dan dat kleinkind liever een meisje wil zijn? Hoe komt opa bij dat idee dat kleinkind opgemaakt wil worden?

Die van de Hema vind ik leuk! Hier ligt momenteel een Takkie onder de boom. Dochter krijgt deze morgen, zelf gevulde adventskalender ze krijgt de sokken, de Takkie kersttrui en nadat ik de reclame heb gezien moest ik gewoon een Takkie een warm huis geven.

BlairW schreef op 13-12-2022 om 23:03:

Die van de Hema vind ik leuk! Hier ligt momenteel een Takkie onder de boom. Dochter krijgt deze morgen, zelf gevulde adventskalender ze krijgt de sokken, de Takkie kersttrui en nadat ik de reclame heb gezien moest ik gewoon een Takkie een warm huis geven.

Hahaha , ik vind die reclame met Takkie ook leuk . Met 'Frans van Finance' weer 

BlairW schreef op 13-12-2022 om 23:03:

[..]

Deze snap ik dus niet helemaal. Opa ziet een lippenstift in het tasje van oma en bedenkt dan dat kleinkind liever een meisje wil zijn? Hoe komt opa bij dat idee dat kleinkind opgemaakt wil worden?


Opa wist dat ongetwijfeld, misschien is het opa verteld, dat is toch niet zo moeilijk te bedenken.

Rondstruiner schreef op 14-12-2022 om 16:13:

[..]

Opa wist dat ongetwijfeld, misschien is het opa verteld, dat is toch niet zo moeilijk te bedenken.

Ik kan vanalles bedenken natuurlijk, maar mij lijkt het dat je dat in zo’n reclame gewoon duidelijk maakt. En dat zie ik dus niet. Ik vind de stap “opa ziet lippenstift in tas oma” naar “kleinkind wil als meisje door het leven” gewoon niet duidelijk uitgelegd. Ik dacht in eerste instantie ook dat hij het opmaken wilde leren, zodat hij zijn vrouw later kon opmaken als die het niet meer zelf kon.

MIDA schreef op 13-12-2022 om 22:41:

[..]

Nee. Met die jongen die er moeite mee heeft dat zijn moeder een nieuwe vriend heeft.

Juist, deze ja!

BlairW schreef op 14-12-2022 om 17:48:

[..]

Ik kan vanalles bedenken natuurlijk, maar mij lijkt het dat je dat in zo’n reclame gewoon duidelijk maakt. En dat zie ik dus niet. Ik vind de stap “opa ziet lippenstift in tas oma” naar “kleinkind wil als meisje door het leven” gewoon niet duidelijk uitgelegd. Ik dacht in eerste instantie ook dat hij het opmaken wilde leren, zodat hij zijn vrouw later kon opmaken als die het niet meer zelf kon.

 Ik vond het gewoon een schattige reclame.

Beterlaat2021!

Beterlaat2021!

15-12-2022 om 08:04 Topicstarter

Ik dacht eerst dag Opa zich als vrouw zou gaan verkleden.....☺️

Ik vind die van Bol.com grappig, 'dit is een leuke tas, dit is ook een leuke tas, wat een leuke tas!'.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.