Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

twee heerlijke romans/relatieperikelen boeken gelezen van Dolly Alderton. Niet echt chicklit, wel heel herkenbaar

Regendrup. schreef op 06-04-2025 om 09:21:

Ik ben nu begonnen in De weg naar huis van Kristin Hannah. Zit er al meteen helemaal in, wat schrijft zij toch indringend.

Afgelopen jaren meerdere romans van haar gelezen. Maar vind het wel steeds dezelfde formule en voorspelbaar plot met flat characters. 

Regendrup. schreef op 05-04-2025 om 22:03:

[..]

Ik vond hem mooi beschreven. Hier en daar ietwat zweverig. Maar in de geest van het verhaal wel begrijpelijk. Sommige stukken zijn wat overbodig, maar aan de andere kant wordt het daardoor ook wel net zo "veel" en beklemmend als die jongen zich gevoeld moet hebben.

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal ook. Ik ben in ieder geval blij dat ik het gelezen heb.

Gebaseerd op Ruben toch ? Tilburgse jongetje wat in 2010 als enige de vliegramp overleefde. Het boek is nu ook verfilmd. Heb 'm wel gelezen jaren terug. Vond het wel een aardig boek.

Ik lees nu als scheuren in de aarde van Clare Leslie Hall.  leest erg vlot. En interessant plot.

Daarnaast ook weer een boek aan het luisteren: De kraanvogels vliegen naar het zuiden van Lisa Ridzén. Over een dementerende man. Best geraakt erdoor en zet aan het denken.

Mick87 schreef op 06-04-2025 om 11:17:

Ik lees nu als scheuren in de aarde van Clare Leslie Hall. leest erg vlot. En interessant plot.

Daarnaast ook weer een boek aan het luisteren: De kraanvogels vliegen naar het zuiden van Lisa Ridzén. Over een dementerende man. Best geraakt erdoor en zet aan het denken.

Dat zijn beide vrij nieuwe boeken he? Ik heb die eerste in reservering bij de bieb.

Mick87 schreef op 06-04-2025 om 10:56:

[..]

Afgelopen jaren meerdere romans van haar gelezen. Maar vind het wel steeds dezelfde formule en voorspelbaar plot met flat characters.

Ik herken me precies in wat je zegt. Overigens elke keer tranen met tuiten, maar dat is ook precies haar bedoeling, en dat stoorde me bij de laatste wel een beetje.

Fiorah schreef op 06-04-2025 om 12:27:

[..]

Dat zijn beide vrij nieuwe boeken he? Ik heb die eerste in reservering bij de bieb.

Ja klopt! Echt wel een aanrader die van Clare Lesie Hall. Ik ben net klaar met werken en nu alweer zin om verder te lezen.

Fiorah schreef op 06-04-2025 om 12:27:

[..]

Ja klopt! Echt wel een aanrader die van Clare Lesie Hall. Ik ben net klaar met werken en nu alweer zin om verder te lezen.

Schoondochter schreef op 06-04-2025 om 12:34:

[..]

Ik herken me precies in wat je zegt. Overigens elke keer tranen met tuiten, maar dat is ook precies haar bedoeling, en dat stoorde me bij de laatste wel een beetje.

De eerste twee boeken die ik van haar las moest ik ook om huilen.weet zo uit mijn hoofd de titel niet meer .

Twee hartsvriendinnen van af de schooltijd.de een is arm de ander uit n leuk gezin.er gebeurt iets rampzaligs in dat boek en ze raken elkaar kwijt.tot er een van de twee ernstig ziek wordt en ze weer contact zoeken.

Hartverscheurend verhaal ik ga ze denk ik nog n keer lezen .heb af en toe zin in dit soort boeken .Ik lees veel thrillers maar als ik even genoeg heb van alle afgesneden lichaamsdelen en te veel bloederige details lees ik even n tranentrekker . 

Ik heb bijna de hele Eddie Flynn serie van Steve Cavanagh gelezen.

Geweldig, vooral de rechtbankscenes in elk boek.

Met de laatste, Getuige nummer 8, ben ik halverwege het luisterboek.

Ik vind luisterboeken leuk om af te wisselen met de geschreven versie of terwijl ik bezig ben met het huishouden.Voor op de bank en in bed heb ik liever m’n boek/ereader. De namen blijven bij luisterboeken ook lastiger bij me hangen.

Tussendoor Book Lovers van Emily Henry. Beetje langdradig en saai middenstuk maar daarna werd het weer heel mooi.

Heir of Sevenwaters van Juliet Marillier. Las lekker weg maar wel iets minder mooi dan de eerste drie delen  

Legends & Lattes van Travis Baldree ❤️☕️❤️

Lollypopje schreef op 26-03-2025 om 10:24:

Ik heb net de Wayward Pines trilogie van Blake Crouch uit. Echt fantastische boeken. Ik vind het gewoon jammer dat ik ze uit heb. Ik had al eerder reset van hem gelezen en die vond ik ook erg gaaf. Echt een ontdekking voor mij die schrijver.

Ik hou wel van dat soort thriller-achtige boeken met SF elementen

Dark Matter en Run zijn ook goed van hem!

Rockstar schreef op 08-04-2025 om 17:13:

[..]

Ik bem serieus net een uur geleden aan Dark Matter begonnen😂

Reset vond ik ook heel erg tof

10 things that never happened. Goede gezellige queer roman

Rockstar schreef op 08-04-2025 om 17:13:

[..]

Oh leuk! Als Dark Matter ook als serie verfilmd is, dan is dat een heel interessant verhaal, gezien op Apple TV. 

Ik ga zoeken bij de bieb. Ken deze schrijver nog niet.

Heb net 4 Boeken  van Karen Swan uit. Ga vanmiddag beginnen mit Geheimen van de zee, geschrieben door Santa Montefiore.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.