Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
nlies
09-12-2024 om 23:34
In precies 10 uur Al het blauw van de hemel uitgelezen. Was eigenlijk benieuwder naar de achtergrond van de vrouw dan wat er met de man gebeurde. Nogal voorspelbaar hier en daar maar wel n goed boek
kapow
10-12-2024 om 09:46
Daevabad trilogie uit. Wat een lange zit zeg die laatste. Wel de moeite waard.
Aan Iron Trial (Magisterium?) begonnen. Leest lekker makkelijk weg.
Dolfje
10-12-2024 om 17:05
Ik ben net begonnen in Sneeuw, sterren en Kaneel van ene Helene Holmstrom, zat bij bookchoice geloof ik deze maand.
Na de eerste paar blz denk ik al dat het lijkt op boeken als Cupcake café, De kleine bakkerij in Tokio etc
MissDalhousie
10-12-2024 om 17:10
Dankzij een tip hier lees ik nu De verborgen universiteit van Natalie Koch. De eerste helft van het boek irriteerde ik me een beetje aan de hoofdpersoon - wat een nietszeggend, vlak personage en heel irritant dat ze allerlei 'sterke' mannen om zich heen heeft om haar bijzonder te vinden en te redden enzo. Maar nu zit ik er eindelijk in en wil ik weten hoe het afloopt!
Mick87
12-12-2024 om 09:56
Ik lees net Vrij Spel van Richard Powers uit. Wel een oké boek. Mooie thematiek.
Ik ga nu beginnen in Jij mag alles zijn van Griet op de Beeck.
nlies
12-12-2024 om 12:18
Gisteren al mijn boeken overgezet op de nieuwe reader. Dus daar staan nu zo'n 400 boeken op met bijschrift: ongelezen. Gelukkig weet ik meestal wel na een paar blz of ik het gelezen heb, en n hoop titels die ik niet herkende. dus ben voorlopig wel even bezig met sorteren tussen het lezen door
Mick87
13-12-2024 om 13:13
Mick87 schreef op 12-12-2024 om 09:56:
Ik lees net Vrij Spel van Richard Powers uit. Wel een oké boek. Mooie thematiek.
Plannen toch iets gewijzigd. Zag in de bieb Het Perfecte stel van Ruth Ware liggen en die meegenomen. De review uit dit topic in mijn achterhoofd. Had na wat zwaardere literaire boeken wel even behoefte aan een thriller. Gisteren in begonnen en het leest heerlijk weg.
Lali
13-12-2024 om 15:36
Mick87 schreef op 13-12-2024 om 13:13:
[..]
Plannen toch iets gewijzigd. Zag in de bieb Het Perfecte stel van Ruth Ware liggen en die meegenomen. De review uit dit topic in mijn achterhoofd. Had na wat zwaardere literaire boeken wel even behoefte aan een thriller. Gisteren in begonnen en het leest heerlijk weg.
Ik ben heel benieuwd wat je ervan vindt. Ik ben ze nu allemaal aan het lezen. Heel fijne en spannende boeken.
Miekje6
14-12-2024 om 00:31
Ik was lessen in de liefde van Jenny Colgan aan het luisteren. Leuke serie, maar de laatste zin was een beetje gek, heb zelfs nog het e-book gedownload of er nog een hoofdstuk mistte, maar dat was toch het echte einde. Deze serie blijft bij 3 boeken toch?
Dolfje
14-12-2024 om 10:49
Miekje6 schreef op 14-12-2024 om 00:31:
Ik was lessen in de liefde van Jenny Colgan aan het luisteren. Leuke serie, maar de laatste zin was een beetje gek, heb zelfs nog het e-book gedownload of er nog een hoofdstuk mistte, maar dat was toch het echte einde. Deze serie blijft bij 3 boeken toch?
Ja volgens mij wel maar ik weet nog dat ik dat van de zomer ook vond toen ik hem gelezen had.( Weet niet precies meer wat het was maar dacht toen ook van komt er nog een deel)
Miekje6
14-12-2024 om 11:30
Dolfje schreef op 14-12-2024 om 10:49:
[..]
Ja volgens mij wel maar ik weet nog dat ik dat van de zomer ook vond toen ik hem gelezen had.( Weet niet precies meer wat het was maar dacht toen ook van komt er nog een deel)
Fijn dat ik niet de enige ben, ik denk wel te begrijpen waar de laatste zin op slaat maar het blijft een gek einde, misschien ook wat anders geworden door de vertaling.
Maheiden
15-12-2024 om 12:34
De zussen achter de muur even aan de kant gelegd, werd toch wat saai. Ik wil hem nog wel uitlezen in de vakantie. Nu in Spoorloos van Suzanne Vermeer begonnen. Daar gebeurt meer, leest weer lekker weg.
Ik heb een hele stapel gereserveerde boeken liggen en nog 2 onderweg. Nog 1 week werken en dan kerstvakantie dus veel lekker lezen in het vooruitzicht. Heerlijk!
Boekenuil
15-12-2024 om 16:39
Mick87 schreef op 12-12-2024 om 09:56:
Ik ben nu ook bezig in ‘Vrij Spel’ van Richard Powers. En ik vind het een mooi boek tot nu toe! Moet alleen nog even wennen aan alle namen/perspectieven.
Daarnaast luister ik ‘Liften naar de hemel’ van Lex Paleaux. Ik ben halverwege maar ik twijfel of ik verder ga luisteren want ik vind de voorleesstem niet zo fijn en het verhaal pakt mij niet echt.
@Loulou39: wat vond je van ‘Meneertje’? Ik vond het echt een leuk en grappig boek.
Loulou39
16-12-2024 om 15:34
Boekenuil schreef op 15-12-2024 om 16:39:@Loulou39: wat vond je van ‘Meneertje’? Ik vond het echt een leuk en grappig boek.
Ik heb hem bijna uit (was er wat later aan begonnen), maar wat een lief boek!
Vanaf het begin hou ik van Meneertje, en ik vind de schrijfstijl van Sanne Vogel ook heel goed.
Echt een goeie tip! 👍🏻