Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik vind dit ook een fijn topic! Leuk om jullie te lezen en ik haal er echt veel tips uit.

Ik heb het derde boek van de Lunar Chronicles uit en begin nu aan Levana (deel 3,5) uit de serie. 

er stromen rivieren boven de lucht net uitgelezen.  Wat een geweldig boek. Echt één van de beste boeken die ik ooit las. Er zit zoveel in. Kan hem iedereen aanbevelen.

Ik ga nu beginnen in een onmogelijk leven van Matt Haig. 
En tussendoor het luisterboek De onttoverden van Marie Vareille

De Koperen Koning , deel 2 Davaebad van S. Chakraborty. 
Wow, leest zóveel makkelijker en sneller weg dan het eerste deel. Spannend en wreed. 
Meteen door met het laatste deel!

In jouw schaduw van Corine Hartman gelezen. Als je een thriller wil lezen, zeker geen aanrader. Is meer een roman, zit totaal geen spanning of nieuwsgierigheid in. Toch nog uitgelezen met de hoop nog iets onverwachts tegen te komen: nope! Viel erg tegen.

Cruise van Suzanne Vermeer uit. Een ouderwetse lekkere weglezer. Nu ga ik beginnen aan De vondeling van Veenhuizen van Patricia Snel. Ben benieuwd. Ik houd erg van geschiedenis, vorig jaar nog in het museum( dorp) geweest. Dat is trouwens echt een aanrader! 

Maheiden, De Vondeling is echt een aanrader, zeker als je dat andere boek over Veenhuizen al gelezen hebt. Dit belicht het vanuit een ander oogpunt.

Ik lees Een onmogelijk leven van Matt Haig. het boek leest goed weg en het is een origineel verhaal. 

Mick87 schreef op 02-12-2024 om 10:04:

Ik lees Een onmogelijk leven van Matt Haig. het boek leest goed weg en het is een origineel verhaal.

Daar ben ik ook net in bezig! Ik vond z’n vorige boek (Middernachtbibliotheek) wel wat aansprekender tot zover. Dit boek is zo onwaarschijnlijk dat ik er een beetje last van heb. (Het is natuurlijk ook helemaal geen realistisch bedoeld boek… maar toch). 

Overigens staat De vondeling van Veenhuizen hier ook nog klaar: ik was deze herfstvakantie in het gevangenismuseum en in de rest van het dorpje en vond het ook een enorme aanrader! Heel benieuwd dus naar dat boek. Ik heb sowieso nog een héle stapel te lezen klaarliggen en veel te weinig tijd om te lezen, dus ik kijk uit naar de kerstvakantie

ppff had ik gerekend op Al het blauw van de hemel, op bookchoise, want dat stond vermeld, hebben ze het weggehaald. en u 2 kerstflutsels, en een boek wat ik net bij de bieb had geleend. de rest weet ik niet meer

nlies schreef op 02-12-2024 om 20:43:

ppff had ik gerekend op Al het blauw van de hemel, op bookchoise, want dat stond vermeld, hebben ze het weggehaald.

Denk dat dat boek onverwacht te populair is geworden.

Dolfje schreef op 02-12-2024 om 20:46:

[..]

Denk dat dat boek onverwacht te populair is geworden.

Denk t ook, 19 boeken aanwezig op de bieb (verschillende vestigingen, wachtende 127 (ik dus)

nlies schreef op 02-12-2024 om 23:40:

[..]

Denk t ook, 19 boeken aanwezig op de bieb (verschillende vestigingen, wachtende 127 (ik dus)

Bij ons 3 exemplaren en 9 reserveringen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.