Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Regendrup.
20-05-2022 om 11:54
Ben nu begonnen in Toen was ze weg van Lisa Jewell. Al veel over gehoord, maar nog nooit een boek van haar gelezen.
Trouvaille
20-05-2022 om 12:54
Miss_Moneypenny schreef op 20-05-2022 om 10:06:
[..]
Dat zegt ook niemand he, dat jij die series moet volgen Zeg alleen dat Netflix ook een aantal goede series van hem er op heeft staan. Een aantal zijn boekverfilmingen en ook enkele speciaal geschreven voor Netflix meende ik.
da's waar. sorry. ik bedoelde dat ik boeken fijner vind, omdat ik de personages dan zelf kan invullen, uiterlijk enzo. in een film is dat al gedaan....
nlies
20-05-2022 om 13:00
Trouvaille schreef op 20-05-2022 om 12:54:
[..]
da's waar. sorry. ik bedoelde dat ik boeken fijner vind, omdat ik de personages dan zelf kan invullen, uiterlijk enzo. in een film is dat al gedaan....
ik ook, dan kan ik terugbladeren als ik niet meer weet wie wie is. Maar ik geloof niet dat ik echt uiterlijk van de personen in ga vullen, dan kan ik ze weer niet uit elkaar houden
amarna
20-05-2022 om 13:05
"Het Isis-geheim" van Jeroen Windmeijer en Jacob Slavenburg.
Windmeijer wordt de Nederlandse Dan Brown genoemd. Ik verslind zijn historisch-religieuze thrillers!
Mijn favoriete genre dus!
Wie weet in dit genre schrijvers die ik nog niet ken? Mag ook in het Engels !
Ik heb inmiddels (bijna) alles van:
Katherine Neville Steve Berry Sholes&Moore James Becker Dan Brown Suzanne Frank Pauline Gedge Paul Sussman
zeeduivel
20-05-2022 om 13:34
amarna schreef op 20-05-2022 om 13:05:
Windmeijer wordt de Nederlandse Dan Brown genoemd. Ik verslind zijn historisch-religieuze thrillers!Mijn favoriete genre dus!
Katherine Neville Steve Berry Sholes&Moore James Becker Dan Brown Suzanne Frank Pauline Gedge Paul Sussman
Ik vind zelf de boeken van Almar Otten (of iets dergelijks) wel aardig. Ik kom uit de regio waar hij over schrijft dus dat heeft ook zeker invloed op dat ik het leuk vond om ze te lezen.
kapow
20-05-2022 om 13:50
Die van Colleen Hoover heb ik ook op m’n lijst gezet.
Ik ben toch weer verder gegaan met Alone van Lisa Gardner, waar ik eerder mee gestopt was.
Hierna ga ik The Last Graduate kopen van de Scholomance serie, want ik ben er benieuwd naar.
De batterij van ereader was gisteren zomaar leeg. Komt nooit voor. Misschien dat hij kuren heeft na 6 jaar trouwe dienst. Ik wil al een tijdje een andere (grotere) maar zolang deze het doet vind ik het zonde om hem weg te doen.
nlies
20-05-2022 om 13:50
Windmeijer wordt de Nederlandse Dan Brown genoemd. Ik verslind zijn historisch-religieuze thrillers!Mijn favoriete genre dus!
misschien Kate Mosse of Kenn Follett.
Ik heb toevallig het PilgrimFathers complot van Windmeijer hier liggen
amarna
20-05-2022 om 17:33
Van Kate Mosse heb ik alleen de laatste niet. Van Ken Follett heb The Pillars of the Earth.
Pilgrimfatherscomplot vond ik goed! Maar Het Pauluslabyrint en De Bekentenissen van Petrus vond ik zijn beste!
RosaMontana
20-05-2022 om 20:20
Solecito schreef op 20-05-2022 om 10:32:
[..]
Ik word nu heel benieuwd hiernaar. Het gaat over het boek van Colleen Hoover toch? Welke precies? Ik heb er een paar op mijn e-reader staan maar nog niet gelezen, ik dacht dat het een soort thrillers waren maar geloof dat ik toch in de war ben.
Ik ben nu ook een mooi boek aan het lezen, a little life van Hanya Yanagihara. Moet nog ongeveer 100 blz en ben wel benieuwd naar het einde, het is best een dik boek dus zit er al een tijdje helemaal in, als het dan uit is val ik vaak in een soort gat!
Zo grappig hoe smaken verschillen. Ik vind ‘Een klein leven’ echt een van de beste boeken ooit, en ‘Nooit meer’ een ontzettend voorspelbaar verhaal wat wel lekker wegleest, maar niet bijzonder goed in elkaar zit ofzo. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf lezen om te kunnen beoordelen natuurlijk.
harryindewarry
20-05-2022 om 20:43
Ben eindelijk begonnen in de boeken van Sterre Caron..na de zo veelste tip binnen mijn familie.weet niet waarom maar kon er niet toe komen.het zijn thrillers met als hoofdpersoon Rani Diaz .rechercheur of hoofdcommissaris weet het niet meer exact .ik geloof dat er 17 delen zijn en heb er al twee uitgelezen.nu in deel drie bezig .geweldige boeken .
Miss_Moneypenny
20-05-2022 om 20:59
De stilte van de witte stad misschien iets? Is een trilogie en wordt goed beoordeeld op Goodreads. Zelf niet gelezen, maar heb het al een aantal keren voorbij zien komen.
HAHA!wait..what
20-05-2022 om 21:15
RosaMontana schreef op 20-05-2022 om 20:20:
[..]
Zo grappig hoe smaken verschillen. Ik vind ‘Een klein leven’ echt een van de beste boeken ooit, en ‘Nooit meer’ een ontzettend voorspelbaar verhaal wat wel lekker wegleest, maar niet bijzonder goed in elkaar zit ofzo. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf lezen om te kunnen beoordelen natuurlijk.
Ik heb beide boeken nu gereserveerd bij de bieb! Ik ben benieuwd
Tover-Feetje
20-05-2022 om 21:42
Geen tweede kans van Harlan Coben is ook goed bevallen.
Er zaten wat leuke verrassende wendingen in het verhaal, die ik ergens wel aan zag komen maar toch ook weer niet
Geïnspireerd door het enthousiasme hoe er over bepaald boeken wordt geschreven ben ik nu bezig in Toevluchtsoord van Jerome Loubry.
Tot nu toe boeit het me en ben ik heel benieuwd hoe het verhaal verder zal verlopen.
Nooit meer van Colleen Hoover staat dankzij jullie nu ook op mijn lijstje en is als volgende aan de beurt
amarna
21-05-2022 om 08:58
Miss_Moneypenny schreef op 20-05-2022 om 20:59:
[..]
De stilte van de witte stad misschien iets? Is een trilogie en wordt goed beoordeeld op Goodreads. Zelf niet gelezen, maar heb het al een aantal keren voorbij zien komen.
Thanks! Bedankt voor de tip
Cala
21-05-2022 om 10:41
AttentiveCobra73 schreef op 20-05-2022 om 11:34:
Ik lees nu 2 boeken van Carla kovach
Het is geen ardlidge 😀
Hoe bedoel je, is het geen aanrader? Ik vind Ardlidge namelijk wel lekker weg lezen en heb Carla Kovach dankzij dit topic ook nog op mijn lijstje staan. Geloof dat ik al een boek heb gedownload. (Ik heb het even gecheckt, dat klopt, ik heb next girl op mn ReadEra app staan).
Solecito schreef op 20-05-2022 om 10:32:
[..]Ik ben nu ook een mooi boek aan het lezen, a little life van Hanya Yanagihara. Moet nog ongeveer 100 blz en ben wel benieuwd naar het einde, het is best een dik boek dus zit er al een tijdje helemaal in, als het dan uit is val ik vaak in een soort gat!
Ik ben weken geleden in A little life begonnen, maar heb tussendoor nog wat makkelijkere doorleesbare boekdn gelezen en heb het boek gister weer opgepakt. Ben benieuwd wat je er van vindt als je het straks uit hebt!
En ik ben in het luisterboek Schaduwland van Robert Bryndza begonnen, ik vind het een leuk verhaal.