Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Regendrup.

Regendrup.

19-05-2022 om 19:55 Topicstarter

Regendrup. schreef op 18-05-2022 om 23:18:

Ik lees nu Nooit meer van Colleen Hover.

Zo dan.... Ben nu op 2/3 en echt, wat een boek. Het laat me niet los, ik wil blijven lezen en tegelijkertijd moet ik hem soms ook echt even wegleggen. Confronterend.

nlies schreef op 19-05-2022 om 19:47:

[..]

Hij is uit, en ik kwam net tot de ontdekking dat dit het eerste boek is dat ik van hem gelezen heb. maar smaakt naar meer

zeker doen, is een verdomd goede schrijver! Lees nu ook een boek van hem: Blijf dichtbij.

Trouvaille schreef op 19-05-2022 om 20:56:

[..]

zeker doen, is een verdomd goede schrijver! Lees nu ook een boek van hem: Blijf dichtbij.

Hele goede schrijver. Eerste boek wat ik van hem las was ‘Niemand vertellen’. Ook een heel goed boek! Op Netflix staan ook een aantal series van hem.

Miss_Moneypenny schreef op 19-05-2022 om 21:35:

[..]

Hele goede schrijver. Eerste boek wat ik van hem las was ‘Niemand vertellen’. Ook een heel goed boek! Op Netflix staan ook een aantal series van hem.

Ik heb geen Netflix en hoef het ook niet   Liever boeken dan films, heb ruim 2 boekenkasten vol, elke keer lastig om te kiezen (uitsluitend thrillers)

Regendrup. schreef op 19-05-2022 om 19:55:

[..]

Zo dan.... Ben nu op 2/3 en echt, wat een boek. Het laat me niet los, ik wil blijven lezen en tegelijkertijd moet ik hem soms ook echt even wegleggen. Confronterend.

Prachtig he!

Ik ben op de e-reader bezig in de serie me before you. Deel 1 had ik onlangs de film gezien maar ik vond het boek erg mooi! Nu bezig in de deel 2, dat is al wel wat gezochter maar nog steeds vermakelijj

Regendrup.

Regendrup.

20-05-2022 om 08:19 Topicstarter

MildredRatched schreef op 19-05-2022 om 23:25:

[..]

Prachtig he!

Pfoe ja.. ik moet er echt even van bijkomen. Heb net de laatste twee hoofdstukken gelezen, ik had er gisteravond echt de moed niet meer voor.

Wat. Een. Boek. 5+ sterren wat mij betreft. Heb bij de laatste bladzijden moeten huilen. Zo ontzettend confronterend dit boek. 

Trouvaille schreef op 19-05-2022 om 22:36:

[..]

Ik heb geen Netflix en hoef het ook niet Liever boeken dan films, heb ruim 2 boekenkasten vol, elke keer lastig om te kiezen (uitsluitend thrillers).

Dat zegt ook niemand he, dat jij die series moet volgen Zeg alleen dat Netflix ook een aantal goede series van hem er op heeft staan. Een aantal zijn boekverfilmingen en ook enkele speciaal geschreven voor Netflix meende ik.

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

20-05-2022 om 10:32

Regendrup. schreef op 20-05-2022 om 08:19:

[..]

Pfoe ja.. ik moet er echt even van bijkomen. Heb net de laatste twee hoofdstukken gelezen, ik had er gisteravond echt de moed niet meer voor.

Wat. Een. Boek. 5+ sterren wat mij betreft. Heb bij de laatste bladzijden moeten huilen. Zo ontzettend confronterend dit boek.

Ik word nu heel benieuwd hiernaar. Het gaat over het boek van Colleen Hoover toch? Welke precies? Ik heb er een paar op mijn e-reader staan maar nog niet gelezen, ik dacht dat het een soort thrillers waren maar geloof dat ik toch in de war ben. 

Ik ben nu ook een mooi boek aan het lezen, a little life van Hanya Yanagihara. Moet nog ongeveer 100 blz en ben wel benieuwd naar het einde, het is best een dik boek dus zit er al een tijdje helemaal in, als het dan uit is val ik vaak in een soort gat!

Regendrup.

Regendrup.

20-05-2022 om 10:35 Topicstarter

Solecito schreef op 20-05-2022 om 10:32:

[..]

Ik word nu heel benieuwd hiernaar. Het gaat over het boek van Colleen Hover toch? Welke precies? Ik heb er een paar op mijn e-reader staan maar nog niet gelezen, ik dacht dat het een soort thrillers waren maar geloof dat ik toch in de war ben.

Het gaat over Nooit meer. 

Het is geen thriller. Het wordt zelfs als feelgood verhaal of roman beschreven. Ik vind hem heftig. Maar vooral omdat het thema heel indringend en realistisch wordt beschreven. En daarbij gewoon persoonlijk heel hard binnenkomt bij mij.

Ik moet er echt even van bijkomen. Aan de ene kant omdat het echt een heftig onderwerp is, aan de andere kant omdat het een hele krachtige, mooie en in mijn ogen heel belangrijke boodschap heeft. Ik ben nu echt even in dubio wat ik hierna ga lezen. En al mijn eerdere 5 sterren waarderingen zakken per definitie 1 ster omlaag, want deze is echt mijn hart binnen gestort en zal er niet zo snel meer uitgaan. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

20-05-2022 om 10:43

Regendrup. schreef op 20-05-2022 om 10:35:

[..]

Het gaat over Nooit meer.

Het is geen thriller. Het wordt zelfs als feelgood verhaal of roman beschreven. Ik vind hem heftig. Maar vooral omdat het thema heel indringend en realistisch wordt beschreven. En daarbij gewoon persoonlijk heel hard binnenkomt bij mij.

Ik moet er echt even van bijkomen. Aan de ene kant omdat het echt een heftig onderwerp is, aan de andere kant omdat het een hele krachtige, mooie en in mijn ogen heel belangrijke boodschap heeft. Ik ben nu echt even in dubio wat ik hierna ga lezen. En al mijn eerdere 5 sterren waarderingen zakken per definitie 1 ster omlaag, want deze is echt mijn hart binnen gestort en zal er niet zo snel meer uitgaan.

Oh ja ik heb hem gevonden! It ends with us heet ie in het Engels, die heb ik ook. Ik ga hem hierna lezen! Ben heel benieuwd. Zie inderdaad dat het geen thriller is.

Regendrup.

Regendrup.

20-05-2022 om 11:11 Topicstarter

Solecito schreef op 20-05-2022 om 10:43:

[..]

Oh ja ik heb hem gevonden! It ends with us heet ie in het Engels, die heb ik ook. Ik ga hem hierna lezen! Ben heel benieuwd. Zie inderdaad dat het geen thriller is.

Ben benieuwd wat je ervan vind! 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

20-05-2022 om 11:14

Regendrup. schreef op 20-05-2022 om 11:11:

[..]

Ben benieuwd wat je ervan vind!

Ik zal het laten weten! Denk dat ik mijn andere boek over een paar dagen uit heb en dan begin ik erin  

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

20-05-2022 om 11:34

Ik lees nu 2 boeken van Carla kovach 
Het is geen ardlidge 😀

Regendrup.

Regendrup.

20-05-2022 om 11:54 Topicstarter

Solecito schreef op 20-05-2022 om 11:14:

[..]

Ik zal het laten weten! Denk dat ik mijn andere boek over een paar dagen uit heb en dan begin ik erin

Heb je meteen dat gat opgevuld als je het andere boek uit hebt 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.