Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik lees De vele levens van Heloise Starchild maar ik moet even inkomen.

Ik lees nu Sonny Boy van Annejet van der Zijl.

De Camino uit, indrukwekkend boek. Ik ben zelf van begin jaren 80 en heb uiteraard de oorlog in Joegoslavië wel meegekregen maar de hele achtergrond eigenlijk nooit meegekregen als kind. Toen ik begin 2000 aan de lerarenopleiding aardrijkskunde begon is er eigenlijk ook nauwelijks over gesproken.
Sowieso eigenlijk niet over hoe dictators aan de macht komen en ten onder gaan. Denk dat politieke geografie nu wel een belangrijkere plek inneemt in de opleidingen (hoop ik) 😬. 

Heeft iemand van jullie het boekenweekgeschenk al gelezen?

Vannacht Toevluchtsoord van Jerome Loubry uitgelezen. Wat een boek! Ben er nog niet over uit of ik het een 4 of 5 sterren waard vind. In ieder geval zeker een aanrader als je van psychologische thrillers houdt.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

05-05-2022 om 14:19

Rogue schreef op 04-05-2022 om 14:06:

ik zit momenteel tussen 2 boeken in, ik lees nog steeds witte gardenia en luister naar de kaasfabriek van simone v/d vlugt

De kaasfabriek staat ook op mijn lees lijstje.

Ik heb gister de tweeling van Auschwitz in 1 ruk uitgelezen. Wat heftig , maar ook een prachtig eind als je leest hoe ze aankijkt tegen vergeving en hoe ze ermee omgaat.

Nu wil ik verder met het boek de apotheker van mengele. 

Miss_Moneypenny schreef op 05-05-2022 om 09:29:

Vannacht Toevluchtsoord van Jerome Loubry uitgelezen. Wat een boek! Ben er nog niet over uit of ik het een 4 of 5 sterren waard vind. In ieder geval zeker een aanrader als je van psychologische thrillers houdt.

Ooh dat klinkt goed! Wat maakt het een aanrader?

Net Confettiregen gelezen. Leest gemakkelijk en het raakte me ook, maar geen top boek. Ik geef drie sterren

Hoe zoeken jullie trouwens naar Kobo plus boeken? Op de site van bol.com kon ik Confettiregen niet downloaden, maar ik las hier dat het wel beschikbaar was. Via mijn ereader lukte het toen wel. Ik mis heel vaak boeken in Kobo plus, maar misschien zoek ik niet goed? 

Ik heb A Separation van Katie Kitamura uit. Geen aanrader. Ik ben met vakantie in the UK en heb vier nieuwe boeken gekocht bij Waterstones 

Ik lees nu Vrees me, vanTahera Mafi een  dystopische YA die nog op mijn reader stond, zal wel een Hebbancadeautje geweest zijn

Fiorah schreef op 05-05-2022 om 14:36:

[..]

Ooh dat klinkt goed! Wat maakt het een aanrader?

Ten eerste leest het heel vlot, vind ik altijd een pluspunt. Maar je werd daardoor ook heel snel in het verhaal gezogen, meerdere wendingen. Het verhaal gaat ook over de werking van het brein, heel interessant.

Miss_Moneypenny schreef op 05-05-2022 om 19:30:

[..]

Ten eerste leest het heel vlot, vind ik altijd een pluspunt. Maar je werd daardoor ook heel snel in het verhaal gezogen, meerdere wendingen. Het verhaal gaat ook over de werking van het brein, heel interessant.

Over welk boek gaat dit?

Lali schreef op 05-05-2022 om 20:24:

[..]

Over welk boek gaat dit?

Toevluchtsoord van Jerome Loubry

Ik heb De zomer van je leven van Jill Mansell net uitgelezen. Ik moest er nogal inkomen, terwijl ik het normaalgesproken heerlijke wegleesboeken vind. Net iets te veel personages en (sub)verhaallijnen, vond ik! 

Ik heb gisteren ook het Boekenweekgeschenk gekregen, ik hoor het graag als iemand er al een mening over heeft Ik ben meestal niet zo’n fan van Ilja Leonard Pfeiffer, dus ik voelde niet de behoefte om er meteen aan te beginnen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.