Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI

Vanochtend eindelijk op de weegschaal na ruim twee weken vakantie. En wat blijkt...ik ben gewoon wat afgevallen!! Niet veel hoor, een halve kilo en ik weeg nu 82.9. Maar voelt toch wel heel fijn dat ik de balans een beetje kan houden zonder me dagelijks te wegen

JtM

JtM

27-07-2021 om 08:37

Volkoren: Wat balen dat de gemaakte vakantie plannen niet doorgaan. Ik kan me goed voorstellen dat het sporten er dan een beetje bij in schiet. Knap dat je gewicht wel stabiel blijft.

Lolly: je krijgt zo te lezen wel je nodige beweging, dat scheelt al een hoop. Heb je plannen om extra te bewegen? Bijvoorbeeld door te fitnessen oid?

Chocoladeaardbei: gelukkig valt het mee met je duim en is het gips er weer vanaf! Doe het inderdaad nog maar even rustig aan.

PhilDunphy: (geweldige nick trouwens ) Goed dat je alvast voor een paar dagen boodschappen in huis hebt gehaald, dan heb je toch minder zin om te snaaien (dat heb ik in ieder geval).

Flaapflip: wat goed! Goed dat je de balans hebt kunnen houden tijdens je vakantie.

Hier weinig te melden eigenlijk. Gister rondje van 4.5km gelopen met de hond. Verder rustig aan gedaan. Vanavond heb ik met een vriendin afgesproken en ik hoop dat het droog is, dan ga ik lekker op de fiets.

Dankjewel JtM

Vanavond 1,5 uur gesport en niks gesnaaid. Ik heb het gevoel na tijden de juiste mindset weer te pakken te hebben. Zelfs een kitkat afgeslagen  

JtM

JtM

28-07-2021 om 08:01

Super goed Phil! En nu spierpijn?

Ik ben gister op de fiets naar vriendin gegaan, het was gelukkig droog. Ze had macarons gehaald, daar heb ik er 3 van op want dat paste nog in mn eetschema van gister

Gelukkig geen spierpijn, want ik sport regelmatig en ben dus wel wat gewend.

Netjes dat je jezelf de macarons hebt gegund, wetende dat het nog in je schema paste. Ook van genoten?

Ik ben vandaag met mijn kinderen naar het zwembad geweest. Volgens mijn horloge ik daarmee ruim 500kcal verbrand, dus ik ben ook weer keurig uitgekomen met mijn eet- en beweegschema. 

Vanochtend weer gewogen en gemeten, 81,1! Dus toch weer 0,3 kg lichter dan 2 weken geleden, heel tevreden mee gezien ik eigenlijk niet heb gesport en weinig heb hoeven laten qua eten  

We gaan lekker met zijn allen! Keep up this good word

Anijsblokje
Dank je wel! Ja ik probeer het allemaal een beetje positief te zien. Ik heb gewoon echt een ruk jaar achter de rug gehad en nu proef ik de nasleep ervan. Nu komt ook alles van werk op m'n dak en is het even te veel geworden. Het positieve ervan is dat ik niet stil sta en in therapie zit . En dat helpt enorm. Ben sterker dan dat ik voor het hele gebeuren was!
Wat vervelend dat je nare opmerkingen krijgt als je geen borrelhapjes eet! Soms kunnen mensen te ver gaan in het uiten van hun meningen. 
Fijn dat je gewicht stabiel blijft! Dan heb je gewoon een goed ritme in je eetpatroon, neem ik aan?
Hoe bevalt het zwemmen?

JtM
Thanks! Ik heb gelukkig nog een routine dat ik nog regelmatig sport. Daarnaast eet ik nog wel gezond! 

Ik moet nu ook bootcamps geven aan mijn hockeyteam. Merk dat ik het wel echt leuk vind om het te maken en te doen. Motiveert ook om te blijven bewegen. Heb nu ook bachata lessen genomen en haal daar ook mijn rust en plezier uit! Het vier keer per week sporten haal ik ook makkelijk, ik heb ook mijn abonnement bij de sportschool opgezegd. Is anders ook zo zonde.
Mentaal gezien zit ik nog steeds in overlevingsstand, nu lukt dat nog wel. Alleen ben ik benieuwd hoe het zal zijn als ik alles op mij af laat komen.

Hallo iedereen,

Ik ga weer proberen aan te sluiten met regelmaat; op iedereen reageren zal me niet lukken, maar ik lees iig even bij!

Afgelopen 2 weken waren pittig; poes werd ziek met ogenschijnlijk alleen een keelontsteking, maar uiteindelijk zat het helemaal mis in haar koppie en is ze gister helaas ingeslapen. Superlief beestje, en nu heel erg stil in huis, vind er helemaal niks aan..

Eten is ook niet erg goed gegaan mede daardoor; afhaaleten, m&m’s en maltezers waren populair.. Maar vandaag probeer ik de knop weer even om te zetten en weer gezond en met goede regelmaat te eten. 

JEMMER fijn dat je een ander huis gevonden hebt, wat was de reden dat je graag wat anders wilde? Ik hoop dat je ook het goede en fijne eten e.d. weer op kan pakken, maar met zoveel ballen in de lucht is het heel begrijpelijk dat het niet helemaal lukt. Laat dat vervelende gevoel over jezelf omgedraaid worden naar een positieve motivatie!

Chocoladeaardbei beterschap voor je duim! De Belangrijkste vinger aan je hand...

PhilDunphy een stimulans voor anderen dat je ondanks alle drukte van lockdown en gezin, toch je ritme qua eten en bewegen hebt aangehouden!

Lolly heel herkenbaar dat het snoepen een valkuil is, het is ook allemaal zo lekker he. Wat is voor jou de motivatie om af te willen vallen?

Anijsblokje wat stom dat je commentaar krijgt als je de borrelhapjes afslaat, dat je je voor zoiets moet gaan verantwoorden..

JtM hier hetzelfde inderdaad; forum open en Word open, tijdens m’n werkpauze. Maar 2 schermen is dan heel fijn!

Flaaflip lekker hoor, afvallen tijdens je vakantie, en nog ongemerkt ook. Daar teken je voor!

Ik ga nu m’n gezonde lunch eens maken, en vanavond pasta met lekker veel groente. Er komt iemand eten, dus ik heb een stok achter de deur 😊

Groet,
Femmeke

Lieve mensen, ik wil me even afmelden.
Mijn moeder is ernstig ziek geworden en dat vult nog al mijn dagen. Ik woon niet in NL en dat maakt de boel nogal gecompliceerd. Ik merk dat actief bezig zijn met mijn levensstijl even niet mijn eerste prioriteit heeft. Veel succes maar ook blijdschap/tevredenheid met jullie zelf gewenst. Wens ik mijzelf ook van harte toe.

Baboeska, heel veel sterkte met het zorgen en regelen voor je moeder! Begrijpelijk dat een actieve levensstijl even een lagere prioriteit heeft. 

Femmeke, oei, dat is dan wel een pittige week ja, als je denkt dat het alleen een keelontsteking is en ineens blijkt het veel meer te zijn.. gecondoleerd ermee  

En ja, ik heb wel gemerkt dat de duim toch belangrijker is dan je denkt 😅

Iertjepiertje, wat goed dat je bootcamp geeft bij je hockeytraining, zeker een leuke motivatie om er volop in te gaan! Lijkt me altijd zo lastig om leuke nieuwe trainingen te bedenken en niet terug te vallen op dezelfde oefeningen.. heb je ergens houvast aan wat je per keer er ongeveer in wil hebben qua spieren ofzo? 

@Volkoren: Fijn dat je de mindset kunt hebben om te kijken naar wat wel lukt! Lekker bezig dus.

@Lolly: Het IE boek geeft een veel completer beeld dan wat er op social media uit wordt gehaald. Dus echt een aanrader om te lezen. Er is ook een Nederlandse vertaling beschikbaar sinds kort.
Wat vind je lastig/niet lekker aan groente? Het is zo veelzijdig en je kunt er alle kanten mee op! Waard om veel uit te proberen op dat vlak. 

@Chocoladeaardbei: Wat fijn dat het meeviel wat je duim betreft. Kan me ook voorstellen dat je toch wel de dagen aan het aftellen bent. Gek he hoe je je niet bewust bent van waar je duim allemaal nuttig voor is, tot je hem niet meer normaal kunt gebruiken! Heb je ook pijn, of valt dat mee? Ik zal de tabel aanpassen voor je.

@PhilDunphy: Ik lees dat je in een goede flow zit: Wat fijn voor je! Lukt het om bewust te blijven kiezen? 

@Flaaflip: Fantastisch dat je gevoel dat je gewicht min of meer stabiel bleef ook klopte. Fijn om die bevestiging te hebben en te weten dat je het misschien wat meer los kunt laten. 

@JtM: Jij ook lekker bezig zo te lezen! En genoten van de macarons dus.

@Iertjepiertje: Respect dat je bootcamp blijft geven in deze voor jou pittige tijden. Maar het geeft vast ook wel afleiding. Alleen moet het niet teveel worden, houd ook daarin de balans! Bachata ga ik even opzoeken...ik krijg dansachtige ideeën? Lekker dat je je sportschoolabonnement hebt opgezegd: Wat ga je doen met het geld dat je nu overhoudt? 

@Femmeke: Oh zo vreselijk dat je lieve poes er nu niet meer is... Sterkte met het gemis. Dat kan je op de gekste momenten aanvliegen. 
Is het gelukt vandaag met je voornemen om weer bewuster eetkeuzes te maken? 
Maltezers enzo...ze kunnen helpen om je rotgevoel kwijt te raken,  denk je, maar eigenlijk valt dat natuurlijk tegen. Wel volkomen logisch dat je even in beslag genomen werd door zorgen voor .... de afgelopen tijd. Hopelijk ging het vandaag goed, hebben jullie lekker gegeten en was het gezellig met je eet-gast. 

@Baboeska: Lief dat je je even komt melden. Heel veel sterkte met het zorgen voor je moeder. Wat heftig en extra moeilijk om dan nu niet in de buurt te zijn. Kun/ga je nu naar NL? 
Uiteraard ben je van harte welkom hier als je toch weer wil meeschrijven en de rust is wedergekeerd. Maar voor nu even andere prioriteiten! Ik haal je ook uit de tabel voor nu.

Hier alles in orde. Het zwemmen is fijn en gaat goed, hardlopen ook en ik ben veel buiten. In weer en wind! Daar word ik blij van. Het gaat ook goed met mijn voornemen meer te wandelen, grappig hoe ik dat toch snel ook weer heb geïntegreerd in mijn leven. Dat is echt even een knopje om/andere mindset en dan gaat het weer vanzelf. Qua eten weinig bijzonders te melden. Ik was ongesteld en de chocoladekoekjes waren erg lekker. Grappig hoeveel invloed die hormonen hebben: vlak voor mijn ongesteldheid ben ik een bodemloze put en eet ik dus heel veel, dan ga ik me afvragen waar dat vandaan komt, tot ik in mijn agenda kijk.  Elke maand weer! 

Verder was ik nog op notenpasta-zoektocht. Ik heb toen toch maar ook cashewnotenpasta gekocht, ook al had RandomWriter mij laten weten dat dat vies was. En vandaag heb ik het geproefd. Ik vind het best lekker, maar niet bijzonder: het smaakt naar niet zoveel. Maar over een jaar is die pot vast ook op.  Ik heb ook weer nieuwe (100%)hazelnootpasta gekocht want dat was de vorige keer mijn ontdekking. Nu kan ik dus afwisselen: pindakaas, cashewnotenpasta of hazelnoot. Helpt voor mijn streven om dagelijks een handje ongezouten noten te eten. (100% notenpasta zonder zout telt ook) Wordt ook aanbevolen, hoewel het bijna niemand in NL schijnbaar lukt. (net als de aanbevolen hoeveelheid vezels per dag)

En nog even naar Violaa en Jam84, komen jullie nog meeschrijven of niet? Want anders haal ik jullie uit de tabel voor de overzichtelijkheid. 

@Femmeke: bedankt. Het is best even wennen weer, na de lockdowns enzo weer vol aan het sporten i.c.m. het gezin. Maar het werkt bij mij vooral goed om een vaste structuur aan te houden, dus niet 'spontaan' willen sporten.. Want dan komt het er nooit van
Goed van je dat je de knop weer om zet. Gecondoleerd met de poes, wat sneu zeg. Is ook wel heel fors dan, van denken dat ze een keelontsteking heeft, naar in moeten laten slapen..

@Baboeska: sterkte met je moeder. Voor alles is een tijd en plaats. Nu eerst op jezelf en je moeder richten. 

@Anijsblokje: wat ben je lekker actief! En zo fijn dat je de juiste mindset hebt weten te vinden. Hoeveel loop je zoal? 

Hier gaat het goed. Maar zit ik gister nog zo mooi te verkondigen dat ik wel wat gewend ben qua spierpijn, komt vandaag toch ineens de spierpijn om de hoek kijken.. blijkt van het (vrij)zwemmen van gister met de kinderen haha! Ondanks de spierpijn vandaag toch weer wezen sporten, dus ik ben benieuwd hoe ik er morgen bij loop. Wel een (heerlijk) gebakje op vandaag, dat kon er best af vond ik. 's middags wel de bitterballen daarom afgeslagen, zodat het een beetje netjes gedoseerd bleef tussen toegeven en niet onbegrensd alles aannemen. Voelde goed!

Femmeke87: motivatie is vooral gezonder eten; leuke kleding kunnen kopen; meer energie en lekkerder in mijn vel zitten.

Anijsblokje: als kind vond ik groente al vreselijk en moest ik er vaak van kokhalzen/braken. Ik kan meer eten dan vroeger nu, maar bepaalde groente
Ik kan bijv best broccolisoep eten of broccolistamppot, maar geef me niet gewoon zo broccoli want ik zit te kokhalzen boven mijn bord. Geur/smaak/textuur, alles is vreselijk. Zelfde voor bijv gekookte wortel, dat vind ik toch zo vies. 
Groente uitproberen vind ik ook echt vreselijk, ik zie daar zo tegenop. Ik doe het heel soms wel, maar als ze morgen zeggen dat groente toch niet gezond is dan stop ik meteen met eten.

Ik heb niet bijgelezen, en ik reageer even zodat ik straks niet nog meer achterloop. Wat goed dat jullie zoveel schrijven. Ik weeg 1 kilo minder nu. 

Gisteren voor de dna afwijking in het ziekenhuis geweest (dochter heeft dezelfde maar ervaart minder problemen met de vele eetlust gelukkig)
Te horen gekregen dat het ook invloed kan hebben op het bijnierschorshormoon en insuline. We staan nu voor de keuze om haar 2 onderzoeken te laten ondergaan hoe het hier mee staat.
Het is of nu niks doen en gewoon zien hoe het zich allemaal ontwikkeld of nu onderzoeken en dan weten we of ze er last van heeft/gaat krijgen.
Ik vind het een lastige keuze aan de ene kant denk ik we zitten nu toch al in de molen waarom niet, maar andere kant toch weer een belasting 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.