Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

-10kg starten aan 2024

Je klinkt inderdaad positiever,  Lollypopje!

Knap gedaan, PhilDunphy.  Zeker die boterhammen.  Ik was voor de bijl gegaan.

De yoga van gisteren smaakt naar meer. Ik ben wel stijf geworden na 2 jaar geen yoga. De sportschool is niet meer gelukt maar ik heb wel veel bewogen dit weekend.  Zojuist 45 min gewandeld en vandaag hebben we veel huishoudelijke klussen gedaan. 

Ik zit nu in de slaapkamer i.p.v. op de bank omdat ik gisteravond toch weer voor de bijl ging, uit gewoonte.

leuke beloningen lees ik hier. Ik vind het wel een puntje als ik straks onder de 80 zit en ook als ik daarna -10 kilo ben (dat is dan al vlug hoop ik. Dat is bij 78. Daarna ga ik voor onder de 70. 

Ik maak me soms sinds afgelopen week wel druk om mijn buikwand. Ik wil eigenlijk wel minimaal 23 kilo afvallen. Dan heb ik een gezond gewicht. Ik ben alleen wel bang dat mijn huid niet meer mee terugveert en dat ik dan een buikwandcorrectie wil. 
Het is nog zo ver weg voor ik al die kilos eraf heb maar het spookt nu toch al door mijn hoofd.

Zo net op de weegschaal gestaan en na deze 10 dagen vakantie met volop eten en drinken zit er 1,9 kilo bij. Weeg nu dus 82,8. 
Hopelijk gaat het er snel weer af en is het vooral vocht.
Was van plan vandaag ook weer verder te gaan met de hardlooptraining maar ik heb ontzettend keelpijn en krijg niet veel lucht. Ik ga daarom maar naar de sportschool straks ergens en verder met de E-gym. Hardlopen komt wel weer als ik me wat fitter voel.
Wil ook nog straks wel gaan wandelen. Had daar gisteren geen zin /energie meer voor.

Dolfje schreef op 04-09-2023 om 07:54:

Zo net op de weegschaal gestaan en na deze 10 dagen vakantie met volop eten en drinken zit er 1,9 kilo bij. Weeg nu dus 82,8.
Was van plan vandaag ook weer verder te gaan met de hardlooptraining maar ik heb ontzettend keelpijn en krijg niet veel lucht. Ik ga daarom maar naar de sportschool straks ergens en verder met de E-gym. Hardlopen komt wel weer als ik me wat fitter voel.
Wil ook nog straks wel gaan wandelen. Had daar gisteren geen zin /energie meer voor.

Vast wel, wat er zo snel aan komt gaat er meestal ook weer snel weer af. Zeker als je je bewegen en ook je eetpatroon weer op pakt.

PhilDunphy

PhilDunphy

04-09-2023 om 10:51 Topicstarter

Dolfje schreef op 04-09-2023 om 07:54:

Wat goed dat je gewoon naar de sportschool gaat ipv dit aangrijpen om helemaal niet te sporten. Sterk van je!

En leuk dat je e-gym doet. Ik ook! 

PhilDunphy schreef op 04-09-2023 om 10:51:

[..]

Wat goed dat je gewoon naar de sportschool gaat ipv dit aangrijpen om helemaal niet te sporten. Sterk van je!

En leuk dat je e-gym doet. Ik ook!

Ah jij doet dat ook. Hoe lang al? Ik ben nu zo'n week of 6 bezig denk ik. Zit nu weer in de regular en had vandaag ook weer de krachttest. Sommige waren ongeveer hetzelfde gebleven maar een aantal kon ik nu wel echt meer gewicht aan.

PhilDunphy

PhilDunphy

04-09-2023 om 13:30 Topicstarter

Dolfje schreef op 04-09-2023 om 12:30:

[..]

Ah jij doet dat ook. Hoe lang al? Ik ben nu zo'n week of 6 bezig denk ik. Zit nu weer in de regular en had vandaag ook weer de krachttest. Sommige waren ongeveer hetzelfde gebleven maar een aantal kon ik nu wel echt meer gewicht aan.

En hoe bevalt het je om zo te trainen? 

Ik ben nu 6 maanden bezig (3x per week 2 sets op de egym. Plus klein beetje cardio als warming up). Alleen heb ik de eerste maanden tijdens die trainingen onwijs veel gesnoept, dus qua afvallen deed het toen nog weinig. Maar qua kracht kon ik het inderdaad ook al wel merken.

En nu ik sinds een maand weer keurig eet, merk ik dat ik afval, maar ook dat mijn lichaam er al snel mooier van uit gaat zien. Ik kreeg van de trainer nog de tip om na de krachttraining een paar uur geen suikerhoudende dingen te eten (dus ook geen fruit) en een eiwitshake te nemen. Dan werkt het nog langer door in je metabolisme. 

Ik vind het sowieso wel echt een fijne manier van krachttraining, omdat je zelf niet hoeft na te denken over op hoeveel je het apparaat moet zetten en of je het wel goed doet. Ook doe ik vaak nog net dat beetje extra omdat het programma het aan geeft, terwijl ik anders had gedacht 'ik kan niet meer'. Wel heb ik hem toevallig vandaag terug laten zetten van het vetverbrandingsprogramma naar het 'algemene fitheid' programma. Dat zijn egym-plus instellingen. Ik vond bij het vetverbrandingprogramma het isokenetisch trainen echt niet fijn. Daarbij word je minder geleid door de computer.

Ik vind het leuk! Train minstens 2 keer in de week. Wil er ook weer wat cardio bij gaan doen. Was al met de hardlooptraining natuurlijk bezig dus moet even kijken hoe dat te combineren met mijn werkrooster ook.
Ik zit nog in de beginfase dus nog niet in de E-gym plus.

wat is dat e-gym?
Klinkt goed.

Ysenda schreef op 04-09-2023 om 13:39:

wat is dat e-gym?
Klinkt goed.

Hier staat het uitgelegd ;https://www.femmegym.nl/egym/

Bij ons hebben ze 10 apparaten dus je bent ongeveer 35 minuten bezig. Als tenminste iedereen zich gewoon goed aan de volgorde houdt. Vanmorgen weer iemand die voor mij ging en ik dus dat apparaat moest overslaan en later moest doen. En zij zeggen " nou dan wacht je toch een minuut " ja dan moet iedereen na mij ook wachten muts.

Dolfje schreef op 04-09-2023 om 13:43:

[..]

Hier staat het uitgelegd ;https://www.femmegym.nl/egym/

Bij ons hebben ze 10 apparaten dus je bent ongeveer 35 minuten bezig. Als tenminste iedereen zich gewoon goed aan de volgorde houdt. Vanmorgen weer iemand die voor mij ging en ik dus dat apparaat moest overslaan en later moest doen. En zij zeggen " nou dan wacht je toch een minuut " ja dan moet iedereen na mij ook wachten muts.

Dus niet zo iets als een leg-day of upper body. En je doet steeds hetzelfde rondje met bewegingen?

PhilDunphy

PhilDunphy

04-09-2023 om 16:00 Topicstarter

Ysenda schreef op 04-09-2023 om 13:48:

[..]

Dus niet zo iets als een leg-day of upper body. En je doet steeds hetzelfde rondje met bewegingen?

Ja het zijn eigenlijk gewoon de kracht apparaten die je normaal ook zou doen (benen, armen, buik, rug) maar dan geautomatiseerd en iets meer als een game. De zittingen gaan bijv automatisch naar de juiste hoogte, net als het gewicht. En het tempo en de frequentie wordt aangegeven. Na elke 6 trainingen (geloof ik) krijg je een nieuwe krachtmeting per apparaat, waardoor je continu met het juiste gewicht traint.

Voor de echte krachttrainer zal het teveel onzin/poespas zijn. Die gaat liever met handmatige gewichten in de weer en heeft dit niet nodig. Maar zelf vind ik het heel fijn en toegankelijk. 

En bij ons is het rondje echt heilig. Dus je stapt in op een vrije plek en je wisselt door. We hebben 8 apparaten in de standaard ronde. En 4 in de vrije zone, die vallen buiten het rondje en zijn meer optioneel. 

PhilDunphy schreef op 04-09-2023 om 16:00:

[..].

En bij ons is het rondje echt heilig. Dus je stapt in op een vrije plek en je wisselt door. We hebben 8 apparaten in de standaard ronde. En 4 in de vrije zone, die vallen buiten het rondje en zijn meer optioneel.

bij onze sportschool is het pas  dit concept en ik denk dat een hoop mensen niet zo snugger zijn om dan vooruit te denken waardoor het vaak fout gaat.  En je hebt er bij zitten die kriskras door elkaar de oefeningen doen. Ook zo irritant. Het zou juist zo goed en vloeiend moeten gaan. Zo was het tenminste in de sportschool waar ik een paar jaar geleden de Milon cirkel deed tenminste. Maar goed meestal als ik in de middag ga ben ik er alleen, nu waren we er vanmorgen en was het druk.

Vakantie en ik ben met mijn 3e leg-day bezig. Volgens mij ben ik hier op de Veluwe de enige die niet electrisch rond trapt.

Ik heb een hekel aan fietsen en toch doe ik het. Ik snap mezelf soms niet. 😀

Ik zit nu rond de 78, en ik zou heel blij zijn als dat naar 77 gaat deze week. Ik heb geen snoep en snaai mee en zoals gezegd in je eentje kun je je veel makkelijker aan je eetplan houden. 

Fijne vakantie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.