Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niet_rechts schreef op 02-03-2022 om 07:15:

Ik denk dat ze zelfs in Amsterdam geen € 5000 per vierkante meter durven te vragen voor zo'n hok, maar hier rekent iemand zich rijk met zijn omgebouwde fietsenstalling.

Grapjas! Hier gaat zo'n hok voor minimaal 8.000 p m2, met daarbovenop nog 1100 erfpacht per jaar😂.

Hier bijvoorbeeld, de foto's zijn helaas al van Funda gehaald, maar hij is voor boven de vraagprijs verkocht. Ik herinner me dat ik hem hier of op viva toen ook geplaatst had.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/285282/studio-van-27m2-verkocht-voor-dik-twee-ton-het-is-net-een-hoog-fietsenhok

https://www.funda.nl/koop/verkocht/amsterdam/appartement-41381022-haparandaweg-708-b/

Beterlaat2021! schreef op 02-03-2022 om 07:16:

Ramen kunnen ook niet open, zo te zien.

En dan zijn er vast bewoners die s nachts de verwarming aan hebben in dat pand, en dan lig jij daar in de hitte van die buizen, en dan kun je niet eens een raam open zetten. Wat een verschrikking lijkt me dat!

Ik denk dat het wel of niet open staan van radiatoren geen invloed heeft op de temperatuur van die buizen, goeie kans dat ze altijd heet zijn. En dan geen ramen die open kunnen en denkelijk ook geen ventilatie… Dat zou toch eigenlijk niet moeten mogen? Lijkt me extreem ongezond. 

Nog even goed gekeken maar ik denk dat het middelste raam wel open kan. Dat is een ander kozijn dan de andere twee, en op één foto zie ik dat het wel een een kozijn in een kozijn is, zeg maar. 

Moosey schreef op 02-03-2022 om 09:25:

Ik denk dat het wel of niet open staan van radiatoren geen invloed heeft op de temperatuur van die buizen, goeie kans dat ze altijd heet zijn. En dan geen ramen die open kunnen en denkelijk ook geen ventilatie… Dat zou toch eigenlijk niet moeten mogen? Lijkt me extreem ongezond.

Nog even goed gekeken maar ik denk dat het middelste raam wel open kan. Dat is een ander kozijn dan de andere twee, en op één foto zie ik dat het wel een een kozijn in een kozijn is, zeg maar.

God, dat is helemaal verschrikkelijk, altijd warm🥵. Je hebt gelijk wat betreft het raam denk ik, die middelste is anders.

Ramen die allemaal niet open kunnen, dat mag inderdaad niet, ik heb dit gevonden:

"Om te voorkomen dat de spuiventilatie in een verblijfsruimte uitsluitend via een deur kan plaatsvinden, moet iedere verblijfsruimte ten minste één te openen raam hebben. Dit raam mag ook een schuifpui zijn. Een gedeelte van de spuiventilatiecapaciteit kan daarnaast via een luik of een deur plaatsvinden."

https://rijksoverheid.bouwbesluit.com/Inhoud/docs/wet/bb2012_nvt/artikelsgewijs/hfd3/afd3-7/par3-7-1#:~:text=Om%20te%20voorkomen%20dat%20de,luik%20of%20een%20deur%20plaatsvinden.

Lisabette schreef op 01-03-2022 om 20:28:

Wonen in een prachtige fietsenkelder zonder verwarming.
https://www.funda.nl/koop/groningen/appartement-88077480-zaagmuldersweg-688-a/

Dan denk je toch alles wel gezien te hebben... wie bedenkt dit? En hoe ben je als ouder om je kind in zo'n hok te stoppen? Ik bracht m'n zoon nog liever iedere dag naar Groningen toe dan hem hier te laten wonen.

Lekker heet de hele dag met die verwarmingsbuizen. En die afvoerbuizen, gezellig. Hier zijn echt alle randjes van het Bouwbesluit opgezocht.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

02-03-2022 om 10:34

Rondstruiner schreef op 01-03-2022 om 20:36:

[..]

Erg zeg. Ongezellig donker hok, nou ja, gewoon een fietsenkelder dus.

Dit zinnetje ook:

"In de studio is geen eigen regelbare verwarming aanwezig. Het complex beschikt over blokverwarming echter, de studio is vanwege het vroegere gebruik hier niet op aangesloten. Over het plafond van de woonruimte lopen de verwarmingsbuizen van de blokverwarming, deze stralen dusdanig warmte af dat de ruimte hiermee wordt verwarmd."

En dan 's avonds even de bovenbuurman bellen om te vragen of hij de verwarming aan wil zetten, want je hebt het koud.

Irregular_Choice schreef op 02-03-2022 om 06:32:

[..]

Gezellig zeg! Die wc is alleen bereikbaar door de douche heen? En die keuken is net nieuw, maar 1 deurtje is korter, of ben ik nou gek? Om over het gebrek aan verwarming nog maar te zwijgen de buizen stralen warmte af….ja, hoe zit dat dan in de zomer? Of in een hele koude winter? Je kan er niks aan regelen zelf. Heel onpraktisch.

Scheelt dat je dan ook geen kosten aan verwarming hebt. Het is tenslotte niet jouw verwarming, maar de buizen naar die van je buren

Ik woonde in de flat erachter (te zien op het eerste plaatje), die heeft ook stadsverwarming (en matige geluidsisolatie tussen buren (omgebouwd kantoorpand)) . Ikzelf had nooit de verwarming aan, aangezien het appartement in het midden zat en de leidingen naar de buren (boven) genoeg warmte afgaven. Maar een kelder verliest ook wel veel warmte door de vloer denk ik. 

Rondstruiner schreef op 04-03-2022 om 11:48:

[..]

Die was een paar weken geleden al geplaatst.

Sorry, ik heb niet heel het draadje bekeken.

OmaVan2 schreef op 04-03-2022 om 12:00:

[..]

Sorry, ik heb niet heel het draadje bekeken.

Snap ik hoor, het was niet als verwijt bedoeld. Maar hij was al vrij uitgebreid besproken, dus ik dacht: ik zeg het even. 

Rondstruiner schreef op 04-03-2022 om 12:27:

[..]

Snap ik hoor, het was niet als verwijt bedoeld. Maar hij was al vrij uitgebreid besproken, dus ik dacht: ik zeg het even.

Ik heb via Google het teruggevonden wat er gezegd is. Inderdaad een uniek object met een heel bijzonder uitzicht (ook die havens vind ik leuk), maar die trappen... Ik zou er niet aan moeten denken.

Rondstruiner schreef op 04-03-2022 om 11:48:

[..]

Die was een paar weken geleden al geplaatst.

Hij is in die paar weken igg nog niet verkocht/onder bod 

Neweve schreef op 04-03-2022 om 14:19:

[..]

Hij is in die paar weken igg nog niet verkocht/onder bod

Nee, het is niet voor iedereen 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.