Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Er staat bij dat het een vrijstaande woning is, maar het zit aan 1 kant toch gewoon tegen de buren of ben ik nou kippig? die uitbouw met de bijkeuken (foto 63) zit toch vast aan de muur van de buren?

BlairW schreef op 18-04-2025 om 06:56:

Er staat bij dat het een vrijstaande woning is, maar het zit aan 1 kant toch gewoon tegen de buren of ben ik nou kippig? die uitbouw met de bijkeuken (foto 63) zit toch vast aan de muur van de buren?

Ja dat maakt het feitelijk een geschakelde woning. 

Zeespiegel schreef op 18-04-2025 om 07:28:

[..]

Ja dat maakt het feitelijk een geschakelde woning.

Zie dat echt zo vaak mis gaan. Zelfde met een hoekwoning of een eindwoning. Dat zijn 2 verschillende dingen, maar een makelaar zet bij een eindwoning bijna altijd hoekwoning omdat dat beter klinkt ofzo.

BlairW schreef op 18-04-2025 om 06:56:

Ik vind de huizen opgepropt staan, niet mooi zo. Te grote huizen voor een te klein perceel

BlairW schreef op 18-04-2025 om 08:38:

[..]

Zie dat echt zo vaak mis gaan. Zelfde met een hoekwoning of een eindwoning. Dat zijn 2 verschillende dingen, maar een makelaar zet bij een eindwoning bijna altijd hoekwoning omdat dat beter klinkt ofzo.

Tja ik wist ook niet van de term eindwoning. Heb het net even op gezocht, maar onze eigen woning blijkt er dus 1 te zijn....

🤭

GroenTuintje schreef op 18-04-2025 om 09:09:

[..]

Ik vind de huizen opgepropt staan, niet mooi zo. Te grote huizen voor een te klein perceel

Ze staan inderdaad dicht naast elkaar, maar het perceel is 1686 m², vind ik meer dan genoeg.

Yumi schreef op 18-04-2025 om 11:34:

[..]

Ze staan inderdaad dicht naast elkaar, maar het perceel is 1686 m², vind ik meer dan genoeg.

Blijkbaar toch niet groot genoeg voor zo’n formaat huis. Ik vind dat soort huizen alleen mooi in een vrijstaand park oid anders wordt het al gauw kitsch.

zoiets bedoel ik 

2-D48-C0-FE-3-BDB-48-DB-8-F5-C-A1-B88-B8-A42-FE.jpg

BlairW schreef op 18-04-2025 om 08:38:

[..]

Of omdat dat in de volksmond zo heet? Wij wonen in een rijtje van 4 en hebben het ook over de hoekhuizen en de tussenwoningen. Maar, ik heb het even opgezocht, de hoekhuizen zijn dus eigenlijk eindwoningen.

Schemerlampje schreef op 18-04-2025 om 12:11:

[..]

Of omdat dat in de volksmond zo heet? Wij wonen in een rijtje van 4 en hebben het ook over de hoekhuizen en de tussenwoningen. Maar, ik heb het even opgezocht, de hoekhuizen zijn dus eigenlijk eindwoningen.

De meeste mensen kennen het verschil inderdaad ook niet. Maar ik vind dat je als makelaar dit wel gewoon op orde moet hebben. Wij hebben een echt hoekhuis, met eigen grond ernaast.

BlairW schreef op 18-04-2025 om 13:00:

[..]

De meeste mensen kennen het verschil inderdaad ook niet. Maar ik vind dat je als makelaar dit wel gewoon op orde moet hebben. Wij hebben een echt hoekhuis, met eigen grond ernaast.

Dat vind ik ook. Ik snap wel dat makelaars een huis aanmelden als hoekwoning, omdat niet veel mensen het verschil kennen en eerder op een hoekwoning zullen zoeken. Maar het klopt natuurlijk niet. Net zoiets als een drie-ondereenkapwoning. Dat is ook gewoon een rijtjeswoning maar dan met drie huizen.

Madamecannibale schreef op 18-04-2025 om 16:05:

[..]

Dat vind ik ook. Ik snap wel dat makelaars een huis aanmelden als hoekwoning, omdat niet veel mensen het verschil kennen en eerder op een hoekwoning zullen zoeken. Maar het klopt natuurlijk niet. Net zoiets als een drie-ondereenkapwoning. Dat is ook gewoon een rijtjeswoning maar dan met drie huizen.

Wij zeggen wel eens dat we een vierondereenkapwoning hebben, klinkt toch wat chiquer dan een rijtjeshuis.

GroenTuintje schreef op 18-04-2025 om 12:06:

[..]

Blijkbaar toch niet groot genoeg voor zo’n formaat huis. Ik vind dat soort huizen alleen mooi in een vrijstaand park oid anders wordt het al gauw kitsch.

zoiets bedoel ik

2-D48-C0-FE-3-BDB-48-DB-8-F5-C-A1-B88-B8-A42-FE.jpg

Dat is te verwachten van iemand met zo'n naam

Snap het wel, maar ik woon in een buurt met veel grote herenhuizen en villa's (ik niet hoor), ze zijn vrijstaand maar met veel minder grond als het aangeboden huis. Ken hier een paar mensen van zo'n woning die vinden die tuin heerlijk maar vooral veel werk, ondanks dat die een stuk kleiner is. 

Yumi schreef op 18-04-2025 om 23:50:

[..]

Dat is te verwachten van iemand met zo'n naam

Snap het wel, maar ik woon in een buurt met veel grote herenhuizen en villa's (ik niet hoor), ze zijn vrijstaand maar met veel minder grond als het aangeboden huis. Ken hier een paar mensen van zo'n woning die vinden die tuin heerlijk maar vooral veel werk, ondanks dat die een stuk kleiner is.

Ja zo’n tuin is echt geweldig maar ook heel weer werk . Wij moeten het doen met een klein groen tuintje 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.