Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Fleurtje_5 schreef op 13-04-2025 om 13:32:

[..]

Ik ben er niet in thuis. Maar als ik 'warmtepomp' in tik (omdat ik wil zien hoe zoiets uitziet) komen er allemaal zo'n grote gevaartes in beeld.

https://www.eigenhuis.nl/verduurzamen/verwarmen/warmtepomp/is-mijn-huis-geschikt-voor-een-warmtepomp

images?q=tbn:ANd9GcTjUkF34tq2u3ZCXtq19my8GJLIIYQ_ECqiBChBcEm--iqoBT72fCcX7g&s

Warmtepomp: is mijn huis geschikt?
Vereniging Eigen Huis

Binnen. Voor een all-electric warmtepomp heb je binnen meer ruimte nodig. Er moet plek zijn voor een binnenunit, buffervat en boiler. Houd rekening met

Dat ding is een buffervat voor warm water. De unit zelf staat in de regel buiten. 

Warmtepomp_foto.jpg

Die had ik voor een airco aangezien.

Dank voor de uitleg.

Fleurtje_5 schreef op 13-04-2025 om 16:55:

Die had ik voor een airco aangezien.

Dank voor de uitleg.

Ik was er zelf mee bezig, maar de buitenunit zou dan 170 breed bij 75 cm hoog moeten worden. Afhankelijk van je huis kunnen het lellen van buitenunits zijn.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-04-2025 om 16:12:

[..]

Dat ding is een buffervat voor warm water. De unit zelf staat in de regel buiten.

Warmtepomp_foto.jpg

Maar dat hoort toch ook bij de warmtepomp? Of kan je ook alleen die buitenunit hebben, zonder zo’n tank in je huis? Niet dat ik ooit aan een warmtepomp ga, maar ben gewoon nieuwsgierig.

BlairW schreef op 13-04-2025 om 17:45:

[..]

Maar dat hoort toch ook bij de warmtepomp? Of kan je ook alleen die buitenunit hebben, zonder zo’n tank in je huis? Niet dat ik ooit aan een warmtepomp ga, maar ben gewoon nieuwsgierig.

Ligt aan het soort warmtepomp en aan je huis/oppervlakte/isolatie.

f941404cfe8e69f568a005f681aac7e7c4033eb1.png

36d5aac104df8cbddb252e7b70fbc5bac138cfb0.png

1eed83177293394dd9000559f508c276da2514d9.png

Maar er komt dus altijd zo’n ding binnen. Alleen kan hij verschillen van grootte.

bij ons hangt de binnenunit achter de hybride CV ketel. En samen zijn ze net iets kleiner dan de volledig op gas lopende CV ketel was. 
De buitenunit is een grote ventilator.

Zo'n gigantische is er een met bodembron.

BlairW schreef op 13-04-2025 om 22:17:

Maar er komt dus altijd zo’n ding binnen. Alleen kan hij verschillen van grootte.

Ja, hybride is meestal niet heel groot. All Electric wel omdat je een groter buffervat voor water hebt. Dus die dingen zijn eigenlijk buffervaten/opslag. 

Die hal vind ik echt geweldig! Die voordeur en die glas in lood ramen, heel mooi!
Een douche met cabine is tegenwoordig ook al een inloopdouche? Er zit gewoon een deur voor…dan is elke douche een inloopdouche dus.

GroenTuintje schreef op 14-04-2025 om 08:38:

https://www.funda.nl/detail/koop/termunten/huis-kenninckweg-20/89326921/

Goedkoop wonen aan zee (gejat van een ander forum

785_1440.jpg

Een drempel bij de toiletpot

Een balkondeur zonder balkon. Dit word een heerlijk mooi huis en tuin als het flink is opgeknapt.

804_1440.jpg

Fleurtje_5 schreef op 14-04-2025 om 09:29:

[..]

785_1440.jpg

Een drempel bij de toiletpot

Een balkondeur zonder balkon. Dit word een heerlijk mooi huis en tuin als het flink is opgeknapt.

804_1440.jpg

Breek je nek voorzichtig huis

BlairW schreef op 14-04-2025 om 08:49:

Die hal vind ik echt geweldig! Die voordeur en die glas in lood ramen, heel mooi!
Een douche met cabine is tegenwoordig ook al een inloopdouche? Er zit gewoon een deur voor…dan is elke douche een inloopdouche dus.

Ik ben bezig met een badkamer renovatie. Bij ons heet de douche op de offerte ook een inbouwdouche, ook al is hij afgesloten. Ik begreep dat het ermee te maken had of de tegelvloer door liep (inloopdouche), of dat er een douchebak was (geen inloopdouche).

GroenTuintje schreef op 14-04-2025 om 08:38:

https://www.funda.nl/detail/koop/termunten/huis-kenninckweg-20/89326921/

Goedkoop wonen aan zee (gejat van een ander forum

Voor die prijs vind ik het een geweldig huis. Zoiets vind je niet in de regio waar ik woon. Er mag wel aardig wat geld in om het weer up to date te maken. Maar wat een perceel en uitzicht voor dat geld.

Madamecannibale schreef op 14-04-2025 om 09:51:

[..]

Ik ben bezig met een badkamer renovatie. Bij ons heet de douche op de offerte ook een inbouwdouche, ook al is hij afgesloten. Ik begreep dat het ermee te maken had of de tegelvloer door liep (inloopdouche), of dat er een douchebak was (geen inloopdouche).

Ah, ik heb altijd gedacht dat het ging om deur of geen deur  maar dan heb ik ook gewoon een inloopdouche thuis!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.