Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

vreselijk, zou er gek worden met al die kleuren. 50 tinten grijs vind ik ook niks, maar dit is wel weer het andere uiterste. En idd die zo genaamd 'grappige' dingen vind ik ook niks. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-10-2023 om 17:31

Friezinnetje schreef op 03-10-2023 om 17:23:

vreselijk, zou er gek worden met al die kleuren. 50 tinten grijs vind ik ook niks, maar dit is wel weer het andere uiterste. En idd die zo genaamd 'grappige' dingen vind ik ook niks.

Ik vind dit er wel leuker uitzien, maar als ik mijn nieuwe huis moest kiezen, dan liever 50 tinten grijs. Dat is makkelijker overschilderen dan rood of groen. (Ooit een rode kinderkamer moeten witten. Dat lukt dus niet. 5 lagen verder scheen het op sommige plekken nog rozig door.)

Monika_Geller schreef op 03-10-2023 om 12:12:

Aan kleurrijk is geen woord gelogen
Toch liever zo'n huis dan die grijze.

Ik vind de woonkamer nog best sfeervol. Iets feller gekleurd dan mijn smaak maar ik zou er prima kunnen vertoeven. 

Coreopsis schreef op 03-10-2023 om 17:31:

[..]

Ik vind dit er wel leuker uitzien, maar als ik mijn nieuwe huis moest kiezen, dan liever 50 tinten grijs. Dat is makkelijker overschilderen dan rood of groen. (Ooit een rode kinderkamer moeten witten. Dat lukt dus niet. 5 lagen verder scheen het op sommige plekken nog rozig door.)

Ja dat kan je ook beter met 1 goed dekkende laag grijs doen en daarna wit. Vreselijk zoiets idd. Een zwarte muur, ook zoiets.

Neweve schreef op 03-10-2023 om 18:22:

[..]

Ik vind de woonkamer nog best sfeervol. Iets feller gekleurd dan mijn smaak maar ik zou er prima kunnen vertoeven.

Dat vind ik ook.

232_1440.jpg

231_1440.jpg

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-10-2023 om 21:29

ik denk alleen maar “waar is de shovel”

een soort nachtmerrie, dat huis. 

Groeit de klimop nou gewoon het huis in? 
Ik vraag me bij dit soort huizen altijd af waarom het nu pas te koop staat? In de hoop misschien dat de huizenprijzen nog verder stijgen?

Monika_Geller schreef op 04-10-2023 om 09:05:

Ik vraag me bij dit soort huizen altijd af waarom het nu pas te koop staat? In de hoop misschien dat de huizenprijzen nog verder stijgen?

Er was iets met een vergunning voor verbouwen die uiteindelijk niet verleend is. De eigenaar heeft het toen 50 jaar leeg laten staan en niks aan gedaan. Nu is het in de verkoop door de erfgenamen. 

Netherfield schreef op 03-10-2023 om 11:56:

https://www.funda.nl/42350188

Als tegenhanger van al het grijs.

Wat een leuke vondst!

Mijn voordeur is zo ongeveer deze kleur paars. En iets schoner ook, zo te zien. Ik heb geen enkele witte muur in huis en nergens een wit plafond. Wit ‘scheidt’ de kleuren en door álles in kleur te doen, wordt het effect milder. Ik vind het dus nog te weinig kleur, eerlijk gezegd.
Ik zou dan wel kleuren kiezen die een variant zijn van elkaar, en 1 contrastkleur. Zo heb ik de voordeur dus paars, muren en plafond in de hal idem, gordijnen een tint paars (richting bruin) en dan 1 nis warm grijs (richting bruin), gematcht aan de vloer. Met als contrastkleur een antiek kastje in limegroen, met een knal oranjebloeiende orchidee.

Voor wie niet van kleur houdt: over rood (inderdaad lastige kleur) verf je heen met isotex. Ik heb laatst nog over een (lelijke) graffiti op een binnenmuur alles met isotex in één laag dekkend wit gekregen. 

ToetieToover schreef op 04-10-2023 om 10:05:

[..]

Wat een leuke vondst!

Mijn voordeur is zo ongeveer deze kleur paars. En iets schoner ook, zo te zien. Ik heb geen enkele witte muur in huis en nergens een wit plafond. Wit ‘scheidt’ de kleuren en door álles in kleur te doen, wordt het effect milder. Ik vind het dus nog te weinig kleur, eerlijk gezegd.
Ik zou dan wel kleuren kiezen die een variant zijn van elkaar, en 1 contrastkleur. Zo heb ik de voordeur dus paars, muren en plafond in de hal idem, gordijnen een tint paars (richting bruin) en dan 1 nis warm grijs (richting bruin), gematcht aan de vloer. Met als contrastkleur een antiek kastje in limegroen, met een knal oranjebloeiende orchidee.

Voor wie niet van kleur houdt: over rood (inderdaad lastige kleur) verf je heen met isotex. Ik heb laatst nog over een (lelijke) graffiti op een binnenmuur alles met isotex in één laag dekkend wit gekregen.

Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw huis

GroenTuintje schreef op 04-10-2023 om 10:52:

[..]

Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw huis

Ja, zet ‘m even op funda 😉

Monika_Geller schreef op 04-10-2023 om 09:05:

190_1440.jpg

In het kasteel van Doornroosje groeiden ook de struiken door de ramen. Toch?

En idd, waarom staat het nu pas te koop? In de hoop dat hun puberkind er ooit nog interesse in zou krijgen om het op te knappen?

188_1440.jpg

Buiten ziet het beter uit dan binnen. Ik dacht 'het gras is gemaaid', maar het gras is niet eens gras.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.