Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Fleurtje_5 schreef op 01-09-2023 om 06:33:

[..]

Het huis blijkt van een ex-Ajaxied te zijn.

https://www.quotenet.nl/vastgoed/qasteel/a44945703/ex-ajacied-zet-prive-eiland-in-warmond-te-koop-euro5-miljoen/

Die er een flink slaatje uit wil staan gekocht voor nog geen miljoen 14 jaar geleden, en nu te koop voor 5…..

GroenTuintje schreef op 01-09-2023 om 11:28:

[..]

Die er een flink slaatje uit wil staan

Ik heb niks met voetballers, maar waarom mag hij niet proberen het voor een maximale prijs te verkopen? Dat doen alle mensen die hun huis te koop zetten. 

Het is niet dat hij een arme sloeber benadeelt of zo, of een arme bijstandsmoeder die het anders voor een miljoen had kunnen kopen. 

GroenTuintje schreef op 01-09-2023 om 11:28:

[..]

Die er een flink slaatje uit wil staan gekocht voor nog geen miljoen 14 jaar geleden, en nu te koop voor 5…..

Kijk eens naar de woz van je eigen huis 15 jaar geleden en nu. Die van mij is meer dan verdubbeld. Dat is geen slaatje slaan uit iets. 

het schijnt nou niet een heel sympathiek persoon ook te zijn die ex ajaxied

Gebruikersnaaminvullen schreef op 01-09-2023 om 15:38:

[..]

Kijk eens naar de woz van je eigen huis 15 jaar geleden en nu. Die van mij is meer dan verdubbeld. Dat is geen slaatje slaan uit iets.

Dan heb je het niet over miljoenen hè hoogstens een paar ton..

GroenTuintje schreef op 01-09-2023 om 16:05:

[..]

Dan heb je het niet over miljoenen hè hoogstens een paar ton..

Maar wat is nou je probleem? Als hij er 5 miljoen voor kan krijgen, vind jij dan dat hij het voor 2 miljoen moet verkopen? Waarom? 

Gisteren op nu.nl:  https://www.nu.nl/economie/6278628/een-koophuis-is-nu-gemiddeld-vijf-keer-zo-duur-als-in-1993.html

”Vooral in Noord-Holland schoten de prijzen omhoog, blijkt uit cijfers van dataverzamelaar Calcasa. Gemiddeld werd een huis daar de afgelopen drie decennia zes keer zo duur. Daarbij was Amsterdam een uitschieter. De prijzen in de hoofdstad zijn sinds begin jaren negentig zelfs zeven keer over de kop gegaan.”

Ok, dat is wel over 30 jaar maar goed de prijzen zijn echt hard gestegen.

Dn bovendien heeft hij, staat in het artikel, flink verbouwd. 

Ginevra schreef op 01-09-2023 om 17:40:

[..]

Maar wat is nou je probleem? Als hij er 5 miljoen voor kan krijgen, vind jij dan dat hij het voor 2 miljoen moet verkopen? Waarom?

Dat is nog de vraag hè dat ie er zoveel voor krijgt..

Fleurtje_5 schreef op 01-09-2023 om 06:40:

697_1440.jpg

Op zolder is wel een rare plaats voor de wijn.

723_1440.jpg

Prachtig huis, prachtige tuin. Mooi binnenzwembad en leuke klokken.

https://www.funda.nl/koop/aerdenhout/huis-42180915-vondellaan-9/

Het huis is mooi, maar de inrichting is saai en vooral onpersoonlijk.
Het lijkt alsof alleen de binnenhuisarchitect invloed heeft gehad op de inrichting; geen kleur en geen persoonlijke accessoires. 

En die obligate stalen deuren zijn over enkele jaren weer passé.

GroenTuintje schreef op 01-09-2023 om 19:09:

[..]

Dat is nog de vraag hè dat ie er zoveel voor krijgt..

Ja natuurlijk is dat de vraag, maar het staat hem vrij dat als vraagprijs te noemen. 
Maar als je verder niet wil uitleggen wat je punt is, oké. 

Ginevra schreef op 01-09-2023 om 21:13:

[..]

Ja natuurlijk is dat de vraag, maar het staat hem vrij dat als vraagprijs te noemen.
Maar als je verder niet wil uitleggen wat je punt is, oké.

Je voelt je nogal aangesproken of niet, ben je zelf die voetballer ofzo

SophieHowl schreef op 01-09-2023 om 21:01:

[..]

Het huis is mooi, maar de inrichting is saai en vooral onpersoonlijk.
Het lijkt alsof alleen de binnenhuisarchitect invloed heeft gehad op de inrichting; geen kleur en geen persoonlijke accessoires.

Klopt, Ik vind die deuren nou al passé.  Ik vond ze eerst mooi, maar dat is snel voorbij gegaan.

En dan denk ik ook aan 'nog meer' ramen wassen

SophieHowl schreef op 01-09-2023 om 21:01:

[..]

Ik zie hij dat soort deuren altijd 100 peuter handjes en neusjes op het glas voor me. Hopelijk heb je als je 2miljoen voor een huis betaald nog geld over voor een schoonmaker

Neweve schreef op 02-09-2023 om 09:59:

[..]

Ik zie hij dat soort deuren altijd 100 peuter handjes en neusjes op het glas voor me. Hopelijk heb je als je 2miljoen voor een huis betaald nog geld over voor een schoonmaker

En los daarvan, hoef ik niet zo nodig vanuit de woonkamer de hal in te kijken. Ik vind een dichte deur fijner. Dan kijkt ook niet iedereen die aan de deur komt mijn woonkamer in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.