Huis, tuin en keuken
Friezinnetje
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:
Maar een mooie groene tuin:
Aaaanne
18-03-2022 om 21:26
https://twitter.com/weermanreinier/status/1504569886332309508?t=Oqf_BCaBJbXUyu_qVSCKDA&s=19
Draadje voor hier. Plastic hagen
Aaaanne
18-03-2022 om 21:29
SuperCow schreef op 18-03-2022 om 07:40:
Een leuk project in Utrecht:
Wildcamera in tuin om biodiversiteit te vergroten: 'Weg met de tegeltuin' | RTL Nieuws
Zou het mensen gaan motiveren om er een tegel uit te trekken?
Wat gaaf!
Ik heb afgelopen jaar een wildcamera gekregen voor mijn verjaardag en er al veel lol mee gehad. Vaak de egel (ik voer hem ook in het najaar) en soms de buurkatten.
EnchantedDragonfly18
18-03-2022 om 22:36
Aaaanne schreef op 18-03-2022 om 21:26:
https://twitter.com/weermanreinier/status/1504569886332309508?t=Oqf_BCaBJbXUyu_qVSCKDA&s=19
Maar die reactie over die tegels klopt niet helemaal. Ze bedoelen tegels van de "hagen".
Aaaanne
18-03-2022 om 22:40
Tickel schreef op 18-03-2022 om 22:36:
[..]
Maar die reactie over die tegels klopt niet helemaal. Ze bedoelen tegels van de "hagen".
Ja, klopt. Die haag plak je dus uit stukken in elkaar. Getsie.
ScarceKudu74
18-03-2022 om 23:24
Aaaanne schreef op 18-03-2022 om 21:26:
Djeez, dat is om te janken!
Cousin_It
19-03-2022 om 08:25
Peen schreef op 18-03-2022 om 23:24:
[..]
Djeez, dat is om te janken!
Zeg dat! Dit is wel een dieptepunt van alle overbodige (plastic) China meuk die zoal verkocht wordt.
"De oplossing voor de tuinier die liever in zijn tuinstoel zit. Het was nooit makkelijker groen te creëren met deze klik-en-go hagen die langzaam en gedoseerd de benodigde portie microplastics aan uw omgeving afgeven. Mocht de zon ongehinderd schijnen en het blad verkleuren dan is onze touch-up-forever-green-acrylspray te adviseren. U vindt deze in het gangpad voor tuinonderhoud" Of zoiets
ShowyHummingbird30
19-03-2022 om 09:03
Mijn buren hebben zoiets zelf geknutseld. De hele schutting en schuur donkergrijs geverfd, past mooi bij hun donkergrijze tegeltuin. En vervolgens hebben ze voor het "buiten" accent een paar kunstplanten in potten neergezet en tegen die donkergeverfde schutting plastic klimop gespijkerd . Na de storm van een paar weken terug kon ik dus alle afgewaaide plastic blaadjes uit mijn tuin rapen. En nog vind ik er af en toe één tussen mijn planten.
ToetieToover
19-03-2022 om 09:05
Cousin_It schreef op 19-03-2022 om 08:25:
[..]
Zeg dat! Dit is wel een dieptepunt van alle overbodige (plastic) China meuk die zoal verkocht wordt.
"De oplossing voor de tuinier die liever in zijn tuinstoel zit. Het was nooit makkelijker groen te creëren met deze klik-en-go hagen die langzaam en gedoseerd de benodigde portie microplastics aan uw omgeving afgeven. Mocht de zon ongehinderd schijnen en het blad verkleuren dan is onze touch-up-forever-green-acrylspray te adviseren. U vindt deze in het gangpad voor tuinonderhoud" Of zoiets
Kan ik er toch nog om lachen. Om te huilen toch, dit.
Wanneer hebben mensen een hekel gekregen aan tuinieren? Hoe is dat toch ontstaan? Diezelfde mensen gaan graag naar het bos, strand enzovoorts dus een algemene natuurhekel of -vrees is het niet.
Cousin_It
19-03-2022 om 09:13
Volgens mij zijn Nederlanders gemiddeld genomen vrij gemakzuchtig. Niks mag moeite kosten, zo lijkt het wel. In menig buitenland zie je geen hele generaties op scootmobiles rijden (bij voorbaat sorry, ik scheer ze even over één kam) , supermarkten vol met voorgesneden groenten en panklaar, voorbewerkt vlees of gekärcherde en onkruidvrij-gespoten tegel- en grindtuinen.
SuperCow
19-03-2022 om 09:28
Cousin_It schreef op 19-03-2022 om 09:13:
Volgens mij zijn Nederlanders gemiddeld genomen vrij gemakzuchtig. Niks mag moeite kosten, zo lijkt het wel. In menig buitenland zie je geen hele generaties op scootmobiles rijden (bij voorbaat sorry, ik scheer ze even over één kam) , supermarkten vol met voorgesneden groenten en panklaar, voorbewerkt vlees of gekärcherde en onkruidvrij-gespoten tegel- en grindtuinen.
We moeten van de illusie af dat een met plastic opgesmückte teppantuin onderhoudsvrij is en dat beestjes in de tuin vies en/of eng zijn uitgezonderd naaktslakken natuurlijk.
Tuinfluiter
19-03-2022 om 10:09
Veel mensen zien een tuin als een buiten ruimte die je inricht met meubeltje, kleedjes, frutsels en enkele potten die vaak staan te verpieteren. De nieuwste trend daarin is blijkbaar een plastic heg.
Ik bestudeer momenteel een zanglijster die nest materiaal verzamelt en daarmee in de heg verdwijnt. Ik ben blij met elke vogel die in mijn tuin nestelt, maar de zanglijster eet huisjeslakken dus heeft een streepje voor.
Aaaanne
19-03-2022 om 10:18
Cousin_It schreef op 19-03-2022 om 08:25:
[..]
(zo, hier was alleen een 'like' niet genoeg )
Coreopsis irritant die plastic blaadjes in je tuin !!!
Friezinnetje
19-03-2022 om 10:20
Vreselijk al die plastic meuk. Het is duur, je moet het na een jaar ook vervangen want verkleurd of weggewaaid en de troep idd die je er van hebt.
Cousin_It
19-03-2022 om 10:33
Tuinfluiter schreef op 19-03-2022 om 10:09:
Veel mensen zien een tuin als een buiten ruimte die je inricht met meubeltje, kleedjes, frutsels en enkele potten die vaak staan te verpieteren. De nieuwste trend daarin is blijkbaar een plastic heg.
Ik bestudeer momenteel een zanglijster die nest materiaal verzamelt en daarmee in de heg verdwijnt. Ik ben blij met elke vogel die in mijn tuin nestelt, maar de zanglijster eet huisjeslakken dus heeft een streepje voor.
Van huisjesslakken vind ik steeds leeggelepelde huisjes. Is er niet iets te voeren waarmee de naaktslakken een smakelijker hapje worden? Hopelijk wordt het een iets drogere zomer dan afgelopen jaar. Toen kon ik niet in het donker niet over het gras lopen zonder "krak, spletsj" te horen 🤢
Ik zie langzaam trouwens de eerste tekenen van knopjes in mijn judasboom verschijnen. De sierappel wordt met de dag groener en de cornus, die ik vorig jaar geplant heb, zit ook in de knoppen.
Even off topic: welk medium gebruiken jullie het liefst om links naar eigen tuinfoto's te posten (gebruiksgemak, veilg ol gebied van privacy)?
Tuinfluiter
19-03-2022 om 10:40
Egels eten naaktslakken dus ik hoop dit jaar weer op een groot egel gezin. Ik gebruik postimages maar heb er geen verstand van ben al blij dat het lukt.