Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Peen schreef op 04-03-2022 om 08:28:

[..]

Goede vondst! Ik gooide mijn winkelmandje al vol, maar helaas verzenden ze niet naar NL. Jammer

Ooh jammer

Misschien is de geum triflorum een alternatief?

GETRIF.JPG

De afgelopen week een paar dagen heerlijk in de tuin kunnen werken. Overal komen alweer puntjes boven de grond. Vandaag zag ik al rode puntjes van de pioenroos. Dat was voor mij wel echt een verrassing. Het is net alsof je oude vrienden na een lange poos weer ontmoet: hee, jij ook weer hier? 
Die geum reptans ziet er leuk uit, maar het is volgens mij een piepklein boterbloemachtig ding, die pas als hij uitgebloeid is, die roze pluimpjes krijgt. Het lijkt op de foto heel wat, maar het is allemaal ieniemini klein. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-03-2022 om 20:40

Cousin_It schreef op 04-03-2022 om 08:39:

Misschien is de geum triflorum een alternatief?

GETRIF.JPG

Die is te koop en dat is dezelfde als de Prairie Smoke van de eerste foto.  https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/16268/geum-triflorum-nagelkruid

De Geum Reptans is gewoon een geel bloemetje. https://www.yarinde.nl/nagelkruid-geum-reptans/

Er zijn echt veel mooie soorten Geum

https://www.tuinadvies.nl/zoek/geum

Friezinnetje

Friezinnetje

04-03-2022 om 21:48 Topicstarter

Wat laat ingevallen, maar op BBC2 is er een tuinprogramma, genaamd Your Garden made perfect. 

Daar kijk ik ook wel eens naar.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-03-2022 om 16:43

manuka-thee-boom-136143133.jpg

net wat impulsaankopen gedaan online: leptospermum scoparium. 

Een witte en een roze, het zijn echt mooie planten 

Deze was al wel erg vroeg wakker. Tweejarig, en dan al in de winter van het eerste jaar bloeien 

IMG-20220306-170305.jpg

IMG-20220306-170330.jpg

Verstopt
Kamperfoelie. Moet je die eigenlijk snoeien? 

IMG-20220306-170342.jpg

Peen schreef op 06-03-2022 om 16:43:

manuka-thee-boom-136143133.jpg

net wat impulsaankopen gedaan online: leptospermum scoparium.

Een witte en een roze, het zijn echt mooie planten

Jaa, deze is leuk!

@Aaaanne, bij jou is alles er vroeg bij. Hier bloeien alleen de narcissen en de krokussen. Maar hier in het zuiden zijn de nachten ook nog erg koud, - 4 graden. Logisch dat alles zijn bloemen nog even binnen houdt. De roze kersenbomen naast ons huis staan inmiddels wel in bloei, die zijn er altijd vroeg bij.

duet schreef op 06-03-2022 om 21:02:

@Aaaanne, bij jou is alles er vroeg bij. Hier bloeien alleen de narcissen en de krokussen. Maar hier in het zuiden zijn de nachten ook nog erg koud, - 4 graden. Logisch dat alles zijn bloemen nog even binnen houdt. De roze kersenbomen naast ons huis staan inmiddels wel in bloei, die zijn er altijd vroeg bij.

Gek is dat hoe dat verschilt. Hier zijn de narcissen nog niet open geweest. Het zal niet lang meer duren (op de eerste foto zie je ze achterin). Die ene jusdaspenning was echt een beetje vreemd, die staat al 4 weken te bloeien. Naast wat ik op de fotos heb gezet zijn alleen de krokussen open.

Verderop in de wijk zag ik Madeliefjes en de eerste witte bloesem, mooi!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-03-2022 om 21:50

Dit is ook een leuk struikje, Surinaamse poederkwast(Calliandra Surinamensis). Lijkt heel erg op de Albizia.

bloemen-flowers-calliandra-dixi-pink-surinaamse-po.jpg

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

06-03-2022 om 21:54

Aaaanne schreef op 06-03-2022 om 17:11:

Verstopt
Kamperfoelie. Moet je die eigenlijk snoeien?

IMG-20220306-170342.jpg

Alleen als je veel oude lange takken hebt. Deze ziet eruit of hij pas geplant is?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-03-2022 om 22:02

Tickel schreef op 06-03-2022 om 21:50:

Dit is ook een leuk struikje, Surinaamse poederkwast(Calliandra Surinamensis). Lijkt heel erg op de Albizia.

bloemen-flowers-calliandra-dixi-pink-surinaamse-po.jpg

Heel leuk! Daar ga ik ook 's voor kijken.

Tickel schreef op 06-03-2022 om 21:54:

[..]

Alleen als je veel oude lange takken hebt. Deze ziet eruit of hij pas geplant is?

Klopt, hij staat er pas sinds vorige zomer. Ik vroeg het me af omdat hij zulke lange armen heeft (2 m) die nog erg dun en weinig vertakt zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.