Huis, tuin en keuken
TessyTess
09-07-2021 om 21:19
Het grote minimalisme topic
Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!
Herfstappeltaart
06-12-2023 om 13:10
Ik heb vanmorgen nog wanhopig op zolder staan kijken naar een rij boeken (best goeie trillers), die ik vorig jaar te koop heb aangeboden en waar niemand op heeft gereageerd. Ik twijfel nog of ik ze naar de kringloop ga brengen. Nog een keer lezen gaat waarschijnlijk toch ook niet meer gebeuren. Inmiddels heb ik een e-reader.
GroenTuintje
06-12-2023 om 13:22
Herfstappeltaart schreef op 06-12-2023 om 13:10:
Ik heb vanmorgen nog wanhopig op zolder staan kijken naar een rij boeken (best goeie trillers), die ik vorig jaar te koop heb aangeboden en waar niemand op heeft gereageerd. Ik twijfel nog of ik ze naar de kringloop ga brengen. Nog een keer lezen gaat waarschijnlijk toch ook niet meer gebeuren. Inmiddels heb ik een e-reader.
Iemand anders ermee blij maken?
Herfstappeltaart
06-12-2023 om 14:12
GroenTuintje schreef op 06-12-2023 om 13:22:
[..]
Iemand anders ermee blij maken?
Ja daar heb ik ook aan gedacht maar de mensen die er eventueel in geïnteresseerd zouden zijn hebben ze al gelezen .
Ik denk dat het toch maar kringloop wordt, dan hebben zij er nog iets aan.
Damoontje
06-12-2023 om 14:33
Herfstappeltaart schreef op 06-12-2023 om 14:12:
[..]
Ja daar heb ik ook aan gedacht maar de mensen die er eventueel in geïnteresseerd zouden zijn hebben ze al gelezen .
Of een zorginstelling misschien. Kan me voorstellen dat je ze wilt doorgeven.
GroenTuintje
06-12-2023 om 14:53
Herfstappeltaart schreef op 06-12-2023 om 14:12:
[..]
Of in zo’n minibieb stoppen
Zusterclivia
06-12-2023 om 14:55
GroenTuintje schreef op 06-12-2023 om 14:53:
[..]
Of in zo’n minibieb stoppen
Zeker als ze courant en mooi zijn, is dat een optie.
Heb je ook al gekeken naar Boekenbalie?
Of gewoon weggeven op marktplaats?
Vf_Watervrouw
06-12-2023 om 15:10
Herfstappeltaart schreef op 06-12-2023 om 14:13:
Bewaren jullie alle boeken of ook niet?
Vooral fictie gaat weg (op den duur), soms ongelezen. Diverse minibiebs en een goede kringloop in mijn omgeving dat scheelt. Non-fictie/informatief vind ik lastiger, dus probeer dat ook minder in huis te halen dan hoef ik het ook niet weg te doen.
Uiteindelijk wil ik 1 kast met een paar planken vol boeken en tijdschriften, inclusief reis-/taalgidsjes en vaste plek voor biebboeken. Ik leg mezelf nog even geen deadline op hiervoor....
GroenTuintje
06-12-2023 om 15:13
ik heb zelf een handjevol boeken. Mijn kinderen hebben wel veel boeken, vind ik ook gezellig staan op hun kamertjes
Herfstappeltaart
06-12-2023 om 19:50
Allemaal goede ideeën van jullie, ik ga er eens over denken. Ze zijn in prima staat.
GroenTuintje
06-12-2023 om 22:01
Poezenmeisje schreef op 06-12-2023 om 21:40:
Boeken zet ik in straatbiebjes.
Ik ook tenzij enorm populair boek ( zoals mari kondo etc) die kan je op marktplaats weer goed verkopen.
Herfstappeltaart
07-12-2023 om 06:53
Poezenmeisje schreef op 06-12-2023 om 21:40:
Boeken zet ik in straatbiebjes.
Vind ik ook leuk maar die zie ik hier eigenlijk niet in de omgeving.
PerfumedAlpaca84
07-12-2023 om 06:56
Herfstappeltaart schreef op 06-12-2023 om 14:13:
Bewaren jullie alle boeken of ook niet?
Ik heb vier boekenkasten (en wat losse planken met boeken) en inmiddels is mijn afspraak met mezelf dat ik alleen boeken mag kopen als ik dan oudere boeken wegdoe.
Het werkt wel. Ik doe boeken naar de kringloop of in een minibieb. Verkopen doe ik niet, omdat ik het zo leuk vind dat mensen met minder te besteden zo mijn favoriete hobby ook kunnen uitoefenen (vind ik gewoon leuk, ik zeg niet dat ik vind dat andere mensen ook niet zouden moeten verkopen!).
Rockstar
07-12-2023 om 10:32
Ik heb het op mijn heupen deze winter.
Kledingkast uitgezocht en afstand gedaan van wat versleten broeken en truien. Op de één of andere manier blijven die altijd gewoon hangen en gedragen worden (om vervolgens meewarrig in de spiegel te kijken met de gedachte "oh die mag wel eens weg"), tot ik het op mijn heupen krijg en ze ineens allemaal tegelijk weg moeten. Als de eerste in de vuilniszak zit, volgen er makkelijk meer en zo heb je ineens 5 versleten truien in die zak én een versleten broek. Ook weer een dekbedovertrek die was gaan pillen weggedaan. Vind ik ook lastig want er zitten nog geen gaten in, maar hij oogt sloeberig en ik heb nog 3 mooierds dus dan is het gewoon tijd voor deze om te gaan. En dan voel je je toch 5 kilo lichter als het ding eenmaal de deur uit is. Inmiddels valt het ook op dat er wat handdoeken beginnen te rafelen of te ontzoomen, misschien daar ook maar eens kritisch naar kijken. En die kookboeken die ik ooit gratis ergens vandaan geplukt heb en nog nooit iets uit gekookt heb, liggen me ook ineens op mijn rug. Gek hè, hoe dat ineens zo gaat. Staat maanden vredig in de kast en ineens staat het in de weg of zo.