Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Dhl

Gisteren zat ik op een pakje te wachten.  Zie ik opeens in mijn mail dat ze ons " gemist" hadden.
Maar er waren 3 personen thuis en we hebben een ring deurbel die opnames maakt.
Meteen klantenservice gechat. Het gaat mij niet om dat pakje,  maar waarom liegen?


Dat doet PostNL hier juist. Gisteren ook weer, pakje zou komen maar stond continu op gesorteerd ipv onderweg. En ineens ligt hij bij het pakketpunt. Heel bijzonder, geen deurbel gehoord terwijl ik er gewoon was.
DHL is hier juist echt top! Altijd op tijd, nooit gedoe, altijd zoals afgesproken, ook als ik het wijzig enz. Ik heb veel liever dhl dan PostNL.

Omdat die bezorgers onder zo'n enorme tijdsdruk werken (voor een minimaal inkomen), dat het voor hen soms makkelijker is om die pakketten allemaal bij een afhaalpunt te droppen.

Daarmee praat ik het 'liegen' niet goed, maar het is vaak wel waarom ze zich er zo vanaf maken.
Het zou voor de bezorger al enorm schelen als mensen hun kleine pakketjes zelf op een afhaalpunt/pakketmuur gaan ophalen. 

Geldt overigens niet alleen voor DHL, bij de andere bezorgdiensten is het niet anders. 

Schommelstoel schreef op 17-04-2024 om 10:05:

Omdat die bezorgers onder zo'n enorme tijdsdruk werken (voor een minimaal inkomen), dat het voor hen soms makkelijker is om die pakketten allemaal bij een afhaalpunt te droppen.

Daarmee praat ik het 'liegen' niet goed, maar het is vaak wel waarom ze zich er zo vanaf maken.
Het zou voor de bezorger al enorm schelen als mensen hun kleine pakketjes zelf op een afhaalpunt/pakketmuur gaan ophalen.

Geldt overigens niet alleen voor DHL, bij de andere bezorgdiensten is het niet anders.

onzin. ze kunnen ook gewoon ander werk gaan doen. als het allemaal zo bar en boos is dan moeten ze het gewoon niet doen. 

Daarnaast hoor ik het argument dat je dingen bij een pakketpunt moet laten brengen vaak. hoe vaak bestel jij online? in zeer veel gevallen kan ik geen afhaalpunt kiezen, zelfs geen bezorgdag

Ik spreek me niet uit over het al dan niet correct zijn van bovenstaande 'beschuldigingen'.
Ik zet 'beschuldigingen' bewust tussen aanhalingstekens omdat ik niet weet of de beschreven situaties waar zijn.
Als het waar is wat hierboven wordt beweert, zijn het geen beschuldigingen maar vaststelling van feiten.
Als het niet waar is wat in de OP (en daar op volgende reacties) staat, zijn het wel beschuldigingen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik ongelooflijk veel respect heb voor die (meestal) mannen. Ze lopen hun benen onder hun gat uit, waar ze iets moeten ophalen zijn ze steeds te vroeg, waar ze iets moeten afleveren zijn ze steeds te laat.

En dat ze dan maar ander werk moeten zoeken vind ik dikke flauwekul.

Ik denk dat ze je inderdaad misgelopen zijn omdat ze niet helemaal tot voor je deur zijn gekomen.

Broadway schreef op 17-04-2024 om 11:01:

[..]

onzin. ze kunnen ook gewoon ander werk gaan doen. als het allemaal zo bar en boos is dan moeten ze het gewoon niet doen.

Daarnaast hoor ik het argument dat je dingen bij een pakketpunt moet laten brengen vaak. hoe vaak bestel jij online? in zeer veel gevallen kan ik geen afhaalpunt kiezen, zelfs geen bezorgdag

De meeste mensen komen niet op hun 18e van school met het toekomstplan om voor het minimumloon pakketbezorger te worden. Dit zijn banen waarin je mensen ziet die op dat moment geen andere plek op de arbeidsmarkt kunnen vinden. Vaak door gebrek aan opleiding, beheersing van de Nederlandse taal, etc. 

En inderdaad, ik bestel zo min mogelijk online. Hooguit 5 á 6 keer per jaar? Maar ik ben ook geen heilige, soms ontkom je er gewoon niet aan. En dan kies ik waar mogelijk voor een afhaalpunt. Dat lukt me vrijwel altijd, zodra je de track&trace code hebt ontvangen kun je bij de meeste vervoerders voor afhalen kiezen. 

Ik kan steeds minder een pakketpunt kiezen als ik iets bestel. Dat had/heeft meestal mijn voorkeur omdat ik dan ook niet thuis hoef te zijn, niet hoef op te letten, zelf kan beslissen wanneer ik het oppik. Ik vind het wel irritant als wat groots zomaar naar een pakketpunt gaat. 5 mega pakken luiers oid. Die bestel ik bewust met thuisbezorgen omdat ik die niet onder de kinderwagen gepropt krijg. 
Maar ik heb de laatste tijd weinig te klagen. Ze komen op tijd en als ik er niet ben gaat het pakket onder de tuintafel of bij de buren. Heel netjes. 

Onderbezetting en onderbetaling zijn keuzen he. Ze kunnen ook de prijs omhooggooien. Dan heb je kans de de webshop voor de verhoogde kosten moet gaan opdraaien maar ook de klant, zolang die dat blijft accepteren en toch kopen.

Hier is DHL ook dramatisch slecht qua bezorging. Helaas kan je meestal niet kiezen bij een webshop wie de pakketdienst is.

Er is hier in de buurt geen pakketmuur van PostNL/dhl, dus dat is al geen optie. Zou willen dat die er was! Het pakketpunt is alleen open onder mijn werktijden. Ik probeer als het kan het te laten bezorgen op mijn vrije dag, bij dhl kan ik dat altijd wijzigen en doe ik het ook naar een moment dat ik thuis ben. Bij PostNL kan ik het nooit aanpassen helaas, anders deed ik dat wel.

Het schijnt ook nogal eens voor te komen dat het pakketpunt pakketten weigert, omdat ze te weinig plaats hebben om ze op te slaan.  Dan gaat de bezorger dus  weer een  deurtje verder, soms naar een andere wijk.

Broadway schreef op 17-04-2024 om 11:01:

[..]

onzin. ze kunnen ook gewoon ander werk gaan doen. als het allemaal zo bar en boos is dan moeten ze het gewoon niet doen.

Daarnaast hoor ik het argument dat je dingen bij een pakketpunt moet laten brengen vaak. hoe vaak bestel jij online? in zeer veel gevallen kan ik geen afhaalpunt kiezen, zelfs geen bezorgdag

Ander werk zoeken?! Ze moeten die mensen gewoon eens fatsoenlijk betalen!

Ik had een afhaalpunt gekozen, komen ze het alsnog bij de buren afleveren...

Broadway schreef op 17-04-2024 om 11:01:

[..]

onzin. ze kunnen ook gewoon ander werk gaan doen. als het allemaal zo bar en boos is dan moeten ze het gewoon niet doen.

Daarnaast hoor ik het argument dat je dingen bij een pakketpunt moet laten brengen vaak. hoe vaak bestel jij online? in zeer veel gevallen kan ik geen afhaalpunt kiezen, zelfs geen bezorgdag

Als je denkt dat voor onze pakketbezorgers de banen voor het oprapen liggen, leef je in een mooie bubbel.

Het is gigantisch zwaar werk, fysiek want regelmatig veel te zware pakketten en geestelijk, gezien de torenhoge werkdruk. En wat te denken van iets simpels als tussendoor naar de wc moeten? Daar wordt nauwelijks tijd voor ingepland.

Keer op keer komt uit onderzoeken naar voren dat dit werk slopend is voor deze mensen. Wat denk jij, als ze zo veel keuze hadden qua werk, dan zouden ze toch allang weg zijn.

Auwereel schreef op 17-04-2024 om 11:55:

Ik had een afhaalpunt gekozen, komen ze het alsnog bij de buren afleveren...

Ja hier ook zo vaak. Of het ligt bij een afhaalpunt maar dan krijg ik geen bericht dat het daar ligt. 

Laat ik het in de avonduren thuis afleveren krijg je bericht dat ik niet thuis was en dat het bij een afhaalpunt ligt  weer een 2 dagen later terwijl ik dat in eerste instantie niet kon kiezen ( dat doe ik het liefst nl want halen wanneer het mij uit komt).

Postnl en DHL drama hier.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.