Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


_melon

_melon

13-07-2021 om 15:22 Topicstarter

Ja, per direct als het even kan. Ze stopt het er ook zelf in. 

_melon schreef op 13-07-2021 om 15:22:

Ja, per direct als het even kan. Ze stopt het er ook zelf in.

Hier ook. In de wasmand. Vraagt wel nog even in welke van de 3 wamanden het moet.

Als ik een was ga draaien wil zij ook altijd de was erin stoppen, het wasbolletje en kleurdoekje ook. En het laatje en deurtje dichtdrukken. Als ik dat per ongeluk zelf doe, moet het over.

Ik streef ernaar om zo snel mogelijk het hele wassen, drogen, vouwen en was opruimen volledig aan haar te delegeren, ziet ernaar uit dat dat nooit heel erg lang kan gaan duren

Hahahaha dat klinkt zo herkenbaar. Snotneus van bijna 3 is ook zo. 
Bij de oma's krijgt ze het ook echt voor elkaar dat het meteen gewassen wordt. Het komt vaker wel dan niet voor dat ik te horen krijg "ik heb het maar even snel gewassen want er zat een vlekje op".

Onze diva loopt dan te sommeren "SHIRT IS VIES OMA!!! Eve wasse???"

Regendrup. schreef op 13-07-2021 om 15:24:

Hahahaha dat klinkt zo herkenbaar. Snotneus van bijna 3 is ook zo.
Bij de oma's krijgt ze het ook echt voor elkaar dat het meteen gewassen wordt. Het komt vaker wel dan niet voor dat ik te horen krijg "ik heb het maar even snel gewassen want er zat een vlekje op".

Onze diva loopt dan te sommeren "SHIRT IS VIES OMA!!! Eve wasse???"

Hé, ben jij mijn zus?

Mijn moeder doet dat ook. Schoonmoeder niet, die geeft alle vuile was in 1 plastic tas mee terug.  (incl mega natte en vieze sokken etc. in zelfde zak, lekker dan zit alles onder en meurt zeker de dag erna. Nouja, ik klaag niet hoor allang blij dat ze op wil passen zo af en toe)

Hobbelster schreef op 13-07-2021 om 15:25:

[..]

Hé, ben jij mijn zus?

Mijn moeder doet dat ook. Schoonmoeder niet, die geeft alle vuile was in 1 plastic tas mee terug. (incl mega natte en vieze sokken etc. in zelfde zak, lekker dan zit alles onder en meurt zeker de dag erna. Nouja, ik klaag niet hoor allang blij dat ze op wil passen zo af en toe)

Hahahah voor zover ik weet heb ik geen zus. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

13-07-2021 om 15:40

Ik heb een gemakzuchtig kind. Doet bij sporten zo weinig mogelijk, want dan zweet ze niet en dan hoeft ze ook niet te douchen, vindt ze. 

Verder doet ze wel de was in de wasmand. En ze plukt de schone was ook weer uit de wasmand. Ik vind het zelf prettiger als ze de schone was in de kast legt, zodat ze weer een wasmand heeft. Maar die logica ontgaat haar soms. 

_melon

_melon

13-07-2021 om 15:49 Topicstarter

Hobbelster schreef op 13-07-2021 om 15:24:

[..]

Hier ook. In de wasmand. Vraagt wel nog even in welke van de 3 wamanden het moet.

Als ik een was ga draaien wil zij ook altijd de was erin stoppen, het wasbolletje en kleurdoekje ook. En het laatje en deurtje dichtdrukken. Als ik dat per ongeluk zelf doe, moet het over.

Ik streef ernaar om zo snel mogelijk het hele wassen, drogen, vouwen en was opruimen volledig aan haar te delegeren, ziet ernaar uit dat dat nooit heel erg lang kan gaan duren

En op 'start' drukken? Als ik zelf op start druk heb ik ruzie met de peuter. 

Maar het ziet er inderdaad naar uit dat we binnen een aantal jaren een nieuwe 'chef was' hier in huis hebben ja. 

Hobbelster schreef op 13-07-2021 om 12:15:

[..]

Oeh, in je schoenen, natuurlijk, goeie tip!
En idd azijn is net zo effectief als de dure 'echte' ontkalker van dubro etc. Gewoon de 5 liter jerrycans en dan met een trechter in de literfles overgieten, ik doe al ruim een jaar me die ene literfles 

Klein beetje in de schoen doen en er doorheen schudden. Je kan de schoen daarna gewoon aan doen, het trekt er vanzelf in. op die manier krijg je de lucht er echt uit. Dus gewoon dat af en toe in de schoenen. Werkt perfect.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

13-07-2021 om 16:26

Helemaal on-topic. Ik heb vandaag bespaard op een aankoop bij een webwinkel, omdat zij vonden dat ik het niet nodig had. Mandje blijft leeg. Het is een teken! Boehoehoe.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

13-07-2021 om 17:10

Mislukt: ik heb alles opnieuw in mijn mandje gegooid en direct betaald 

Idris schreef op 13-07-2021 om 17:10:

Mislukt: ik heb alles opnieuw in mijn mandje gegooid en direct betaald

Idris schreef op 13-07-2021 om 17:10:

Mislukt: ik heb alles opnieuw in mijn mandje gegooid en direct betaald

🤣  Jij bent af.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

13-07-2021 om 19:07

Herfstappeltaart schreef op 13-07-2021 om 19:02:

[..]

🤣 Jij bent af.

Ik heb meer dan 15,00 bespaard! 

Even een andere budgetvraag. De prijzen voor energie gaan behoorlijk stijgen. Weet iemand hoe dat zit ? Om hoeveel procent gaat het ? En is het zinvol om van leverancier over te stappen ? Mijn contract loopt sowieso nog tot maart.

Zo dat was even bijlezen voor mij 😂😂

Ik las wat over kapster, ik heb een thuis kapster, word ook wel steeds duurder hoor, maar laatste keer was knippen voor mij 20 euro. Ik ga 4 keer per jaar. Kleuren nog niet nodig, wel verdwaalde grijze haren soms maar ziet nog niemand 😁 toch al richting de 40 ga ik, dus ik ben tevreden!

Man en oudste zoon gaan elke 6 weken, zijn dan samen 34 euro kwijt.
Jongste zoon doe ik, die vind het verschrikkelijk! Dat is ook echt plannen met hem, afspraak maken en de tijd ervoor nemen. Wel word de gekregen tondeuse slecht, dus moet een nieuwe komen. 

Mijn kinderen houden ook niet van douchen, als ze eenmaal staan vinden ze het wel lekker, maar het eronder moeten is drama. Man vind douchen een moetje dus die is zo klaar. Ik hou er wel van, maar max 10 minuten inclusief haren wassen meestal. 

De wassen draaien ongeveer hele week door hier, ik denk 5 per week inclusief beddengoed. Ik gebruik ook heel weinig wasmiddel en geen wasverzachter. Een droger heb ik niet, goede besparing vind ik 😇 
Wel hebben we een airco, die trekt de missende droger wel weer recht ha ha. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.