Financiën en recht
Earlgreythee
15-07-2021 om 12:30
Onverwacht € 1000 gekregen, wat zal ik ermee doen?
Nietsvermoedend checkte ik laatst mijn bankapp en toen zag ik dat ik € 1000 heb gekregen van mijn moeder. Zij heeft geld verdiend aan de verkoop van grond en ze heeft haar kinderen elk € 1000 gegeven. Fantastisch natuurlijk! Ik heb het meteen op mijn spaarrekening gezet maar vroeg mezelf wel af: wat zal ik ermee gaan doen?
Wat ik al heb overwogen:
- Apart zetten en verder sparen voor motorrijbewijs en aanschaf motor
- Vakantiebudget ermee ophogen (we willen dit najaar graag richting de ABC-eilanden)
- Een schandalig luxe weekend weg met mijn man boeken
- Niks, gewoon op spaarrekening laten staan
Overigens maak ik volgende maand mijn laatste termijn van mijn studieschuld over naar de DUO dus ik heb het geld echt 'over' Wat zouden jullie doen met zo'n bedrag? Ik hoor graag wat inspiratie
Red_Velvet
17-07-2021 om 13:22
Deels opzij zetten voor motor, deels beleggen en jezelf met de overschot trakteren
Earlgreythee
17-07-2021 om 15:16
Red_Velvet schreef op 17-07-2021 om 13:22:
Deels opzij zetten voor motor, deels beleggen en jezelf met de overschot trakteren
Ik weet eigenlijk niets van beleggen, moet je daar niet veel meer geld voor hebben om in te leggen?
_melon
17-07-2021 om 15:19
Earlgreythee schreef op 17-07-2021 om 15:16:
[..]
Ik weet eigenlijk niets van beleggen, moet je daar niet veel meer geld voor hebben om in te leggen?
Nee hoor. Je kan al beginnen met een euro.
Red_Velvet
17-07-2021 om 16:04
_melon schreef op 17-07-2021 om 15:19:
[..]
Nee hoor. Je kan al beginnen met een euro.
Ja maar dat is niet zo verstandig als je met bepaalde kosten zit (transactiekost instapkost etc). Als je niks kent van beleggen zet je het mss beter toch opzij.
_melon
17-07-2021 om 16:06
Red_Velvet schreef op 17-07-2021 om 16:04:
[..]
Ja maar dat is niet zo verstandig als je met bepaalde kosten zit (transactiekost instapkost etc). Als je niks kent van beleggen zet je het mss beter toch opzij.
Klopt met een euro kom je niet zover, maar het was ook meer 'bij wijze van'. Op Peaks heb ik een leuk potje gemaakt destijds met weinig geld.
Herfstappeltaart
17-07-2021 om 19:31
Ik zou de helft wegzetten en met de andere helft iets leuks doen met je man. Hiervan veel foto's maken en doorsturen naar je moeder zodat ze echt merkt hoezeer je het waardeert.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.