Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Ongevraagde pakketjes

de vorige bewoners van ons huis hadden zich geabonneerd op een of ander kunstkaart abonnement. Inmiddels ontvang ik al meer dan een jaar elke 2 maanden dit pakket, terwijl ik het al een paar keer doorgestuurd heb naar het nieuwe adres, het adres van de kinderen (die de zaken behartigen), retour gestuurd naar de abonnementsdienst etc maar ik blijf het maar ontvangen.
Nu ben ik er achter gekomen dat dit niet zomaar een abonnement is maar een bedrijf dat 80+ers target en ongevraagd dit soort pakketten opstuurt met een rekening. Bejaarde mensen blijken er gewoon voor te betalen.
Met dat bedrijf is overduidelijk geen contact te krijgen, maar de aanmaningen worden steeds dreigender en dreigender. Ik ben stiekem best bang dat ík straks een deurwaarder op de stoep heb.

Maar wat moet ik doen? Met die kinderen hebben we slecht contact ivm andere problemen rondom het huis dus kan hen niet bellen het te regelen, oude bewoners zijn inmiddels door alzheimer niet meer aanspreekbaar en bedrijf geeft geen gehoor…


Kun je ze niet retour sturen met 'ongewenst, geadresseerde woont hier niet'. 

Voor een  deurwaarder hoef je niet bang te zijn;  de pakketjes staan niet op jouw naam toch?  
De aanmaningen zou ik ook terugsturen naar de afzender, niet naar de familie, niet openmaken;  'bewoner verhuisd' er op zetten.

Beterlaat2021! schreef op 23-10-2024 om 11:27:

Voor een deurwaarder hoef je niet bang te zijn; de pakketjes staan niet op jouw naam toch?
De aanmaningen zou ik ook terugsturen naar de afzender, niet naar de familie, niet openmaken; 'bewoner verhuisd' er op zetten.

Bewoner overleden werkt beter.

Mayosate

Mayosate

23-10-2024 om 11:29 Topicstarter

krulliebollie schreef op 23-10-2024 om 11:25:

Kun je ze niet retour sturen met 'ongewenst, geadresseerde woont hier niet'.



Beterlaat2021! schreef op 23-10-2024 om 11:27:

Voor een deurwaarder hoef je niet bang te zijn; de pakketjes staan niet op jouw naam toch?
De aanmaningen zou ik ook terugsturen naar de afzender, niet naar de familie, niet openmaken; 'bewoner verhuisd' er op zetten.

Al gedaan, vorig jaar. Maar heeft geen nut. We blijven het maar krijgen. 

en het staat gelukkig niet op mijn naam, die is voor hen onbekend gelukkig! We hebben ook geen bordje met onze achternamen bij de deur dus ze kunnen er niet zomaar achter komen 

zijn ze wel uitgeschreven op jullie adres?

Mayosate

Mayosate

23-10-2024 om 11:34 Topicstarter

Ysenda schreef op 23-10-2024 om 11:31:

zijn ze wel uitgeschreven op jullie adres?

Heb het even gecheckt maar alleen man en ik staan geregistreerd op ons adres

Ysenda schreef op 23-10-2024 om 11:29:

[..]

Bewoner overleden werkt beter.

Maar dat is niet zo.

Ik zou gewoon alles continu terug blijven sturen. Ook al doen ze er niks mee, gewoon adres doorstrepen, retour afzender erop en in de bus.

Ik zou een streep trekken door het adres met de duidelijke mededeling: Retour afzender: geadresseerde overleden (of zo je wenst: vertrokken).

Consequent terugsturen en ik zou ook foto's maken en een logboekje aanmaken.

I

BlairW schreef op 23-10-2024 om 11:35:

[..]

Maar dat is niet zo.

Ik zou gewoon alles continu terug blijven sturen. Ook al doen ze er niks mee, gewoon adres doorstrepen, retour afzender erop en in de bus.

Heb ik wel gezegd toen ik steeds door hetzelfde bedrijf werd gebeld voor een andere mevrouw die blijkbaar voor mij dat (vaste) nummer had. Op een gegeven moment was ik het echt zo zat dat ik zei: mevrouw is dood! Daarna echt nooit meer op dat nummer door ze gebeld. 

BlairW schreef op 23-10-2024 om 11:35:

[..]

Ik zou gewoon alles continu terug blijven sturen. Ook al doen ze er niks mee, gewoon adres doorstrepen, retour afzender erop en in de bus.

Nou nee, toen ik net in dit huis woonde, jarenlang post voor de vorige bewoners. Steeds terug gestuurd. En moest het nog wel in het Duits er opzetten. Bedrijf zat in Duitsland en Duits is niet mijn sterkste kant. En is pas sinds een jaar of 5 gestopt. Ik woon inmiddels 18 jaar in dit huis

Soms kan het lang duren voordat ongewenste post stopt. Ik heb ook een paar jaar post,die wel aan mij geadresseerd was, terug gestuurd naar de postcodeloterij. Na een paar jaar zijn ze eindelijk gestopt met die spam.

Ik vond vroeger Your Look For Less (een soort Bonprix) wel erg vasthoudend in het sturen van catalogi. Ik weet niet of ze veranderd zijn.

Bij mij gaan zulke dingen met een etiket: :" woont hier niet meer" retour. En als het maanden duurt gaat het de vuilnisbak in. Ik zou niet bang zijn voor een deurwaarder hoor.

Je moet even bij de consumentenbond zoeken. Volgens mij is het zo dat dit soort ongevraagde pakketten gewoon je eigendom worden, zonder verdere consequenties. Want ongevraagd. Is een aantal jaren geleden veel over te doen geweest. Net zo'n soort bedrijven, die met ongevraagde rommel sturen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.