Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!

deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!

Jillz schreef op 19-09-2022 om 08:37:

[..]

Wel hebben wij wel eens gehad dat een neefje en nichtje beide op dezelfde dag hun verjaardag vierde. Zaten we in de ochtend met het hele gezelschap bij neefje en in de middag met nagenoeg hetzelfde gezelschap bij nichtje. Leuk voor neefje en nichtje dat ze allebei in het middelpunt staan op hun eigen feestje. Allebei kaarsjes uitblazen, allebei een keer lang zal ze leven zingen etc.

Zo hoort het ook vind ik! Zeker bij kleine kinderen, die moeten in het middelpunt staan. 

Battle-Royale schreef op 19-09-2022 om 07:47:

[..]

Dat had zij dus zelf ook kunnen voorstellen.

Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik ook voorstelde om te splitten (doe ik altijd, of ik trakteer zelf) , maar hij erop stond te betalen! 

Bananapancake schreef op 19-09-2022 om 09:51:

[..]

Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik ook voorstelde om te splitten (doe ik altijd, of ik trakteer zelf) , maar hij erop stond te betalen!

Zelfs al had je dat niet gedaan, dan was het nog steeds een hele rare actie van hem.

Jillz schreef op 19-09-2022 om 08:37:

[..]

Dat is echt een hele rare actie. Echt niet dat één van onze siblings zijn/haar verjaardag op het feestje van mijn dochter gaat vieren. Dat doen ze maar mooi op een andere locatie.

Wel hebben wij wel eens gehad dat een neefje en nichtje beide op dezelfde dag hun verjaardag vierde. Zaten we in de ochtend met het hele gezelschap bij neefje en in de middag met nagenoeg hetzelfde gezelschap bij nichtje. Leuk voor neefje en nichtje dat ze allebei in het middelpunt staan op hun eigen feestje. Allebei kaarsjes uitblazen, allebei een keer lang zal ze leven zingen etc.

Het waren toch neem ik aan de ouders van neefje die tegelijk met hun kind de verjaardag vierden? Dus niet sibling met kind van schrijfster. Vind ik nog steeds niet leuk overigens. Ik ben 10 dagen na dochter jarig, maar ze krijgt toch echt haar eigen feestje.

Ken het idd wel van een kennis/vriendin, zelfde vriendengroep, maar wij zijn onderling niet hecht. We komen dus wel op elkaars verjaardag, met die hele groep, maar komen niet bij elkaars kind op de verjaardag. Vorig jaar vierde ze ineens verjaardag van kind tegelijk met die van haar op een zondag middag. Vond ik ook wat gierigs inzitten. Want iedereen nam nu natuurlijk ook een kado voor kind mee. Terwijl veel wrs niet naar kinds verjaardag waren gekomen als die apart was gevierd. 

Battle-Royale schreef op 19-09-2022 om 08:17:

[..]

Blijkbaar vond ze het wel een gierige actie. En dat jij het geen probleem vind om vaak te trakteren geldt niet voor iedereen he? Het is niet dat jij de standaard voor iedereen bent. Maar hoe je het wendt of keert de man is altijd de gierigaard en de lul dus. Duidelijk.

Vent hou toch eens op in elk topic de boel te verdraaien en mensen woorden in de mond te leggen die ze niet schrijven. Dit doe je in elk topic! Open lekker een eigen topic om te zeuren. 

Ik schrijf dat DEZE man een lul is. Waarom leg ik niet meer uit je leert maar eens lezen. Ik schrijf niet dat een man ALTIJD de gierigaard en lul is.

Meesje schreef op 19-09-2022 om 10:33:

[..]

Het waren toch neem ik aan de ouders van neefje die tegelijk met hun kind de verjaardag vierden? 

Klopt.

Wij krijgen standaard ook elk jaar een uitnodiging van een achterneefje zijn verjaardag (gaan we nooit heen) en dan staat er op de uitnodiging ‘mama viert dan ook haar verjaardag’. Tja ik vind dat wel gierig want het is inderdaad gewoon cadeaus ontvangen. Dat is trouwens niet de reden dat we nooit gaan hoor, we hebben de grens getrokken bij verjaardagen van directe neefjes en nichtjes, anders wordt het teveel.

Oh, dan ben ik heel gierig. Tussen verjaardag van kind en mij zit één dag en we vieren het altijd samen. Familie komt van minstens een uur rijden en we waren al gewend verjaardagen op de zaterdag te vieren voor kind geboren werd. Wel is officieel de middag voor hem en de avond voor mij. Maar het loopt wel wat door elkaar heen. Daarnaast heeft kind nog wel eigen feestje met vrienden.

Ik vierde ook altijd mijn verjaardag tegelijk met die van zoon. Dat scheelde onze vrienden en familie die niet dicht bij wonen een lange autorit. En ons een feestje waar we niet zo naar uitkijken. 
Corona was een zegen, en nu vieren we allebei onze verjaardag gewoon niet, alleen samen en met zoon's vriendin. En voor zoon's verjaardag gaan we nog uiteten met zijn vader en 1 van de halfzusjes. 

Ik vierde op een gegeven moment mijn verjaardag samen met mijn zus, want we hadden geen zin om het te vieren voor de familie, maar onze ouder wilde het nog wel vieren, dus het was een compromis.

Ik vind het juist fijn, een 2 in 1 verjaardag, en zie dat niet als gierig, maar als praktisch. Ik heb geen zin om 2 x in een week of binnen een paar weken naar hetzelfde adres te gaan. Voel je niet een gierigaard, hoor. 
Ik denk dat de meeste mensen erg gaan mopperen als ze in een week 2 x naar een verjaardag moeten op hetzelfde adres. 

We kregen van de week het programma voor ons jaarlijkse afdelingsuitje.

Meestal wordt er echt iets leuks gedaan en mede omdat het een paar jaar niet door heeft kunnen gaan verwachtte ik dat zéker nu.
Vaak wordt er een middag voor uitgetrokken en sluiten we af met ergens eten.

Dit jaar is het halverwege de middag verzamelen, worden we verdeeld in groepjes en hebben we 2 uur om opdrachten te doen en gelijk de stad te verkennen. We sluiten daarna af met een hapje en een drankje.

Even belangrijk om te weten: dit jaarlijkse uitje wordt door het werk geregeld/betaald (steeds weer een ander groepje collega's)
We hebben een grote afdeling, ruim 100 man; maar ervaring leert dat (iets meer dan) de helft meegaat

En ja, ik weet dat alles duurder wordt; maar ik vind het een behoorlijk karig programma. Zou zo'n middag nou echt zoveel kosten?

noas_1993 schreef op 21-09-2022 om 13:55:

En ja, ik weet dat alles duurder wordt; maar ik vind het een behoorlijk karig programma. Zou zo'n middag nou echt zoveel kosten?

Als je het zelf regelt niet. Als je het uitbesteedt aan een evenementenorganisatie wel.

Ik snap het niet. Normaal is het een middag, nu is het halverwege de middag? De rest lijkt hetzelfde: activiteit, eten, drankje?

Fiorah schreef op 21-09-2022 om 15:46:

Ik snap het niet. Normaal is het een middag, nu is het halverwege de middag? De rest lijkt hetzelfde: activiteit, eten, drankje?

Ik dacht het zelfde 

noas_1993 schreef op 21-09-2022 om 13:55:

We kregen van de week het programma voor ons jaarlijkse afdelingsuitje.

Meestal wordt er echt iets leuks gedaan en mede omdat het een paar jaar niet door heeft kunnen gaan verwachtte ik dat zéker nu.
Vaak wordt er een middag voor uitgetrokken en sluiten we af met ergens eten.

Dit jaar is het halverwege de middag verzamelen, worden we verdeeld in groepjes en hebben we 2 uur om opdrachten te doen en gelijk de stad te verkennen. We sluiten daarna af met een hapje en een drankje.

Even belangrijk om te weten: dit jaarlijkse uitje wordt door het werk geregeld/betaald (steeds weer een ander groepje collega's)
We hebben een grote afdeling, ruim 100 man; maar ervaring leert dat (iets meer dan) de helft meegaat

Hoezo is dit gierig? Lijkt me juist leuk als je samen met collega's wat kunt gaan ondernemen. Hoeft toch niet over de top luxe te zijn? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.