Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Bankapp zonder advertenties

Vast een non issue voor velen, maar ik ben er eerder voor overgestapt en helaas heeft mijn nieuwe bank dit nu ook.

Vraag: Welke bankieren-app heeft geen advertenties?
En dan bedoel ik dus ook 'is je hypotheek nog up to date?', 'zo stel je alerts in' of 'let op tekenen van phishing'. Ik wil gewoon mijn rekeningen zien, zonder extra boodschappen vanuit de bank. Zijn er nog banken die dat bieden?


Ik heb mijn rekeningen bij Rabobank lopen en zie nooit advertenties of wervende teksten in welke vorm dan ook. 

Mijn app heeft wel een naar-links-schuif-bannertje met wat berichten van de bank boven de rekeningen. Die ik dus nooit lees, want ik zie echt direct meteen mijn rekeningen. 
Maar ik denk dus dat je niet bij de ASN bank wil. 

Peaches

Peaches

17-11-2024 om 22:54 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 17-11-2024 om 22:28:

Mijn app heeft wel een naar-links-schuif-bannertje met wat berichten van de bank boven de rekeningen. Die ik dus nooit lees, want ik zie echt direct meteen mijn rekeningen.
Maar ik denk dus dat je niet bij de ASN bank wil.

Nee, daar zit ik nu. En die zijn inderdaad ook begonnen.

Peaches

Peaches

17-11-2024 om 22:55 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 17-11-2024 om 22:21:

Ik heb mijn rekeningen bij Rabobank lopen en zie nooit advertenties of wervende teksten in welke vorm dan ook.

Dus ook niet van hun eigen producten? Geen serviceberichten? Gewoon helemaal niks?

Ik geloof dat ik misschien wel eens een popupje voor een phishing alert heb gezien, maar verder doet de Triodos app dat volgens mij niet. Ik zal er eens beter op letten. 

ik heb ing en heb weleens een aanbieding gehad van ing zelf maar dat uitgezet en nu heb ik dat (tot nu toe) niet meer

Volgens mij heeft SNS ook geen advertenties,

Schommelstoel schreef op 17-11-2024 om 22:21:

Ik heb mijn rekeningen bij Rabobank lopen en zie nooit advertenties of wervende teksten in welke vorm dan ook.

Hier hetzelfde. Ik zie gewoon mijn rekeningen en dat was het. Heb nog nooit een advertentie ofzo gezien in de app.

Hier Rabobank en ING. Rabobank geen berichtje, ING wel, maar kan nog steeds m'n rekeningen meteen zien. Ik vind het niet per se storend.

Communicatie in de app is de enige manier waarop het voor klanten duidelijk is dat het bericht echt van de bank is  en geen phishing bericht. Dat is de reden dat een bank regelmatig een bericht in de app plaatst.
Vermoedelijk doen veel banken dit.

Strikt genomen maken ze je attent op eigen diensten die hun winst hoger moeten maken en verlies kleiner. Daar hebben ze natuurlijk het recht toe op hun eigen site. Naar taken waar je echt voor komt moet je zoeken. Zo heb je een zoekmachine van een ander bedrijf nodig om te weten te komen hoe je je limiet kan verhogen. Zodat ook die zijn voordeel ermee kan doen want die kan gevolgtrekkingen maken uit je zoekopdracht.

Ik kijk gemiddeld vier keer per jaar op mijn rekening (op mijn laptop), meestal om te checken of er niets raars gebeurt en ik nog tijdig in kan grijpen. Maar verder ben ik volledig ongeïnteresseerd in mijn rekening courant.

Dus bankapps hebben niet mijn natuurlijke interesse.

Peaches schreef op 17-11-2024 om 22:55:

[..]

Dus ook niet van hun eigen producten? Geen serviceberichten? Gewoon helemaal niks?

Helemaal niks. 

Heel soms ontvang je een servicebericht in een soort inbox, maar dat is hooguit een paar keer per jaar en in de categorie: 'uw rente wijzigt per xx' of 'uw financieel jaaroverzicht staat klaar'. 

SombraOnline schreef op 18-11-2024 om 00:19:

Hier Rabobank en ING. Rabobank geen berichtje, ING wel, maar kan nog steeds m'n rekeningen meteen zien. Ik vind het niet per se storend.

Hier ook zo en ik acroll er in 1 seconde overheen, het is niet zo dat ik er daardoor heel veel langere over doe om op mijn rekening te kijken die paar keer per week dat ik dat doe.

ABN AMRO heeft voor dat soort mededelingen een mailbox. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een ander bericht heb gekregen dan de rekeninginfo.

Loezzie schreef op 18-11-2024 om 06:36:

Communicatie in de app is de enige manier waarop het voor klanten duidelijk is dat het bericht echt van de bank is en geen phishing bericht. Dat is de reden dat een bank regelmatig een bericht in de app plaatst.
Vermoedelijk doen veel banken dit.

Ze zijn zelfs wettelijk verplicht je te waarschuwen voor gevaren dus berichten over phishing etc zul je altijd krijgen. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.