Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

MRI

MRI

12-05-2022 om 16:20

Drietje schreef op 12-05-2022 om 16:07:

Ik zou zeggen: geef het een momentje en denk er eens over na. Lees eens een stukje terug. Post na post proberen verschillende mensen hier aan te geven dat ze zich in een hoek gedrukt voelen, onheus bejegend voelen, beledigd voelen en zelfs geschoffeerd voelen door de manier waarop ze hier worden weggezet. Ik probeer uit te leggen waarom dat zo is. Het zou je sieren als je hier eens bij stil staat, want mensen geven dat niet zomaar telkens weer aan. Maar je hoeft natuurlijk niet naar kritiek te luisteren. Dat doet JD ook niet, die komt gewoon weer met VI op de buis.

Maar door welke beledigingen van mijn kant dan? Dat heb ik al drie vier keer gevraagd maar krijg er geen antwoord op anders dan dingen die niet door mij gezegd zijn. Ik geef alleen mijn mening en die zie je in mijn vorige post aan jou: 

Onderdeel seksistisch systeem als je denkt dat dit lachen om verkrachting alleen maar een incident is: ja dat vind ik. Nazaten Pim Fortuyn: nee, heb ik niet gezegd. Racistisch zijn: niet gezegd door mij, alleen vergelijking met de systematiek van racisme, dat is heel iets anders.
Sympathiseren met hooligans: niet gezegd, maar wel: VI is een voetbalprogramma, Fside hoort bij een voetbalclub, VI lacht over verkrachting, FSide bedreigt vrouwelijke burgemeester met de dood, het lijkt me niet vreemd dat er een verband is tussen een (goed een deel dan) van de achterban van VI en mensen die in de Fside zitten. Is toch niet raar gedacht. Ik zeg echt niet dat als je VI leuk vind (vond ik ook op een gegeven moment) dat je de burgemeester bedreigt.

Dit is simpelweg mijn mening en daar kom ik steeds voor uit. Ik beledig imho niemand, althans dat wil ik zeker niet. Er worden mij ook uitspraken toegedicht die ik helemaal niet doe, ik ben dan niet beledigd maar probeer terug te gaan naar de inhoud. 
of voelen mensen zich beledigd door wat ik hierboven in het cursief zeg? Waarom dan? Dat ik vind dat seksisme systemisch is net als racisme? Dat is toch gewoon een mening? Je kan zeggen 'nee dat vind ik niet' en dan kunnen we verder discussieren. Ik begrijp geloof ik iets niet. 

Drietje schreef op 12-05-2022 om 15:52:

Het is een bekend systeem hier op het forum.

1 Er zijn mensen die JD normaal wel leuk vinden of graag naar zijn programma keken, maar de opmerking over de kaars niet oké vinden.
2 Er zijn mensen die zijn opmerking over de kaars niet serieus namen.
3 Er zijn mensen die de opmerking van JD echt niet vinden kunnen, maar het niet nodig vinden dat het programma daarom van de buis verdwijnt of dat de man nergens meer aan de bak komt.
4 Er zijn mensen die JD zelf niet te pruimen vinden, de uitspraak over de kaars walgelijk vinden, maar het oké vinden dat er een groep mensen is die er wel graag naar kijkt.

En hoe worden al deze mensen met de meningen hierboven geframet? Dat zij onderdeel zijn van een seksistisch systeem, nazaten zijn van Pim Fortuin, racistisch zijn en sympatiseren met de hooligans die Femke Halsema bedreigen.

En dan nog denken dat je het morele gelijk aan jouw kant hebt en dat de rest het alleen nog niet zo goed 'begrijpt'.

Echt hoor, sommige mensen zijn zo overtuigd van hun morele superieuriteit dat ze niet in de gaten hebben dat wat zij doen net zo beledigend kan worden ervaren als de opmerkingen van JD. Die is namelijk net zo overtuigd van zijn eigen superieuriteit. Twee kanten van dezelfde medaille.

Met zo'n quasi helicopterview verhef je zelf even goed boven de meute natuurlijk, dat is niet minder superieur  dan pittig stellingnemen.

Of je JD nu ziet als wokeslachtoffer of de ultieme personificatie van geinstutionaliseerde vrouwenhaat, in beide gevallen lijkt het me te veel eer. Ik zie dat programma zelf nooit, maar om  die JD kun je dan toch niet heen omdat hij telkens weer in het spotlicht staat als hij weer eens provoceert. En progressief Nederland hapt/trapt er telkens weer in en bereikt precies het tegenovergestelde. Want volgende week zit hij er gewoon weer , populistisch Nederland kraait victorie en hop, op naar de volgende rel.

MRI

MRI

12-05-2022 om 16:32

kenfan schreef op 12-05-2022 om 16:28:

[..]

Of je JD nu ziet als wokeslachtoffer of de ultieme personificatie van geinstutionaliseerde vrouwenhaat, in beide gevallen lijkt het me te veel eer. Ik zie dat programma zelf nooit, maar om die JD kun je dan toch niet heen omdat hij telkens weer in het spotlicht staat als hij weer eens provoceert. En progressief Nederland hapt/trapt er telkens weer in en bereikt precies het tegenovergestelde. Want volgende week zit hij er gewoon weer , populistisch Nederland kraait victorie en hop, op naar de volgende rel.

Ja dat is ook wel weer waar. Wat stel jij dan voor? Het maar laten gaan? Want ik denk dan weer 'ja maar veel meisjes en vrouwen hebben last van seksisme' Niet per se van JD want die doet ook maar wat natuurlijk

Ik ben niet alleen humorloos, maar ik ben ook gewoon naïef. Ik dacht echt dat de gemiddelde Nederlander nu zei: "En nu is het genoeg geweest met het seksisme en die vrouwenhaat!". Ik dacht echt even dat het klaar was en dat we het in Nederland nu eindelijk met elkaar eens waren dat het zo niet langer kon. En dan blijken een heleboel mensen, vrouwen zelfs, gewoon nog steeds aan zijn kant te staan. Dat verbijstert me en het doet fysiek pijn om te beseffen dat we waarschijnlijk nog heel lang zullen moeten leven in een wereld waarin vrouwenhaat en seksisme de norm zijn.
Dus ik kan me beter buiten deze discussie houden, want wat heb ik eraan en wat hebben de JD-fans eraan? We leven gewoon in verschillende werelden.

MRI

MRI

12-05-2022 om 16:41

Athan schreef op 12-05-2022 om 16:33:

Ik ben niet alleen humorloos, maar ik ben ook gewoon naïef. Ik dacht echt dat de gemiddelde Nederlander nu zei: "En nu is het genoeg geweest met het seksisme en die vrouwenhaat!". Ik dacht echt even dat het klaar was en dat we het in Nederland nu eindelijk met elkaar eens waren dat het zo niet langer kon. En dan blijken een heleboel mensen, vrouwen zelfs, gewoon nog steeds aan zijn kant te staan. Dat verbijstert me en het doet fysiek pijn om te beseffen dat we waarschijnlijk nog heel lang zullen moeten leven in een wereld waarin vrouwenhaat en seksisme de norm zijn.
Dus ik kan me beter buiten deze discussie houden, want wat heb ik eraan en wat hebben de JD-fans eraan? We leven gewoon in verschillende werelden.

jij verwoordt in emotie wat ik probeerde met inhoudelijke argumenten te doen. Ik ben niet eens een JD-hater, ik vond het soms wel grappig en waardeer het dat hij bij optredens zijn gage naar een goed doel liet overmaken. Ik vind hem wel seksistisch en ik vind ook, met jou dat het wel eens over mag zijn daarmee.  Ook mij doet het fysiek pijn (door zelf ervaren misbruik en verkrachting en alles eromheen) maar vooral emotioneel om alle meisjes en vrouwen die het nog gaan meemaken. 

Drietje schreef op 12-05-2022 om 16:07:

Ik zou zeggen: geef het een momentje en denk er eens over na. Lees eens een stukje terug. Post na post proberen verschillende mensen hier aan te geven dat ze zich in een hoek gedrukt voelen, onheus bejegend voelen, beledigd voelen en zelfs geschoffeerd voelen door de manier waarop ze hier worden weggezet. Ik probeer uit te leggen waarom dat zo is. Het zou je sieren als je hier eens bij stil staat, want mensen geven dat niet zomaar telkens weer aan. Maar je hoeft natuurlijk niet naar kritiek te luisteren. Dat doet JD ook niet, die komt gewoon weer met VI op de buis.

Goed gesproken vind ik.

(Mag ik je even een offtopic vraag stellen? Sta ik bij jou onder de negeerknop?)

Fleurtje_5 schreef op 12-05-2022 om 19:05:

[..]

Goed gesproken vind ik.

(Mag ik je even een offtopic vraag stellen? Sta ik bij jou onder de negeerknop?)

Als je jezelf als niet-loepbaar instelt kun je niemand anders loepen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

12-05-2022 om 19:34

Fleurtje_5 schreef op 12-05-2022 om 19:05:

[..]

Goed gesproken vind ik.

Ja, dat klopt. Ik had niet zo'n zin om al jouw lange epistels over corona te lezen. Niks persoonlijks verder. 

redbulletje schreef op 12-05-2022 om 19:22:

[..]

Als je jezelf als niet-loepbaar instelt kun je niemand anders loepen.

Dank voor je antwoord.

Ik ben niet ingesteld op niet-loepbaar. En ik heb ook niemand onder de negeerknop. Dat vind ik best pijnlijk.

Drietje schreef op 12-05-2022 om 19:34:

[..]

Ja, dat klopt. Ik had niet zo'n zin om al jouw lange epistels over corona te lezen. Niks persoonlijks verder.

Dit is het topic over Johan D. Ik schrijf al heel lang niet meer op corona.

Je zult op bovenstaand bericht vast veel likes ontvangen.

Vind het alleen erg pijnlijk om te merken dat je mij bedoelde toen je iemand op dit topic adviseerde om mensen te negeren.

https://www.viafora.nl/forum/financien-en-recht/aangifte-tegen-johan-derksen/?post=7429745#7429745

De kogel is door de kerk. Talpa is met een verklaring gekomen dat VI Vandaag vanaf maandag weer op tv komt 

Ik snap die verklaring niet zo goed. De directeur zegt: "Wij hebben hem duidelijk gemaakt dat wij hem niet gecanceld hebben, maar dat we wel glashelder stelling namen tegen de manier waarop hij zijn punt duidelijk wilde maken, en hoe daar vervolgens op gereageerd werd en met het onderwerp is omgegaan" 

Ik heb echt totaal niet het idee dat zij glashelder stelling hebben genomen. Hij moest zijn excuses aanbieden, dat deed hij niet, daar gaven zij geen consequenties aan, laten hem op tv, Derksen stapt zélf op, en mag 2 weken later alsnog, zonder door het stof te gaan, weer vrolijk verschijnen.

MRI

MRI

13-05-2022 om 11:17

CharlieB schreef op 13-05-2022 om 11:12:

Ik snap die verklaring niet zo goed. De directeur zegt: "Wij hebben hem duidelijk gemaakt dat wij hem niet gecanceld hebben, maar dat we wel glashelder stelling namen tegen de manier waarop hij zijn punt duidelijk wilde maken, en hoe daar vervolgens op gereageerd werd en met het onderwerp is omgegaan"

Ik heb echt totaal niet het idee dat zij glashelder stelling hebben genomen. Hij moest zijn excuses aanbieden, dat deed hij niet, daar gaven zij geen consequenties aan, laten hem op tv, Derksen stapt zélf op, en mag 2 weken later alsnog, zonder door het stof te gaan, weer vrolijk verschijnen.

Precies, hoe namen ze dan stelling? slappe hap. Voor mij hoeft hij niet weg hoor, maar al die mensen die grappen over verkrachting  ineens abject vinden omdat de publieke opinie even tegen is om vervolgens weer op dezelfde voet door te gaan: dit voedt alleen maar het idee dat je er wel mee weg komt. Begint erg op de politiek te lijken

Als het aan Talpa had gelegen dan was het programma gewoon door gegaan en was het nooit van de buis verdwenen. Het was Johan zelf die de stekker eruit trok en is nu op zijn besluit terug gekomen.

MRI schreef op 13-05-2022 om 11:17:

[..]

Precies, hoe namen ze dan stelling? slappe hap. Voor mij hoeft hij niet weg hoor, maar al die mensen die grappen over verkrachting ineens abject vinden omdat de publieke opinie even tegen is om vervolgens weer op dezelfde voet door te gaan: dit voedt alleen maar het idee dat je er wel mee weg komt. Begint erg op de politiek te lijken

Ach, volgens mij had Talpa helemaal niet geprobeerd om excuses af te dwingen als de schandalen van The Voice en Johnny de Mol er niet waren geweest. Die zogenaamde stellingname was uitsluitend voor de bühne. (En slecht voor de kassa.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.