Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
MRI
12-05-2022 om 15:15
watertoren schreef op 12-05-2022 om 15:10:
Ik snap werkelijk niet wat de bedreigingen van Femke Halsema met Johan Derksen te maken heeft. Alsof het allemaal hetzelfde volk is die achter Johan Derksen staan. Beetje dom om mensen over 1 kam te scheren. Fans van Johan Derksen vind je in alle lagen van de bevolking!
Ja laten we gaan schelden, dat schiet op. Ik vind het dan weer erg kortzichtig als mensen de de systematiek en de vrouwenhaat niet kunnen zien.
Luister de podcast: zij wordt gepakt op haar seksualiteit, ze is een hoer ze moet verkracht en vermoord worden. De overeenkomst met lachen over verkrachting is vrouwenhaat.
Niet iedereen die JD leuk vindt, is een vrouwenhater, maar ze houden vrouwenhaat wel in stand door grapjes erover te bagatelliseren imho en doordat als je er iets over zegt je weggezet wordt als woke en cancelcultuur.
en nou kap ik er ff mee want ik ben ziek.
MRI
12-05-2022 om 15:18
vertelsel schreef op 12-05-2022 om 15:13:
[..]
En ik zie een discussie waarin met oneigenlijke argumenten vanalles gesuggereerd wordt om mensen in een hoek te zetten, en daar doe jij aan mee. Deze manier van communiceren is vervelend en contraproductief.
dat kan maar ik vind mijn argumenten valide en sta er achter.
Maar er is een groot stuk metacommunicatie dat is waar. laten we daar mee stoppen.
vertelsel
12-05-2022 om 15:18
MRI schreef op 12-05-2022 om 15:10:
[..]
Maar nu doe je het zelf hoor: ik heb nooit gezegd dat als je JD een leuke man vindt, je verkrachting goedkeurt.
Maar ik zeg wel dat ik denk dat de fside van Ajax er niet zoveel problemen mee heeft, blijkens ook de podcast die ik boven al aan haalde
https://www.nporadio1.nl/nieuws/podcast/76d4bf94-7440-4594-be49-7deac6b9ad61/podcast-de-dag-femke-halsema-mikpunt-van-bier-en-drek
Nu doe je het weer. Ik heb nergens gezegd dat jij dat gezegd hebt. Ik zei: en jij niet alleen. Daarna kwam ik met voorbeelden die ik in deze discussie langs heb zien komen. Door uit berichten halve citaten te halen, suggereer je dingen die niet waar zijn.
vertelsel
12-05-2022 om 15:23
MRI schreef op 12-05-2022 om 15:18:
[..]
dat kan maar ik vind mijn argumenten valide en sta er achter.
Maar er is een groot stuk metacommunicatie dat is waar. laten we daar mee stoppen.
Dat laatste liever niet. Drogredeneren is een manier van communiceren die ik heel vervelend vind en dat agendeer ik graag. Je creeert daarmee namelijk, bewust of onbewust, een beeld dat niet klopt.
Moxxie
12-05-2022 om 15:23
MRI schreef op 12-05-2022 om 15:15:
[..]
Ja laten we gaan schelden, dat schiet op. Ik vind het dan weer erg kortzichtig als mensen de de systematiek en de vrouwenhaat niet kunnen zien.
Luister de podcast: zij wordt gepakt op haar seksualiteit, ze is een hoer ze moet verkracht en vermoord worden. De overeenkomst met lachen over verkrachting is vrouwenhaat.
Niet iedereen die JD leuk vindt, is een vrouwenhater, maar ze houden vrouwenhaat wel in stand door grapjes erover te bagatelliseren imho en doordat als je er iets over zegt je weggezet wordt als woke en cancelcultuur.
en nou kap ik er ff mee want ik ben ziek.
Het spijt me, maar dit vind ik ook weer een suggestieve opmerking naar Watertoren. Waarom vind jij dat zij naar die podcast moet luisteren? Kan ze daar nog iets van opsteken?
Ze heeft al vaak genoeg aangegeven dat ze vindt dat je niet om verkrachting moet lachen en dat ze zelf slachtoffer van misbruik is.
MRI
12-05-2022 om 15:32
vertelsel schreef op 12-05-2022 om 15:13:
[..]Precies wat je hier in de laatste zin die ik gequote heb doet. Mensen in een hoek zetten met oneigenlijke argumenten. En jij niet alleen. Er worden hier halve zinnen geciteerd en daaraan wordt een conclusie gehangen. Er wordt vanalles gesuggereerd: als je JD een leuke man vindt, dan keur je deze grap en dus verkrachting goed. Met drogredeneren kun je wellicht een discussie winnen voor je gevoel, maar gelijk heb je niet. En als je oneigenlijke argumenten gebruikt in een discussie, moet je niet mopperen over metacommunicatie.
En ik zie een discussie waarin met oneigenlijke argumenten vanalles gesuggereerd wordt om mensen in een hoek te zetten, en daar doe jij aan mee. Deze manier van communiceren is vervelend en contraproductief.
Ja dat jij er 'en jij niet alleen' bij zet betekent natuurlijk niet dat ik mijn eigen opstelling die je duidelijk aanvalt (en dat mag) niet mag verdedigen.
ik vind mijn argumenten niet oneigenlijk: ik vraag waar de beledigingen van JD-adepten dan uit bestaan, daar krijg ik geen antwoord op, ik zeg dat ik een systeem zie dat onderhouden wordt door seksisme te bagatelliseren, daar krijg ik geen reactie op en ik zeg dat ik een link zie tussen voetbalhooligans die een vrouwelijke burgemeester bedreigen en een voetbalprogramma waarin gelachen wordt om verkrachting. Daar krijg ik tevens geen inhoudelijke reactie op.
Dat zijn allemaal inhoudelijke argumenten maar een aantal mensen gaat alleen maar in op de (meta)communicatie. Hard roepen dat het oneigenlijk is en drogredeneringen maar geen inhoudelijke reactie geven op zaken die wel degelijk inhoudelijk zijn en waar je met alle recht en reden van mening over kunt verschillen: tja.
MRI
12-05-2022 om 15:34
Moxxie schreef op 12-05-2022 om 15:23:
[..]
Het spijt me, maar dit vind ik ook weer een suggestieve opmerking naar Watertoren. Waarom vind jij dat zij naar die podcast moet luisteren? Kan ze daar nog iets van opsteken?
Ze heeft al vaak genoeg aangegeven dat ze vindt dat je niet om verkrachting moet lachen en dat ze zelf slachtoffer van misbruik is.
omdat ze zegt dat ze niet ziet wat het met elkaar te maken heeft.
watertoren
12-05-2022 om 15:41
MRI schreef op 12-05-2022 om 15:34:
[..]
omdat ze zegt dat ze niet ziet wat het met elkaar te maken heeft.
Nou, ik ben fan van JD en wil niet over 1 kam geschoren worden met voelbalhooligans.
vertelsel
12-05-2022 om 15:48
MRI schreef op 12-05-2022 om 15:32:
[..]
Ja dat jij er 'en jij niet alleen' bij zet betekent natuurlijk niet dat ik mijn eigen opstelling die je duidelijk aanvalt (en dat mag) niet mag verdedigen.
ik vind mijn argumenten niet oneigenlijk: ik vraag waar de beledigingen van JD-adepten dan uit bestaan, daar krijg ik geen antwoord op, ik zeg dat ik een systeem zie dat onderhouden wordt door seksisme te bagatelliseren, daar krijg ik geen reactie op en ik zeg dat ik een link zie tussen voetbalhooligans die een vrouwelijke burgemeester bedreigen en een voetbalprogramma waarin gelachen wordt om verkrachting. Daar krijg ik tevens geen inhoudelijke reactie op.
Dat zijn allemaal inhoudelijke argumenten maar een aantal mensen gaat alleen maar in op de (meta)communicatie. Hard roepen dat het oneigenlijk is en drogredeneringen maar geen inhoudelijke reactie geven op zaken die wel degelijk inhoudelijk zijn en waar je met alle recht en reden van mening over kunt verschillen: tja.
Ik heb erover gezegd wat ik wilde zeggen, doe ermee wat je wil.
Oh, en ik val je opstelling niet aan, daar ben ik het grotendeels mee eens. Ik val je manier van discussieren aan.
QuizzicalOpossum53
12-05-2022 om 15:52
Het is een bekend systeem hier op het forum.
1 Er zijn mensen die JD normaal wel leuk vinden of graag naar zijn programma keken, maar de opmerking over de kaars niet oké vinden.
2 Er zijn mensen die zijn opmerking over de kaars niet serieus namen.
3 Er zijn mensen die de opmerking van JD echt niet vinden kunnen, maar het niet nodig vinden dat het programma daarom van de buis verdwijnt of dat de man nergens meer aan de bak komt.
4 Er zijn mensen die JD zelf niet te pruimen vinden, de uitspraak over de kaars walgelijk vinden, maar het oké vinden dat er een groep mensen is die er wel graag naar kijkt.
En hoe worden al deze mensen met de meningen hierboven geframet? Dat zij onderdeel zijn van een seksistisch systeem, nazaten zijn van Pim Fortuin, racistisch zijn en sympatiseren met de hooligans die Femke Halsema bedreigen.
En dan nog denken dat je het morele gelijk aan jouw kant hebt en dat de rest het alleen nog niet zo goed 'begrijpt'.
Echt hoor, sommige mensen zijn zo overtuigd van hun morele superieuriteit dat ze niet in de gaten hebben dat wat zij doen net zo beledigend kan worden ervaren als de opmerkingen van JD. Die is namelijk net zo overtuigd van zijn eigen superieuriteit. Twee kanten van dezelfde medaille.
MRI
12-05-2022 om 15:53
vertelsel schreef op 12-05-2022 om 15:48:
[..]
Ik heb erover gezegd wat ik wilde zeggen, doe ermee wat je wil.
Oh, en ik val je opstelling niet aan, daar ben ik het grotendeels mee eens. Ik val je manier van discussieren aan.
ja maar niet ingaan op de inhoudelijke argumenten die ik wel degelijk geef, maar in plaats daarvan alleen metacommunicatief de manier van discusieren aanvallen is op zich geen misse retorische valkuil waar ik dan weer geen zin in heb. Doe ermee wat je wilt.
LostJellyfish83
12-05-2022 om 15:56
Drietje schreef op 12-05-2022 om 15:52:
1 Er zijn mensen die JD normaal wel leuk vinden of graag naar zijn programma keken, maar de opmerking over de kaars niet oké vinden.
3 Er zijn mensen die de opmerking van JD echt niet vinden kunnen, maar het niet nodig vinden dat het programma daarom van de buis verdwijnt of dat de man nergens meer aan de bak komt.
4 Er zijn mensen die JD zelf niet te pruimen vinden, de uitspraak over de kaars walgelijk vinden, maar het oké vinden dat er een groep mensen is die er wel graag naar kijkt.
En hoe worden al deze mensen met de meningen hierboven geframet? Dat zij onderdeel zijn van een seksistisch systeem, nazaten zijn van Pim Fortuin, racistisch zijn en sympatiseren met de hooligans die Femke Halsema bedreigen.
En dan nog denken dat je het morele gelijk aan jouw kant hebt en dat de rest het alleen nog niet zo goed 'begrijpt'.
Echt hoor, sommige mensen zijn zo overtuigd van hun morele superieuriteit dat ze niet in de gaten hebben dat wat zij doen net zo beledigend kan worden ervaren als de opmerkingen van JD. Die is namelijk net zo overtuigd van zijn eigen superieuriteit. Twee kanten van dezelfde medaille.
Dit is wat ik wilde zeggen, maar ik heb daar de juiste woorden niet voor. Als je je zo opstelt ben je geen haar beter dan JD.
Moxxie
12-05-2022 om 15:59
Je hebt helemaal gelijk en het ergste is dat er heel veel forummers zijn die dit klakkeloos volgen. Immers, degene die het hardst fulmineert tegen seksisme, Derksen en VI zal wel gelijk hebben.
MRI
12-05-2022 om 16:00
jaja dit is anders ook een fraai staaltje framen en uit zijn verband trekken hoor: Onderdeel seksistisch systeem als je denkt dat dit lachen om verkrachting alleen maar een incident is: ja dat vind ik. Nazaten Pim Fortuyn: nee, heb ik niet gezegd. Racistisch zijn: niet gezegd door mij, alleen vergelijking met de systematiek van racisme, dat is heel iets anders.
Sympathiseren met hooligans: niet gezegd, maar wel: VI is een voetbalprogramma, Fside hoort bij een voetbalclub, VI lacht over verkrachting, FSide bedreigt vrouwelijke burgemeester met de dood, het lijkt me niet vreemd dat er een verband is tussen een (goed een deel dan) van de achterban van VI en mensen die in de Fside zitten. Is toch niet raar gedacht. Ik zeg echt niet dat als je VI leuk vind (vond ik ook op een gegeven moment) dat je de burgemeester bedreigt.
en dan nog denken dat je het morele gelijk aan jouw kant hebt en dat de rest het alleen nog niet zo goed 'begrijpt'.
Je schuift hier van alles in mijn schoenen maar zou dat niet projectie kunnen zijn? Ik ben totaal niet superieur, ik blijf gewoon bij mijn mening. Dat mag jij ook doen. En dat doe je ook. Mag hoor.
QuizzicalOpossum53
12-05-2022 om 16:07
Ik zou zeggen: geef het een momentje en denk er eens over na. Lees eens een stukje terug. Post na post proberen verschillende mensen hier aan te geven dat ze zich in een hoek gedrukt voelen, onheus bejegend voelen, beledigd voelen en zelfs geschoffeerd voelen door de manier waarop ze hier worden weggezet. Ik probeer uit te leggen waarom dat zo is. Het zou je sieren als je hier eens bij stil staat, want mensen geven dat niet zomaar telkens weer aan. Maar je hoeft natuurlijk niet naar kritiek te luisteren. Dat doet JD ook niet, die komt gewoon weer met VI op de buis.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.