Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Moxxie
12-05-2022 om 14:02
MRI schreef op 12-05-2022 om 13:46:
[..]
Maar waar bestaat dat zogenaamde afzeiken dan uit? Bij mijn weten zeggen dat je het abject vind dat er een cultuur van seksisme en lachen om verkrachting is. En ook een vorm van humor die blijkbaar een grote groep van de Nederlandse kijkers apprecieert. En dat die groep niet mijn vibe is.
Verschilt niet van mensen onmiddellijk tot woke en cancelcultuur bestempelen als ze zich tegen de cultuur waarin dit soort 'humor' gedijt uitspreken.
Als ik het goed begrijp vindt Mug dat kijkers beledigd en afgezeken worden en jij vindt van niet.
Het enige waar ik op reageer is dat jij hiervan maakt dat je 'dus om verkrachting mag lachen en er niks van mag zeggen'. Dat is toch iets heel anders? Of zie ik dat nu zo verkeerd?
MRI
12-05-2022 om 14:23
Moxxie schreef op 12-05-2022 om 14:02:
[..]
Als ik het goed begrijp vindt Mug dat kijkers beledigd en afgezeken worden en jij vindt van niet.
ja daarom vraag ik ook: waaruit bestaat dat afzeiken dan?
En mensen met een beargumenteerde mening over lachen over verkrachting onmiddellijk wegzetten als 'woke en cancelcultuur' om ze zo zonder argumenten kalt te stellen, is dat niet afzeiken?
MRI
12-05-2022 om 14:37
Overigens dit: https://www.nporadio1.nl/nieuws/podcast/76d4bf94-7440-4594-be49-7deac6b9ad61/podcast-de-dag-femke-halsema-mikpunt-van-bier-en-drek
Hierin toont zich de fine fleur van de natie: ze wordt bedreigd en voor 'hoer' uitgescholden door de f-side van Ajax. Ze zegt in de podcast nog nooit zoveel haat en doods en verkrachtingsbedreigingen te hebben gehad. Een verslaggever die al jaren meedraait en geinterviewd wordt zegt een directe correlatie te zien met het feit dat ze een vrouw is.
Ik vermoed dat deze mensen JD geweldig vinden en hem op handen dragen.
En natuurlijk zijn er ook mensen die seksisme blijven steunen omdat ze het probleem niet zo zien. Die JD grappig vinden ondanks wat zij als een beetje leuke botte mannenhumor zien.
Dat mogen zij zo zien. Ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat zij met hun zogenaamde genuanceerdheid een vrouwonvriendelijke systematiek in stand houden.
En dan kan je zeggen 'ja je moet de wijste zijn'. Maar hoelang moeten mensen die tegen seksisme zijn de wijste zijn? Ik bedoel, ik ben meer dan veertig jaar de wijste geweest en het wordt alleen maar erger.
Moxxie
12-05-2022 om 14:41
MRI schreef op 12-05-2022 om 14:23:
[..]
ja daarom vraag ik ook: waaruit bestaat dat afzeiken dan?
En mensen met een beargumenteerde mening over lachen over verkrachting onmiddellijk wegzetten als 'woke en cancelcultuur' om ze zo zonder argumenten kalt te stellen, is dat niet afzeiken?
Jazeker, dat vind ik ook een vorm van afzeiken, absoluut. Laten we het even in het midden houden of de kijkers beledigd en afgezeken worden of niet want dat was mijn punt helemaal niet.
Jij bent het er niet mee eens en reageert op Mug door te zeggen "Jaja dus zij mogen vrouwen afzeiken door te lachen over verkrachting maar als je er iets van zegt heb jij het gedaan. Tuurlijk joh."
Daarmee suggereer je dus dat Mug geen enkel probleem heeft met de beruchte grap en hem verdedigt. En dat is niet zo.
MRI
12-05-2022 om 14:45
Moxxie schreef op 12-05-2022 om 14:41:
[..]
Daarmee suggereer je dus dat Mug geen enkel probleem heeft met de beruchte grap en hem verdedigt. En dat is niet zo.
Okay maar waar bestaat het afzeiken dan uit?
Moxxie
12-05-2022 om 14:49
MRI schreef op 12-05-2022 om 14:45:
[..]
Okay maar waar bestaat het afzeiken dan uit?
Die vraag zal Mug moeten beantwoorden.
MRI
12-05-2022 om 14:51
Moxxie schreef op 12-05-2022 om 14:49:
[..]
Die vraag zal Mug moeten beantwoorden.
maar dan is het toch alleen maar een metacommunicatief (is dat niet verboden op het forum?) gebeuren?
kenfan
12-05-2022 om 14:56
Moxxie schreef op 12-05-2022 om 13:27:
[..]
Daar gaan we weer. Een beetje nuance en het wordt meteen uit zijn verband getrokken.
- Mug zegt niet dat je vrouwen mag afzeiken en lachen om verkrachting
- Mug zegt ook niet dat je daar niks van mag zeggen
- Mug zegt ook niet dat jij het verkeerd doet als je er wel iets van zegt
Het enige dat ze zegt is dat het niet nodig is om de kijkers continu te beledigen en af te zeiken. Dat moet je niet verdraaien.
Ik snap wat je bedoelt, en dat is misschien inderdaad niet zo chic om op de deplorables toer te gaan. Gelukkig ben ik geen politicus en hoef ik geen presidentsverkiezingen te winnen, ik kan gewoon mijn ongezouten mening geven.
Waarom zou je je door dit onbenullige borrelpraat waar de onderbuik van Nederland de erfgenamen van het gedachtengoed van Pim Fortuyn dubbel om ligt laten kwetsen? Derksen dist een vulgaire anekdote op uit zijn dronkemansverleden op,dikt ie wat aan, meer is het in mijn ogen niet als hij de kaars tussen de dijen van een benevelde ONS heeft gezet. Derksen heeft wellicht na Turks Fruit van Wolkers nooit meer een boek gelezen, dat ie meent dat het in de tijdsgeest paste.
Moxxie
12-05-2022 om 15:01
MRI schreef op 12-05-2022 om 14:51:
[..]
maar dan is het toch alleen maar een metacommunicatief (is dat niet verboden op het forum?) gebeuren?
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt, sorry.
vertelsel
12-05-2022 om 15:01
MRI schreef op 12-05-2022 om 14:37:
Overigens dit: https://www.nporadio1.nl/nieuws/podcast/76d4bf94-7440-4594-be49-7deac6b9ad61/podcast-de-dag-femke-halsema-mikpunt-van-bier-en-drek
Hierin toont zich de fine fleur van de natie: ze wordt bedreigd en voor 'hoer' uitgescholden door de f-side van Ajax. Ze zegt in de podcast nog nooit zoveel haat en doods en verkrachtingsbedreigingen te hebben gehad. Een verslaggever die al jaren meedraait en geinterviewd wordt zegt een directe correlatie te zien met het feit dat ze een vrouw is.
Ik vermoed dat deze mensen JD geweldig vinden en hem op handen dragen.
Precies wat je hier in de laatste zin die ik gequote heb doet. Mensen in een hoek zetten met oneigenlijke argumenten. En jij niet alleen. Er worden hier halve zinnen geciteerd en daaraan wordt een conclusie gehangen. Er wordt vanalles gesuggereerd: als je JD een leuke man vindt, dan keur je deze grap en dus verkrachting goed. Met drogredeneren kun je wellicht een discussie winnen voor je gevoel, maar gelijk heb je niet. En als je oneigenlijke argumenten gebruikt in een discussie, moet je niet mopperen over metacommunicatie.
Overigens vond ik JD al vervelend toen hij nog heel wat kilo's zwaarder was, hij mag van mij heerlijk met pensioen, dat even voor de duidelijkheid. Maar ik ben de norm niet, een ander mag gewoon iets anders vinden.
MRI
12-05-2022 om 15:05
kenfan schreef op 12-05-2022 om 14:56:
[..]
Waarom zou je je door dit onbenullige borrelpraat waar
de onderbuik van Nederlandde erfgenamen van het gedachtengoed van Pim Fortuyn dubbel om ligt laten kwetsen? Derksen dist een vulgaire anekdote op uit zijn dronkemansverleden op,dikt ie wat aan, meer is het in mijn ogen niet als hij de kaars tussen de dijen van een benevelde ONS heeft gezet. Derksen heeft wellicht na Turks Fruit van Wolkers nooit meer een boek gelezen, dat ie meent dat het in de tijdsgeest paste.
Omdat het een systeem is van jarenlang vrouwen seksueel dissen, het is geen incident het is een exponent van een seksistisch systeem dat door een grote groep van Nederland wordt gesanctioneerd.
Waarom zou een zwart of allochtoon persoon zich laten kwetsen door een racistische grap? Ja je kan je schouders op halen als zwart persoon. Je kan ook denken aan je kleine zusje die gepest werd omdat ze zwart was, de constante uitsluiting op de middelbare school of de afwijzingen bij sollicitaties waarbij kandidaten met minder papieren de baan kregen. Of aan de belasting dienst die jou wantrouwde omdat je een buitenlandse naam had. En dan is één zo'n grapje en de hele denkwereld die er uit spreekt er een te veel.
Daarom
MRI
12-05-2022 om 15:08
vertelsel schreef op 12-05-2022 om 15:01:
[..]
Met drogredeneren kun je wellicht een discussie winnen voor je gevoel, maar gelijk heb je niet. En als je oneigenlijke argumenten gebruikt in een discussie, moet je niet mopperen over metacommunicatie.
ik hoef de discussie niet te winnen maar ik zie wel een systeem waar anderen incidenten zien, het zo bagatelliseren en zo dat systeem dat ik zie in stand houden.
watertoren
12-05-2022 om 15:10
Ik snap werkelijk niet wat de bedreigingen van Femke Halsema met Johan Derksen te maken heeft. Alsof het allemaal hetzelfde volk is die achter Johan Derksen staan. Beetje dom om mensen over 1 kam te scheren. Fans van Johan Derksen vind je in alle lagen van de bevolking!
MRI
12-05-2022 om 15:10
vertelsel schreef op 12-05-2022 om 15:01:
[..]
Er wordt vanalles gesuggereerd: als je JD een leuke man vindt, dan keur je deze grap en dus verkrachting goed.
Maar nu doe je het zelf hoor: ik heb nooit gezegd dat als je JD een leuke man vindt, je verkrachting goedkeurt.
Maar ik zeg wel dat ik denk dat de fside van Ajax er niet zoveel problemen mee heeft, blijkens ook de podcast die ik boven al aan haalde
https://www.nporadio1.nl/nieuws/podcast/76d4bf94-7440-4594-be49-7deac6b9ad61/podcast-de-dag-femke-halsema-mikpunt-van-bier-en-drek
vertelsel
12-05-2022 om 15:13
MRI schreef op 12-05-2022 om 15:08:
[..]
ik hoef de discussie niet te winnen maar ik zie wel een systeem waar anderen incidenten zien, het zo bagatelliseren en zo dat systeem dat ik zie in stand houden.
En ik zie een discussie waarin met oneigenlijke argumenten vanalles gesuggereerd wordt om mensen in een hoek te zetten, en daar doe jij aan mee. Deze manier van communiceren is vervelend en contraproductief.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.