Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Athan
12-05-2022 om 11:30
Ja, nou, de mening van dit soort mensen weten we nu wel. En half Nederland is daarvan geschrokken. En terecht! Wat mij betreft gaan ze maar lekker met hun meninkjes in hun mancave zitten, maar ik zie geen enkele reden om die belegen verdorvenheid een spreekbuis te geven.
MRI
12-05-2022 om 11:43
Athan schreef op 12-05-2022 om 11:30:
Ja, nou, de mening van dit soort mensen weten we nu wel. En half Nederland is daarvan geschrokken. En terecht! Wat mij betreft gaan ze maar lekker met hun meninkjes in hun mancave zitten, maar ik zie geen enkele reden om die belegen verdorvenheid een spreekbuis te geven.
Tja er zal altijd een type mensen die opkomen voor hun recht anderen te mogen kwetsen en dat dan humor te noemen.
LostJellyfish83
12-05-2022 om 11:46
Athan schreef op 12-05-2022 om 11:30:
Ja en de andere helft is niet geschrokken en wil VI terug op tv. Dus zij zien die reden wel. Ieder zijn meug hoor.
kenfan
12-05-2022 om 12:16
Alles wat aandacht geeft groeit, die man is al die ophef niet waard. Het zit er dik in dat hij er nog van geniet ook. Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht. We weten allemaal dat stront stinkt en dat er toch mensen zijn die met plezier een scheet opsnuiven.
Zilver_gray
12-05-2022 om 12:33
kenfan schreef op 12-05-2022 om 12:16:
Alles wat aandacht geeft groeit, die man is al die ophef niet waard. Het zit er dik in dat hij er nog van geniet ook. Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht. We weten allemaal dat stront stinkt en dat er toch mensen zijn die met plezier een scheet opsnuiven.
Hahahaha die kende ik nog niet!
Fleurtje_5
12-05-2022 om 12:34
We weten ook dat er mensen zijn die dit over anderen denken.
LostJellyfish83
12-05-2022 om 12:37
Ik ben helemaal geen fan van VI, laten we dat vooropstellen, maar door de kijkers continu te beledigen en af te zeiken ben je geen haar beter dan JD. Dat is precies wat hij ook doet tegen groepen mensen.
watertoren
12-05-2022 om 12:52
Die man krijgt ook veel positieve aandacht. Hij is bedolven onder de brieven van fans van hem.
Fleurtje_5
12-05-2022 om 13:00
watertoren schreef op 12-05-2022 om 12:52:
[..]
Die man krijgt ook veel positieve aandacht. Hij is bedolven onder de brieven van fans van hem.
Lees vooral de bovenste ingezonden brief:
https://www.destentor.nl/show/veel-bijval-van-lezers-voor-johan-derksen~a39fbaa3/
ToetieToover
12-05-2022 om 13:03
Fleurtje_5 schreef op 12-05-2022 om 10:52:
[..]
Daarin lees ik oa:
..............
Het na veel gekrakeel gestopte tv-programma Vandaag Inside
vond ik vooral sterk wanneer de mannen het over niet-voetbalzaken
hadden, interessant om te horen wat echte mensen te zeggen hadden over
actuele maatschappelijke kwesties.
Echte mensen, daarmee bedoel ik niet de ‘man op straat’. Derksen,
Van der Gijp en Genee zijn ‘meer’ dan dat. Zo is de laatste jurist, was
Derksen jarenlang hoofdredacteur van een groot blad en erkend
muziekkenner, en zijn Van der Gijps beste vrienden een bekend chirurg en
een acteur/schrijver (Maarten Spanjer). Echte mensen, niks gespeeld of
geacteerd, maar wel levenservaren, zelfrelativerend, bepaald niet dom en
prima op de hoogte
................
En dat is precies wat ik bedoelde toen ik schreef dat ik hun mening wil horen ongeacht of ik het eens ben met die mening. Ze zetten te denken, ze maken me soms boos of aan het lachen, ze kaarten een discussie aan. Deze pure mening hoor ik duizend maal liever dan dat politiek-correct-eromheen-geleuter.
Ik ga over mijn nek bij de woorden van menige 'brave' politicus : "Daar heb ik geen actieve herinnering aan" om een leugen te verbloemen. Dat gelieg, en woorden die zwart gelakt worden in belangrijke papieren. En programma's met gevloek en ordinair gedrag. Of programma's als Temptation Eiland (waar puur voor de kijkcijfers voor draaiende camera een man tussen de lakens kroop bij een aangeschoten dame), of Spuiten en Slikken. Ba'h.
Geef mij op Oudjaarsavond, en op alle andere avonden, maar deze drie heren om naar te luisteren.
Tja, als je een varken in de modder vergelijkt met een rioolrat, lijkt-ie best wel schoon.
TanteTheelepel
12-05-2022 om 13:08
Fleurtje_5 schreef op 12-05-2022 om 13:00:
[..]
Lees vooral de bovenste ingezonden brief:
https://www.destentor.nl/show/veel-bijval-van-lezers-voor-johan-derksen~a39fbaa3/
Wat belachelijk..
Zouden die zelfde mannen dat ook vinden als ik na een nachtje stappen als zij dronken op de bank liggen een kaars in hun kont steek. En dat ik ga lopen lachen met vriendinnen terwijl de bewuste man misschien wel een scheur/infectie wat dan ook heeft opgelopen? Dat denk ik niet.. zo iemand geef je toch geen podium. Al zou het een grap zijn, het is smakeloos en onfatsoenlijk om over zoiets te gaan zitten lachen en te verwachten dat daar geen consequenties aan verbonden zijn. Dan ben ik maar woke
MRI
12-05-2022 om 13:10
Mug schreef op 12-05-2022 om 12:37:
Ik ben helemaal geen fan van VI, laten we dat vooropstellen, maar door de kijkers continu te beledigen en af te zeiken ben je geen haar beter dan JD. Dat is precies wat hij ook doet tegen groepen mensen.
Jaja dus zij mogen vrouwen afzeiken door te lachen over verkrachting maar als je er iets van zegt heb jij het gedaan. Tuurlijk joh.
Moxxie
12-05-2022 om 13:27
MRI schreef op 12-05-2022 om 13:10:
[..]
Jaja dus zij mogen vrouwen afzeiken door te lachen over verkrachting maar als je er iets van zegt heb jij het gedaan. Tuurlijk joh.
Daar gaan we weer. Een beetje nuance en het wordt meteen uit zijn verband getrokken.
- Mug zegt niet dat je vrouwen mag afzeiken en lachen om verkrachting
- Mug zegt ook niet dat je daar niks van mag zeggen
- Mug zegt ook niet dat jij het verkeerd doet als je er wel iets van zegt
Het enige dat ze zegt is dat het niet nodig is om de kijkers continu te beledigen en af te zeiken. Dat moet je niet verdraaien.
LostJellyfish83
12-05-2022 om 13:30
Moxxie schreef op 12-05-2022 om 13:27:
[..]
Daar gaan we weer. Een beetje nuance en het wordt meteen uit zijn verband getrokken.
- Mug zegt niet dat je vrouwen mag afzeiken en lachen om verkrachting
- Mug zegt ook niet dat je daar niks van mag zeggen
- Mug zegt ook niet dat jij het verkeerd doet als je er wel iets van zegt
Het enige dat ze zegt is dat het niet nodig is om de kijkers continu te beledigen en af te zeiken. Dat moet je niet verdraaien.
Echt hè! Dat telkens alles verdraaien en uit zijn verband rukken is enorm irritant en maakt een discussie onmogelijk. Ik ga maar weg uit dit topic, dit is nou al de zoveelste keer dat dit gebeurd.
"Als niet met ons bent, ben je tegen ons"
MRI
12-05-2022 om 13:46
Moxxie schreef op 12-05-2022 om 13:27:
[..]
Maar waar bestaat dat zogenaamde afzeiken dan uit? Bij mijn weten zeggen dat je het abject vind dat er een cultuur van seksisme en lachen om verkrachting is. En ook een vorm van humor die blijkbaar een grote groep van de Nederlandse kijkers apprecieert. En dat die groep niet mijn vibe is.
Verschilt niet van mensen onmiddellijk tot woke en cancelcultuur bestempelen als ze zich tegen de cultuur waarin dit soort 'humor' gedijt uitspreken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.