Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
CharlieB
11-05-2022 om 17:45
Ach ja, geen probleem dat hij zich zo problematisch uitlaat over iets als verkrachting toch? Zolang we ons eigen kijkplezier maar hebben en de zender zijn kijkcijfers; dat is het belangrijkste. Je hoeft niet eens je excuses aan te bieden of door het stof te gaan. Een beetje semi verontwaardigd zelf het slachtoffer uithangen is genoeg.
Dat hij op tv blijft, maakt me niet zo veel uit. Ik keek al niet en dat ga ik ook niet doen. Ik kan hem prima ontwijken. Maar hoe deze situatie door zo'n grote groep gebagatelliseerd is, vind ik niet heel prettig om te ervaren. Ik zou niet weten waarom we nu blij zouden moeten zijn als de bottom line is; verkrachting en/of grapjes over verkrachting is/zijn schijnbaar lollig en als je dat niet vindt ben je "woke" en vooral heel lastig. Wat een stap vooruit 😕
Biebel
11-05-2022 om 18:03
Wat een kleuter. Je ontslag indienen en dan toch terugkomen.
En wat een provocerende gedachte. ‘Het is allemaal randstedelijk correct gedoe’. Pardon. Ik citeer mezelf, maar op mijn tu buiten de randstad was het heel gewoon om een dekentje over een te dronken dame te leggen, of te zorgen dat ze veilig thuiskwam. Het waren geen andere tijden met andere zeden, JD is een ander type mens met andere zeden. Die niet snapt dat zijn verhaal raar is.
Dat blijf ik het ergste vinden. Ik geloof heus wel dat het anders of juist niet gebeurd is. Maar het schijnheilige ‘je mag ook niets meer zeggen’, ipv dat je gewoon toegeeft dat je iets hebt opgeklopt om de lachers op je hand te krijgen. Dát maakt je voor mij een nog grotere eikel.
En dat zeg ik omdat ik oprecht hoop dat het niet gebeurd is. Omdat ik me echt niet kan indenken dat even een kaars erin 50 jaar geleden een goed idee was. Ondanks andere strafwetten.
Doemijdieglazenbol
11-05-2022 om 18:10
Biebel schreef op 11-05-2022 om 18:03:
Vorig jaar zou hij ook stoppen. En kwam hij terug. En volgens mij eerder ook al. Maar nu is het allemaal de schuld van de tere zielen wokies. Terwijl deze twee ziel dus niet zelf de verantwoordelijkheid nam voor zijn eigen uitspraken en vervolgens ging huilen dat zijn werkgever het niet met hem eens was. Maar dat dan wel weer verkocht als de wokies zijn tegen mij en cancellen me. Ik krijg echt een steeds grotere aversie tegen deze man. Wat een hypocriete Calimero.
Wees dan eens echt eerlijk en rechtdoorzee, als je zo gehecht bent aan het vrije woord.
Dit kennelijk voorbarige “we zijn terug” interview is op zijn minst slechte communicatie, maar zou ook een politiek spelletje tussen Talpa en Derksen kunnen zijn. Alleen geen idee wie nu wie onder druk aan het zetten is.
MRI
11-05-2022 om 18:27
Biebel schreef op 11-05-2022 om 18:03:
JD is een ander type mens met andere zeden. Die niet snapt dat zijn verhaal raar is.
Dat blijf ik het ergste vinden. Ik geloof heus wel dat het anders of juist niet gebeurd is. Maar het schijnheilige ‘je mag ook niets meer zeggen’, ipv dat je gewoon toegeeft dat je iets hebt opgeklopt om de lachers op je hand te krijgen. Dát maakt je voor mij een nog grotere eikel.
Ja ik vermoed dat hij dat heus wel weet. Hij wil ook niet dat zoiets over zijn vrouw wordt verteld of over hemzelf door homo's die dan gezellig gaan zitten lachen erover en nog een grovere grap erover heen maken.
Nee ik denk dat het gaat om wat je daarna zegt: flink en stoer doen om de lachers op je hand te krijgen met gore grappen. Zoals de populairste gast in de brugklas. Hij is de held van de 'gewone man' , de voetbal hooligans die 'sylvie meis is een hoer' scandeerden, of 'daar moet een piemel in' of die oerwoudgeluiden gaan maken bij een zwarte speler.
Ik denk dat het meer een Machiavellistisch mannetje is die heel goed weet wat de 'je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig'- schreeuwers willen horen, ook al vind hij het zelf niet eens zo. (off topic: Geert Wilders verdenk ik daar ook wel eens van: dat hij de Islam niet eens zo abject vindt maar dat hij bij Fortuin heeft gezien wat een aanhang dat geeft en dat uitgebaat heeft) Wee ons als we overgeleverd zijn aan de onderbuik van de racistische, seksistische massa die bespeeld wordt door een voorganger die precies weet wat zijn volgelingen willen horen.
LostJellyfish83
11-05-2022 om 19:05
MRI schreef op 11-05-2022 om 18:27:
[..]
Ja ik vermoed dat hij dat heus wel weet. Hij wil ook niet dat zoiets over zijn vrouw wordt verteld of over hemzelf door homo's die dan gezellig gaan zitten lachen erover en nog een grovere grap erover heen maken.
Nee ik denk dat het gaat om wat je daarna zegt: flink en stoer doen om de lachers op je hand te krijgen met gore grappen. Zoals de populairste gast in de brugklas. Hij is de held van de 'gewone man' , de voetbal hooligans die 'sylvie meis is een hoer' scandeerden, of 'daar moet een piemel in' of die oerwoudgeluiden gaan maken bij een zwarte speler.
Ik denk dat het meer een Machiavellistisch mannetje is die heel goed weet wat de 'je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig'- schreeuwers willen horen, ook al vind hij het zelf niet eens zo. (off topic: Geert Wilders verdenk ik daar ook wel eens van: dat hij de Islam niet eens zo abject vindt maar dat hij bij Fortuin heeft gezien wat een aanhang dat geeft en dat uitgebaat heeft) Wee ons als we overgeleverd zijn aan de onderbuik van de racistische, seksistische massa die bespeeld wordt door een voorganger die precies weet wat zijn volgelingen willen horen.
Nou, ik zou het toejuichen als er weer iemand zou zijn als Pim Fortuyn.
Mija
11-05-2022 om 19:25
Daglichtlamp schreef op 11-05-2022 om 17:38:
Kan iemand Derksen vertellen dat spijt betuigen toch iets heel anders is.
(en dat een verhaal over een verkrachting niet smeuïg is).
Het wil ook maar niet doordringen. Ergens is het hilarisch, dat hij ervan overtuigd is dat hij al uitgebreid door het stof is gegaan terwijl hij gewoon in één adem weer opnieuw de fout ingaat door onbekommerd te zeggen dat het een smeuïg verhaal was. Die man is nog niet woke te knuppelen volgens mij! Het zit er gewoon niet in.
Jillz
11-05-2022 om 19:58
Johan Derksen is echt al zijn geloofwaardigheid kwijt. Hoe vaak kun je zeggen ik kap ermee en dan weer terug komen?! Eerst zegt hij dat een groep zich niet zo moet aanstellen over strafbare feiten. Noemt hij een groep klagers "opgewonden dames" "politiek correct" en "woke". Vervolgens krijgt hij zelf kritiek en gaat dan klagen dat hij met zijn rug tegen de muur staat. Sorry maar dat is echt schoolplein gedrag. Klagen bij de juf dat je geslagen bent zonder erbij te vermelden dat jezelf de eerste klap uitdeelde. En dan uit boosheid weglopen in plaats van het gesprek aangaan en wachten tot je je zin krijgt.
En Talpa ziet alleen de euro's die deze rel oplevert. Dus neemt met alle liefde Johan Derksen weer terug, want tja er is nu eenmaal ook een grote groep die hem geweldig vind. En een deel van de groep die tegen hem is zit de komende uitzending vol spanning te kijken wat hij nu weer uitkraamt.
Ik kijk dus niet geen zin om dit circus te sponsoren.
QuizzicalOpossum53
11-05-2022 om 20:01
kenfan schreef op 11-05-2022 om 17:32:
[..]
Een kaarsenfabriek ?
watertoren
11-05-2022 om 23:48
Johan Derksen doet waarvoor hij betaald wordt. Hij voert zijn functie meestal goed uit. Er moet gelachen kunnen worden met dit programma en hij wilde de lachers op zijn hand krijgen met het verhaal met de kaars wat al in zo veel varianten verteld is. In eerste instantie lukte hem dat ook en ik weet zeker dat er veel mensen thuis ook gelachen hebben. Zelf moest ik ook lachen want ik krijg daar gelijk een beeld bij en snapte ook dat er niks van waar was. Ik vind het wel een beetje dom van Johan om juist nu die grap te maken nu seksueel grensoverschrijdend gedrag aan de orde van de dag is. Als hij dit gezegd zou hebben een aantal jaren geleden dan had er geen haan naar gekraaid. Eigenlijk kun je Derksen wel een beetje vergelijken met Pim Fortuyn. Hij verwoord vaak wat vele Nederlanders echt denken en daarom is dit programma ook zo populair en onderscheid het zich van politiek correcte programma's zoals bij andere talkshows.
Athan
11-05-2022 om 23:58
watertoren schreef op 11-05-2022 om 23:48:
Johan Derksen doet waarvoor hij betaald wordt. Hij voert zijn functie meestal goed uit. Er moet gelachen kunnen worden met dit programma en hij wilde de lachers op zijn hand krijgen met het verhaal met de kaars wat al in zo veel varianten verteld is. In eerste instantie lukte hem dat ook en ik weet zeker dat er veel mensen thuis ook gelachen hebben. Zelf moest ik ook lachen want ik krijg daar gelijk een beeld bij en snapte ook dat er niks van waar was. Ik vind het wel een beetje dom van Johan om juist nu die grap te maken nu seksueel grensoverschrijdend gedrag aan de orde van de dag is. Als hij dit gezegd zou hebben een aantal jaren geleden dan had er geen haan naar gekraaid. Eigenlijk kun je Derksen wel een beetje vergelijken met Pim Fortuyn. Hij verwoord vaak wat vele Nederlanders echt denken en daarom is dit programma ook zo populair en onderscheid het zich van politiek correcte programma's zoals bij andere talkshows.
Wat een bizarre reactie! Dus jij ziet een bewusteloos meisje voor je liggen dat gepenetreerd wordt met een kaars en dan moet je dus lachen? En dat is wat vele Nederlanders volgens jou ook doen/denken?
Ik heb gewoon geen humor, denk ik.
watertoren
12-05-2022 om 00:33
Athan schreef op 11-05-2022 om 23:58:
[..]
Wat een bizarre reactie! Dus jij ziet een bewusteloos meisje voor je liggen dat gepenetreerd wordt met een kaars en dan moet je dus lachen? En dat is wat vele Nederlanders volgens jou ook doen/denken?
Ik heb gewoon geen humor, denk ik.
Nee, maar het is nooit gebeurd! En denk vooral niet dat ik er licht over denk want ik ben zelf seksueel misbruikt geweest door mijn broer vanaf toen ik net 11 was. Heeft een paar jaar geduurd.
Athan
12-05-2022 om 00:46
Maar kun je me uitleggen hoe het dan werkt met dat soort humor? Je moet dus lachen bij het idee? Je ziet het beeld voor je van Derksen als 20-jarige, die dan een kaars pakt en dat bewusteloze meisje daarmee penetreert en dat is dan zo'n grappig beeld dat je moet lachen? (Ongeacht of het dus wel of niet waar is.)
Dit is niet bedoeld als kritiek of zo, maar ik snap echt niet hoe dat dan op iemands lachspieren werkt.
Biebel
12-05-2022 om 07:26
watertoren schreef op 12-05-2022 om 00:33:
[..]
Nee, maar het is nooit gebeurd! En denk vooral niet dat ik er licht over denk want ik ben zelf seksueel misbruikt geweest door mijn broer vanaf toen ik net 11 was. Heeft een paar jaar geduurd.
Het leek in je beschrijving of je lachte omdat je het voor je zag. Maar bedoelde je eigenlijk dat je hem uitlachte? Zo van ‘Jaja JD, mooi niet dat jij zoiets deed’? Zoals je zou doen bij een visser die zegt dat hij een vis van 2 meter heeft gevangen?
Of omdat je het zo’n belachelijk verhaal vond dat je het maar als humor zag? Zoals sommige ook helemaal dubbel liggen om een serie als squid game, waarvan je hoopt dat het zo nep is, dat je uit een soort dakaniewaarzijn maar gaat lachen?
Want dan snap ik dat jij denkt dat anderen geen gevoel voor humor hebben- of in elk geval een ander.
Voor mij is het geen humor. Dit is niet ‘die vis van 2 meter’, maar de zoveelste foute opmerking waarbij gedaan wordt alsof het grappig is dat vrouwen verkracht worden
Dat ik niet weet of het gebeurd is, maakt voor mij niet uit. Want het is dagelijkse kost dat vrouwen worden weggezet als wezens waar je een kaars in mag plaatsen en daarom moet lachen. Dat is wat er niet deugt aan deze opmerking; dat hij vrouwen gebruikt als accessoire om de lachers op zijn hand te krijgen. Had hij zichzelf gecorrigeerd, aangegeven dat het niet fris is om grappig te willen zijn over het leed van een ander, dan was er echt een ander verhaal geweest.
Misschien is het een gebrek aan humor dat ik er niet om kon lachen. Ik vind het een gebrek aan voorstellingsvermogen dat JD niet snapt dat dit soort zaken wel gebeuren. Een gebrek aan inlevingsvermogen ook. Maar vooral vind ik dit hele verhaal een teken van het denken dat JD zichzelf als grappig mag presenteren ten koste van vrouwen. 2022 is een mooi jaar om dat soort misplaatste superioriteit toch echt buiten de deur te zetten.
redbulletje
12-05-2022 om 08:43
Athan schreef op 12-05-2022 om 00:46:
Maar kun je me uitleggen hoe het dan werkt met dat soort humor? Je moet dus lachen bij het idee? Je ziet het beeld voor je van Derksen als 20-jarige, die dan een kaars pakt en dat bewusteloze meisje daarmee penetreert en dat is dan zo'n grappig beeld dat je moet lachen? (Ongeacht of het dus wel of niet waar is.)
Dit is niet bedoeld als kritiek of zo, maar ik snap echt niet hoe dat dan op iemands lachspieren werkt.
Ik ken een soortgelijk verhaal van een man. Lekker zuipen in de kroeg en elkaar opgeilen, met elkaar mee naar huis voor seks. Toen viel ie in slaap en toen ie wakker werd was z'n leuter ingesmeerd met tandpasta en was meisje gevlogen. Hij kon er in elk geval om lachen met de nodige zelfspot. In dat licht bezie ik dus dat kaarsverhaal ook.
Fleurtje_5
12-05-2022 om 10:52
redbulletje schreef op 11-05-2022 om 13:40:
Dit is ook een goed artikel van 't parool nog wel. Nederland is gelukkig lang niet zo woke als de randstadbubbel inclusief de media ons willen doen geloven:
https://www.parool.nl/columns-opinie/opinie-vandaag-inside-was-verre-van-woke-net-als-het-overgrote-deel-van-het-land~b039bea4/
Daarin lees ik oa:
..............
Het na veel gekrakeel gestopte tv-programma Vandaag Inside
vond ik vooral sterk wanneer de mannen het over niet-voetbalzaken
hadden, interessant om te horen wat echte mensen te zeggen hadden over
actuele maatschappelijke kwesties.
Echte mensen, daarmee bedoel ik niet de ‘man op straat’. Derksen,
Van der Gijp en Genee zijn ‘meer’ dan dat. Zo is de laatste jurist, was
Derksen jarenlang hoofdredacteur van een groot blad en erkend
muziekkenner, en zijn Van der Gijps beste vrienden een bekend chirurg en
een acteur/schrijver (Maarten Spanjer). Echte mensen, niks gespeeld of
geacteerd, maar wel levenservaren, zelfrelativerend, bepaald niet dom en
prima op de hoogte
................
En dat is precies wat ik bedoelde toen ik schreef dat ik hun mening wil horen ongeacht of ik het eens ben met die mening. Ze zetten te denken, ze maken me soms boos of aan het lachen, ze kaarten een discussie aan. Deze pure mening hoor ik duizend maal liever dan dat politiek-correct-eromheen-geleuter.
Ik ga over mijn nek bij de woorden van menige 'brave' politicus : "Daar heb ik geen actieve herinnering aan" om een leugen te verbloemen. Dat gelieg, en woorden die zwart gelakt worden in belangrijke papieren. En programma's met gevloek en ordinair gedrag. Of programma's als Temptation Eiland (waar puur voor de kijkcijfers voor draaiende camera een man tussen de lakens kroop bij een aangeschoten dame), of Spuiten en Slikken. Ba'h.
Geef mij op Oudjaarsavond, en op alle andere avonden, maar deze drie heren om naar te luisteren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.