Eten Eten

Eten

Welke 100% pindakaas?

We willen graag switchen naar een iets gezondere pindakaas. Dit zou dan een 100% pindakaas moeten zijn. Maar de gene die we geprobeerd hebben beviel niet heel goed. Snel een olielaag bovenop en vrij droog. En ik wil niet weer een pot bijna vol afvoeren. Hij is niet weggegooid maar doorgegeven. 

We willen dus iets wat gemengd blijft = smeuig, zonder stukjes. 

Ysenda schreef op 26-06-2023 om 17:11:

hmmm, roeren, altijd, daar wordt ik echt niet blij van.
Hoewel gezonder ben ik erg bang dat ik deze dan maar oversla.
Dank jullie wel voor de input.

Maar dat is toch helemaal geen moeite?
Even met je mes gezellig rondjes draaien in de pot voor je je boterham besmeert...

Hier ook team Lidl. En huismerk Plus vind ik ook heel lekker. Allebei wel met stukjes noot.
Die van het bekende merk waar je groot en sterk van wordt vind ik helemaal niet lekker.

Even naar de natuurwinkel en dan deze meenemen: 

horizon-pindakaas-650gr.png

Als dat budgettechnisch geen optie is, dan is die van AH ofJumbo ook prima vind ik. Ook tussen de 100% pindakazen zit smaakverschil. 

Coreopsis schreef op 26-06-2023 om 20:30:

Hier ook Lidl. Niet alleen op brood, maar vooral ook om zelf pindasaus te maken (meestal van de hardere restjes die door slordig roeren onder in de pot achterblijven.) Heerlijk.

Hier eten zowel mijn kleinkinderen als ikzelf de pindakaas ook op tot bijna het einde van de pot en gaan de restjes onderin ook in de pindasaus 

Ysenda

Ysenda

30-06-2023 om 06:56 Topicstarter

Duufje schreef op 28-06-2023 om 11:49:

[..]

Maar dat is toch helemaal geen moeite?
Even met je mes gezellig rondjes draaien in de pot voor je je boterham besmeert...

Dat vinden wij wel moeite want dat moet best zorgvuldig want dat laagje olie vinden we echt afschuwelijk. Moet je daarna weer schoonmaken want het zit aan je mes of lepel, of met wat pech op het aanrecht of de tafel.

En het kost kracht omdat je die pot stil moet houden en die kan ik maar met 1 hand uitoefenen op dit moment.

En aangezien zoon weinig thuis is en katten geen opponeerbare duim hebben kan niemand dat klusje voor mij doen.

Ysenda schreef op 30-06-2023 om 06:56:

[..]

Dat vinden wij wel moeite want dat moet best zorgvuldig want dat laagje olie vinden we echt afschuwelijk. Moet je daarna weer schoonmaken want het zit aan je mes of lepel, of met wat pech op het aanrecht of de tafel.

En het kost kracht omdat je die pot stil moet houden en die kan ik maar met 1 hand uitoefenen op dit moment.

En aangezien zoon weinig thuis is en katten geen opponeerbare duim hebben kan niemand dat klusje voor mij doen.

Dan zul je toch uitkomen bij niet 100% pindakaas.

Ysenda

Ysenda

02-07-2023 om 20:09 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 02-07-2023 om 17:50:

[..]

Dan zul je toch uitkomen bij niet 100% pindakaas.

Dat was mijn conclusie een paar berichten eerder idd ook.

Volgens voedingscentrum mag je max 15% van je calorieën buiten de schijf van vijf halen, nou daar zit deze dan in.

Ysenda schreef op 30-06-2023 om 06:56:

[..]

Hier gaat gewoon de handmixer met 1 kneedhaak er even in bij het aanbreken van een nieuwe pot

Wel bonuspunten voor het benoemen van de opponeerbare duim 

Ysenda

Ysenda

06-07-2023 om 14:29 Topicstarter

Peaches schreef op 05-07-2023 om 22:24:

Wel bonuspunten voor het benoemen van de opponeerbare duim

Wel essentieel bij dit klusje.

Ysenda

Ysenda

06-07-2023 om 14:31 Topicstarter

Dorestad schreef op 05-07-2023 om 22:19:

[..]

Hier gaat gewoon de handmixer met 1 kneedhaak er even in bij het aanbreken van een nieuwe pot

Blijft het probleem dat ik de pot vast moet houden en tegen kracht geven. En die kracht heb ik nu even niet. Mixen met mijn andere hand gaat niet ivm een schouderblessure waar ik mogelijk nog wel 1 tot 3 jaar mee bezig ben. 

En ik heb geen bankschroef in de keuken waar ik het in vast kan zetten. Ik heb niet eens een bankschroef.

Ysenda schreef op 06-07-2023 om 14:31:

[..]

Blijft het probleem dat ik de pot vast moet houden en tegen kracht geven. En die kracht heb ik nu even niet. Mixen met mijn andere hand gaat niet ivm een schouderblessure waar ik mogelijk nog wel 1 tot 3 jaar mee bezig ben.

En ik heb geen bankschroef in de keuken waar ik het in vast kan zetten. Ik heb niet eens een bankschroef.

Ik heb geen idee hoe vaak en snel er zo'n laagje op komt, en hoe vaak het dus zou moeten bij 1 pot. Ik eet geen pindakaas. Ik hoor alleen deze mixer actie bij aanbreken nieuwe pot , als dat alleen bij aanbreken aan de orde is dan zou het nog op te lossen wanneer je zoon er is. Maar nogmaals: ik heb geen idee of er tussentijds nog geroerd moet worden.  Ik ben alleen chef inkoop in dit geval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.