Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vanavond geen idee. We zijn onderweg naar camping 2, nog anderhalf uur rijden.
In de auto net hadden we vanmorgen gesmeerde wraps met op allemaal roomkaas en sla en restanten vleeswaren (kip, ham, cuburger ham). Vieze voorverpakte chocolade croisants en mierzoete chocolade cake. Dat krijg je als de man "iets te eten voor in de auto" moet kopen 😅.

Flamkuchen zal ik ook zeker nog wel eten de komende 2 weken!

Broodjebrie schreef op 27-07-2023 om 12:17:

ik heb gisteren pannenkoeken gebakken, daar eet ik vanavond ook nog van.

Lekker!!

Vandaag een half bakje hummus, met als dippers: restje kipfilet, paar wortels en zadencrackers. En voor het diner kookte ik spinazie, met roomkaas en knoflook erdoor. Mijn lief maakte aardappelpuree met melk, spekjes en roomboter. Bij dit geheel aten we 2 gekookte eitjes per persoon.

Vandaag een dag waar de frutjes veel zin in hebben: we gaan met schoonzus en haar kinderen naar museum en film, daarna gaat oudste frut mee met schoonzus en haar dochter, en haar jongste (5) gaat met ons mee voor een logeerpartij. Ik maak een vega krokante schnitzel, gebakken aardappeltjes en sperziebonen voor ze, met banoffee ijs toe. 

Wij gaan een weekend weg en eten vandaag bij vrienden. Plan was bbq maar dat ligt natuurlijk aan het weer. Morgen weet ik nog niet.

Wij gaan vanmiddag op kraambezoek en ik verwachtte vorige week al dat ik daarna weinig zin heb om te koken, dus makkelijke ingrediënten: voorgesneden spitskool, gyros en rijst. 

Als lunch maak ik wraps met rookvlees, avocado, huttenkase, restje rucola en pijnboompitten. 

Veel plezier Teigera met de ‘ruil’. Ik vind het altijd leuk te lezen dat jouw kinderen ergens plezier in hebben.

Vandaag krijg ik een nieuwe lading boodschappen en dat betekent nieuwe opties, en we gaan voor iets waar ik zin in heb: mosselen met ovenpatat! 

ik denk dat het nasi wordt, met gebakken eitje. 
Alternatief is rijst met gehaktballetjes in satésaus

Wij waren gister iets beter voorbereid op de aankomst op de camping en waren voor we er aankwamen even een supermarkt in gegaan. Het werd makkelijk, want we moesten de zooi weer opbouwen: aardappelwedches uit de meegebrachte airfryer, hamburgers en gemixte groente (doperwt, bloemkool, wortel en mais) met kruidenboter uit de vriezer (die waren best lekker!).

Vanavond weten we het nog niet.

Wij zijn weer terug van een weekje Limburg. Gisteren nog even bij de plaatselijke bakker een vlaaitje gehaald, want zoon 'moest' nog de puddingvlaai proeven. Volgens hem de enige echte Limburgse vlaai

Ik moest nog aan Afrodite denken bij die bakker, want ze hadden misèrable staan  

Net de groenteboer leeg gekocht en vanavond eten we een makkelijke bloemkool-preisoep met volkoren broodjes van onze eigen bakker. Ik ben wel weer toe aan gezond eten.

Hier was het vanochtend markt in het dorp. Ik haalde een gegrilde kip en wat pruimtomaten. Met wat brood maakte dat een heerlijke lunch. Vanavond denk ik ergens pizza eten of afhalen 

Vanavond maak ik maar eens de Vietnamese gehaktballetjes die iemand (sorry iemand, naam kwijt  ) hier onlangs postte.
En morgen wordt het ayam pedis, sambal goreng telor, gadogado en wat ik nog meer kan verzinnen. "Mijn echtpaar", zoals mijn man ze noemt, maakt morgen een rijsttafel, dus daar ga ik ontzettend trek in Indisch van krijgen. Ik kijk op zaterdag in de namiddag altijd naar een Duits echtpaar dat al meer dan 30 jaar een kookprogramma heeft op de WDR. Het lijkt reuze oubollig, maar ze maken vaak hele moderne gerechten. Gelukkig ben ik geabonneerd op hun nieuwsbrief, waardoor ik de uitzending kan volgen, want ik kan hier geen Duitse tv meer krijgen. Ik amuseer me er altijd kostelijk mee.

Ooohh, seroendeng ga ik ook maken, heerlijk!

yette

yette

28-07-2023 om 18:40 Topicstarter

Gisteren maakte ik minestronesoep, want er valt weer eens niet tegen de tomaten en courgettes op te eten. Vandaag maakt De Zoon broodjes hamburger van de bbq met een pittige salsa. Morgen maak ik carbonara met courgette en zondag steekt De Vader de bbq aan voor kalkoenspiesjes en een camembertje met kruiden en calvados, erbij dolma's en een salade met appel. We zijn nog maar met z'n drieën deze week. De rest heb ik vanochtend op het vliegtuig gezet. Ik was ze echt zó zat!

Nee, geintje  ze zouden sowieso eerder terug. 

Volgende week iets minder lui: een van mijn oldtimer caravannetjes heeft stormschade en is niet meer te repareren. Ik baal enorm, want er zat een hoop werk in en het was een leuk ding. Dus we zochten een vervanger. Die blijkt gewoon bij de buren te staan! Hij is iets minder oldtimer-schattig, pas 35 jaar oud of zo, maar helemaal OK en ook lekker klein. Nu nog een prijs overeenkomen en dan kan ik mijn oude caravannetje leegtrekken, de 'nieuwe' beginnen in te richten en de ijzerboer bellen. 
Ik hoop dat de mannen willen helpen, want met dit weer doe je niet zoveel. En anders kom ik in september, met minder warm weer, in mijn uppie terug om te pimpen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor