Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gister maakte lief een carbonara met spinazie, was erg lekker. Vanavond witlof met ham en kaas uit de over met geroosterde aardappels (telt dat als AGV Elmie? )

Moosey schreef op 29-03-2022 om 15:35:

Gister maakte lief een carbonara met spinazie, was erg lekker. Vanavond witlof met ham en kaas uit de over met geroosterde aardappels (telt dat als AGV Elmie? )

Ja hoor, goedgekeurd 😁

Ik denk dat wij zelf best vaak agv eten als je gebakken meeneemt.

Best traditioneel eigenlijk 😊

Nou Elmie, ik heb de aardappels samen met mijn ex uitgezwaaid. Kilo’s at die vent, echt kilo’s. Telt het ook mee als er een aardappel tussen de groenten op de bakplaat ligt vanavond? En aardappelsalade? 

Meestal eet ik rijst, linzen of bonen. Zoete aardappel of pompoen gebruik ik ook in plaats van aardappels.

Vriend houdt van aardappelpuree en dat maakt hij nog wel eens ergens bij.

Echt gekookte aardappels eten wij niet vaak. Ik vind puree vaak lekkerder, dus dat maak ik vaker. Man is wel fan van frietjes en gebakken aardappels, maar die eten we niet heel vaak. Hoewel, in de winter/op frissere dagen weer wel. Op een traybake of in een ovenschotel gaan nog wel eens aardappels, in pureevorm of als schijfjes bijvoorbeeld. Maar wij vermaken ons prima met rijst/pasta/couscous. 

ik eet shoarma met gebakken aardappeltjes en witlofsalade? Ook AGV? 

Verder eet ik niet vaak gekookte aardappelen, of het moet stamppot zijn

Traditionele gekookte aardappels met jus, eten we hier echt nooit. Als ik aardappelen maak (+/- 1-2 keer per week) dan bij voorkeur uit de oven, meestal met schil gebakken of gepoft. Soms patat. En verder eten we een paar keer per jaar een stamppotje. 

Datzelfde geldt voor groenten. Ik kies liever een andere bereidingswijze dan koken en serveer nooit slechts één soort groente. 

Vlees/kip eten we ongeveer 4x per week.

Dus de combinatie agv, doen we niet vaak. Maar soms valt het samen. 

Vandaag 'agv-egetarisch': 

Gekruide krieltjes uit de oven, zelfgemaakte linzen-mais burgers, salade van sperzieboontjes en drie kleuren gegrillde paprika's met gepofte knoflook - dressing. 

Ik ben dol op aardappel in al z'n vormen en eet juist geen pasta, rijst of andere prutjes. Maar vanwege dieet eet ik niet dagelijks aardappel. Aardappel is trouwens minder calorierijk dan rijst of pasta dus wel de betere keus. 

Wij eten nooit gekookte aardappels, ben daar helemaal niet gek op. Gebakken of gepoft of geroosterd dan weer wel. Dus als dat ook telt, dan eten we wel regelmatig agv: gisteren nog gebakken aardappelen met oa knoflook en kruiden, wortelen en vis met een krokant korstje. Later deze week nog een keer aardappelen met een vega schijf denk ik. 

JtM

JtM

29-03-2022 om 16:59

Ik vond dat gebakken aardappeltjes ook onder AVG vallen
Gekookte aardappels eten wij bijna nooit, alleen wanneer ze in een stamppot verwerkt worden. Gekookte aardappels 'zo' eten (met evt jus) vind ik echt niet lekker. Gelukkig is zoon het met me eens.

Elmie schreef op 29-03-2022 om 14:21:

Ik zie eigenlijk bijna nooit agv op jullie menu staan of ik lees daarover heen.
Hoe vaak eten jullie dit in de week? Ben ik benieuwd naar 😎

3x per week 

Aardappels eet ik in een stampot of ik verwerk ze tot puree.  Ik eet wel gebakken krieltjes of aardappelkroketjes. In de winter ongeveer 2 keer per week. In de zomer 1 keer per week.
Ik varieer met verschillende soorten rijst, pasta en brood.

Vandaag eet ik panga met een courgette, rode ui en tomaten ovenschotel en pasta.

Gebakken vind ik aardappels het lekkerst, of in blokjes door de erwtensoep, preisoep, bb-soep, minestronesoep of door de curry.

Na het koken een nachtje laten rusten en daarna pas opbakken schijnt het beste te zijn; zeIf doe dat eigenlijk nooit omdat ze dan weer helemaal doorgewarmd moeten worden.

Ik heb nu een zakje Roseval staan die ik nog moet proeven. Een andere keer maar.

Ik denk dat ik 2x per maand ofzo aardappels eet, Elmie! Gekookt zelden. (Soms voor de stamppot)
@Toetie:  over je ex en aardappels. 

Ik weet nog niet wat ik vanavond eet, want ik eet niet thuis. Gisteren at ik wel thuis en was het omelet met oesterzwammen en kaas. Restjes opmaken. Salade had ik erbij.

Zelden tot nooit. 

Ik eet wel aardappels verwerkt in gerechten hoor (in salades, soep, geroosterd in de oven) En ik vind gratin en gepofte aardappel ook erg lekker. Maar in de traditionele gekookte aardappels met gekookte groente en vis/vega eet ik het bijna nooit. Ik eet bijna nooit een vleesvervanger, geen fan van. En vis eet ik eigenlijk als ik uit eten ga, of soms als er iemand komt eten. Dus het zit gewoon niet in mijn systeem. 

Vandaag aten we Minestrone. Met veel groente en orzo (komt dat ook een keer op). Nog en prima lunch portie ook over. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

29-03-2022 om 21:35

Toch gauw drie keer per week, en soms is dat zelfs gekookt, zonder poespas. Heerlijk met spinazie en een eitje of met rode kool in rode wijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.