Eten

Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

RoosOpJeHoed
27-12-2021 om 14:38
Hier liggen nog hamblokjes, tomaatjes, een paprika en een half zakje geraspte mozzarella in de (koel)kast. En heb in de vriezer nog gegrilde groente liggen, dus maak een makkelijke pasta.

anijsblokje
27-12-2021 om 19:42
Het werd bij mij gadogado met tofu ipv champignons, omdat ik deze keer niet de taugé vergat maar wel de champignons. Tofu heb ik eigenlijk altijd in huis.
Ik kwam ook iets tegen wat ik nog nooit had gezien. Ook nooit van gehoord.
https://www.ah.nl/producten/product/wi498723/fairtrade-original-bananenbloesem
Wie kent dit wel en wat doe je ermee?

Ninoea
27-12-2021 om 20:31
Ik maakte vandaag dit recept met de nieuwe crockpot: Chili con carne uit de slowcooker https://www.ah.nl/r/1192995
Ik heb het dit keer gemaakt met zoet gerookt paprikapoeder. De volgende keer doe ik het met de pittige variant.
Goede vuurdoop van de crockpot en ook een erg lekker recept.
De donkere chocolade die er op het laatst doorgaat geeft een goede nasmaak.
Dit gerecht ga ik vaker maken.

MijnNaamIsHaas73
27-12-2021 om 20:57
Wij aten (tot groot ongenoegen van de kinderen) kip ketjap met roerbakgroenten en rijst.

KillerQueen
27-12-2021 om 22:09
Vandaag kerstkliekjes: draadjesvlees, knolselderijpurree, sla en stoofpeertjes.

Koreveen
28-12-2021 om 08:08
Leuk om te lezen wat iedereen heeft gegeten met Kerst.
Gefeliciteerd met Frut, Teig.
Mijn moeder had het zich gelukkig makkelijk gemaakt door gerechten te maken die ze vaker maakt en ze kon een aantal dingen van tevoren voorbereiden.
Voor: zalmmoot met kruidenkorst. Hoofd: kipsalade met aardappelkroketjes. Toe: crepe met vers fruit en ijs.
Was lekker en gezellig. Spelletjes gedaan.
Op Tweede Kerstdag geluncht bij mijn schoonfamilie. Lekker vers gebakken brood van mijn schoonmoeder en ze had ook zelf een kerststol gemaakt. En allerlei lekker beleg.
's Avonds hadden we een diner afgehaald bij een goed restaurant in de buurt waar we zelf nog nooit hadden gegeten. En dat was echt top. Mooie smaken en makkelijk te bereiden (en ook niet teveel verpakkingsmateriaal, belangrijk!) Ik hergebruik veel van die bakjes om eten aan anderen te geven of in te vriezen.
Amuse: Truffel van Parmeggiano Reggiano en zwarte truffel op een cracker van zaden en pitten
Voor: Pastrami van 200 dagen graangevoerde Black Angus entrecote met salade van kreeft, zoet zure groentjes, gelei van passiefruit, beurre blanc en limoen olie
Tussen: Mozaïek van wilde zeebaars met gelakt buikspek, toverbal van zuurkool, paddenstoelen en gerookte aardappel, saus van zwarte truffel
Hoofd: Rendang van kalfsukade met een crunch van pinda en onze milde huissambal, fijne Indische groentestoof, kerrie-krupuk, kafir-mayo en frisse atjar ketimoen
Dessert: Mousse van witte chocolade en framboos met pistache–bisquit, in Campari gepocheerde appel en gel van roos
Daar gaan we zeker een keer eten, als de horeca weer open mag.
Gisteren balansdagje met auf wiederschnitzel, ovengeroosterde bloemkool en zoete aardappel.
Vanavond gaan we borrelen bij de buren, dus simpel tomatensoepje en daarna nemen we wat lekkere kaasje en borrelsalades mee naar hen.

Teigera
28-12-2021 om 08:24
Oeh dat klinkt geweldig lekker Koreveen!
Ja vandaag is de grote dag, jongedame is 7 jaar. Ze zit nu lekker met haar vanochtend gekregen Lego te bouwen. Vanavond eten we op haar verzoek spinaziekaasrondo's, broccoli en minikrieltjes. Toe kerstkoekjes en -chocolaatjes. Broer en zijn kinderen komen eten.

Drakenvlieg
28-12-2021 om 08:32
Vanavond Afghaanse aubergines met yoghurt uit het kookboek Veggiestan van Sally Butcher.
Mijn ongeveer favoriete recept
Fodmap proof gemaakt, dus geen uien, knoflook door knoflookolie vervangen en lactosevrije yoghurt.
Zilvervliesrijst erbij en aanvallen maar!

afrodite05
28-12-2021 om 08:58
De Chinees bij de schoonfamilie ging niet door, het werd huzarensalade van de appie. Met zelfgekookte eieren. Op zich best prima en het was ook wel redelijk gezellig, gelukkig niet al te laat thuis. Dan ergens verderop deze week zelf maar Chinees halen, want had er net zin in.
Vanavond gaan we aan de curry, die staat al klaar. Alleen nog even naanbrood bij halen. Verder ben ik aan het nadenken over de rest van de week, want ik doe het liefst alle boodschappen in een keer. De 31e eten wij altijd hapjes, vrij standaard is dan ook een Griekse salade voor de groente-inname, maar ik moet nog even bedenken wat ik er verder bij maak.

Friezinnetje
28-12-2021 om 09:06
ik heb nog een varkenshaasje over, daar maak ik vandaag babi pangang van en eet er rijst bij