Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Moosey
11-07-2021 om 22:32
Caldo verde, met palmkool uit eigen tuin, een restje spitskool, wat chorizo, kappertjes, feta. OI kers en peterselie erover. Lekker veel gemaakt, morgen nog ns.
watertoren
11-07-2021 om 22:55
Moosey schreef op 11-07-2021 om 22:32:
Caldo verde, met palmkool uit eigen tuin, een restje spitskool, wat chorizo, kappertjes, feta. OI kers en peterselie erover. Lekker veel gemaakt, morgen nog ns.
Wat is palmkool? nooit van gehoord.
Dolfje
11-07-2021 om 23:06
Wij aten wat op een terras, sate met brood en een paar Weizener.
Moeten hebben we gebakken aardappelen met een hamburger en een komkommer/tomaat salade.
Moosey
12-07-2021 om 10:06
watertoren schreef op 11-07-2021 om 22:55:
[..]
Wat is palmkool? nooit van gehoord.
Lijkt een beetje op boerenkool zonder krulletjes. In Italië eten ze het veel (Cavolo Nero) t Is een ideale plant voor in de moestuin omdat ervan kunt blijven oogsten, er groeit steeds nieuw blad aan.
Teigera
12-07-2021 om 10:16
Weten jullie nog dat ik enige weken geleden geheel onwetend was over ingemaakte citroen? Hij staat nu iets meer dan een maand, vanavond ga ik m proberen . Ik maak een tajine met kip, aardappels en tomaat, met dus die citroen, naar recept van the Hairy Bikers. Ben benieuwd.
Vivavette
12-07-2021 om 10:23
Teigera schreef op 12-07-2021 om 10:16:
Weten jullie nog dat ik enige weken geleden geheel onwetend was over ingemaakte citroen? Hij staat nu iets meer dan een maand, vanavond ga ik m proberen . Ik maak een tajine met kip, aardappels en tomaat, met dus die citroen, naar recept van the Hairy Bikers. Ben benieuwd.
Deze ga ik vanavond ook maken! Inspiratie opgedaan op het oude Vivaforum. Ben erg benieuwd!
Wobbelkont
12-07-2021 om 10:58
Vanavond wordt het een gekookt aardappeltje, met biefstuk en simpele salade. Misschien nog gebakken champignons bij de biefstuk.
MijnNaamIsHaas73
12-07-2021 om 11:52
Teigera schreef op 12-07-2021 om 10:16:
Ik ben benieuwd naar je ervaring Teigera. Klinkt goed! Ik weet niet meer waar ik gebleven was dus even een korte samenvatting van het weekend. Vrijdag pizza op een verjaardag (man en kids aten frietjes), zaterdag curry bij een vriendin (man en kids aten pasta pesto). Gisteren lasagne. Vandaag weer een saaie maandag met AVG, broccoli, gebakken aardappelen en vermoedelijk iets vegetarisch een kaasschelp ofzo.
yette
12-07-2021 om 14:40
Hier vanavond een combinatie van kliekjes die pasta met pittige rode saus en worst wordt. Erbij salade waarvoor ik alleen nog wat dressing moet maken - jongste dochter had gisteren véél teveel gemaakt. Lekker makkelijk dus.
Pepperoni
12-07-2021 om 15:20
Hier hebben we zin in aardappelpuree, sperzieboontjes en een lekker gekruid kipfiletje. Met gebakken champignons en rode paprika.