Eten
Bakblik
08-05-2024 om 10:32
Aardappelen, ben je een fijnproever of een alleseter?
Aardappelen zijn er in veel soorten, ik gebruik voor verschillende gerechten verschillende soorten en ik wil ook weten wat voor soort ik heb. Zo'n zak voorgeschilde aardappelen voor stamppot zal ik nooit kopen. Gisteren zowel hier via pb als in het echte leven leuke gesprekken gehad over aardappelen en hoe lekker ze zijn. Ben jij een fijnproever of een alleseter?
Peiling
Ben je een fijnproever of alleseter als het om aardappelen gaat?
Peaches
08-05-2024 om 11:56
Daar hou ik me nou totaal niet mee bezig. Ik eet nauwelijks aardappelen, zeker niet thuis. Heel af en toe in de stamppot en dat is dan een willekeurige zak kruimige aardappelen uit de super, als het even kan biologisch en als ik weinig tijd heb ook nog geschild en voorgekookt. Sorry bakblik
Maar stamppot serveer ik ook niet aan bezoek.
Tuinfluiter
08-05-2024 om 11:59
Een echte aardappel connaisseur als bakblik zou ik risotto of orzo voorschotelen
Broadway
08-05-2024 om 12:03
wij waren zoals jij. elk gerecht een eigen pieper.
en toen ontdekten we deze. ik heb net nog een poging gedaan, maar geen idee welke soort het is. hij is te stampen, te bakken, grillen, poffen ook maar dan is hij te klein.
friet eten we zelden dus dat weet ik niet.
Meesje
08-05-2024 om 12:04
Ik hou niet van aardappels. Die optie staat er niet bij, dus heb maar alleseter gekozen. Verschil proef ik niet echt, maar misschien komt dat omdat ik onwetend ben en hele verkeerde aardappelen kies. Ik vrees dat je hint ook aan me voorbij zou gaan bakblik. Als je bij een volgend etentje uitgebreid zou gaan vertellen over je aardappeloverwegingen zou dat ene oor in andere oor uitgaan. Ik zou me hoogstens verbazen over het gegeven aardappelsnobisme. Ik zou niet doorhebben dat het een lesje voor mij was, voor een volgende keer. Maar goed, aardappelen zijn bij mij nooit het pronkstuk van de maaltijd. Dat zijn de groenten, daarna vlees/vis/vega en de koolhydraten zijn er slechts als aanvulling.
Campanula
08-05-2024 om 12:09
Tuinfluiter schreef op 08-05-2024 om 11:59:
Een echte aardappel connaisseur als bakblik zou ik risotto of orzo voorschotelen
Pas maar op. Straks is ze Italiaanse en kom jij met de verkeerde Arborio aanzetten of Parmezaan. Sta je daar straks triomfantelijk te glimmen voor J. L. 😬
Brachiosaurus
08-05-2024 om 12:10
Ik eet alles maar proef wel verschil. Ik vind wel dat ze in de super markt lekkere aardappelen hebben hoor, het ligt er aan wat je er mee maakt.
Maar het boeit me niet genoeg om er echt moeite voor te doen, ik eet liever rijst of pasta of brood.
Bakblik
08-05-2024 om 12:12
Campanula schreef op 08-05-2024 om 12:09:
[..]
Pas maar op. Straks is ze Italiaanse en kom jij met de verkeerde Arborio aanzetten of Parmezaan. Sta je daar straks triomfantelijk te glimmen voor J. L. 😬
O daar proef ik dan weer niet. Weet niet eens dat de rijst voor risotto arborio is. En iets dat lijkt op parmezaan is voor mij al gauw goed.
_Audrey
08-05-2024 om 12:14
😂 aardappelsnobisme... weer wat nieuws geleerd vandaag. Grappig.
Ik eet niet vaak aardappelen. Meestal hooguit door een stamppot of als patatjes, verder vind ik ze niet zo heel lekker.
Tuinfluiter
08-05-2024 om 12:27
Campanula schreef op 08-05-2024 om 12:09:
[..]
Voor risotto gebruik ik carnaroli. Eigenlijk ben ik ook een voedsel snob
Bakblik
08-05-2024 om 12:37
Tuinfluiter schreef op 08-05-2024 om 12:27:
[..]
Waarschijnlijk heeft iedereen iets waar hij of zij snob mee is. Koffie alleen van DE of brood alleen van de warmebakker, wijn alleen van de slijterij geen meuk uit de supermarkt......
Daar heb ik nou weer minder of geen last van.
Campanula
08-05-2024 om 12:38
Tuinfluiter schreef op 08-05-2024 om 12:27:
[..]
Hahaha. Mooi toch. Aardappelsnob, risottosnob. Willen de pasta-, couscous- en quinoasnob zich ook even melden? 🤌
Schommelstoel
08-05-2024 om 12:39
Ik ben een aardappelsnob, ik ben geen grote aardappeleter en ben daardoor heel kieskeurig in welke rassen ik wel en niet eet. Ik vind ze ook lang niet allemaal lekker.
Ik zal nooit aardappels in de supermarkt kopen, niet ongeschild in plastic en absoluut geen voorgeschilde. Hoe weet ik dan welk ras het is? Dat kan alleen maar tegenvallen...
Eigenlijk koop ik alleen maar Carolus voor stampot of puree en Hoekscho Rooie wanneer ze niet kapot hoeven.
Zilver_gray
08-05-2024 om 12:39
Campanula schreef op 08-05-2024 om 12:38:
[..]
Hahaha. Mooi toch. Aardappelsnob, risottosnob. Willen de pasta- couscous- en quinoasnob zich ook even melden? 🤌
Rockstar
08-05-2024 om 12:49
Ik vind de zakjes krieltjes met kruiden uit het koelvak eigenlijk het lekkerste. Die zijn zeker ook niet goed voor de aardappelsnob?
Ik zit me nu af te vragen met wat voor eten ik een snob ben...Ik denk vis! Ik eet zelden vis, maar als ik het eet, niet van de super maar van de visboer. En dan ook niet iedere visboer. Makreel moet mals en niet te rokerig zijn en kibbeling of lekkerbek moet een lekkere knapperige gekruide korst hebben. Ik ben ook een spareribs snob. Die koop ik niet bij de super maar altijd bij maar 1 slagerij in de stad. Daar zijn ze het lekkerste.
MidasWolf
08-05-2024 om 12:52
Campanula schreef op 08-05-2024 om 12:38:
[..]
Hahaha. Mooi toch. Aardappelsnob, risottosnob. Willen de pasta-, couscous- en quinoasnob zich ook even melden? 🤌
Telt een karnemelk snob ook
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.